• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    containership της ναυτιλιακής Maersk

    containership της ναυτιλιακής Maersk


    Αυξημένη ζήτηση σε μεγάλης χωρητικότητας πλοία παρατηρήθηκε στην ναυλαγορά των Containerships την εβδομάδα 17-21 Ιουνίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, αυξημένη ζήτηση παρατηρήθηκε στα πλοία τύπου Panamax και μεγαλύτερα με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν ανάλογα. Παράλληλα, η πλειονότητα των υπόλοιπων κατηγοριών και ειδικότερα των feeders δεν φαίνεται να επηρεάστηκε αφού η ζήτηση ήταν ελλιπής και το κλίμα υποτονικό.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση ειδικά σε πλοία χωρητικότητας 8500 TEU αυξήθηκε με αποτέλεσμα και το διαθέσιμο τονάζ να απορροφηθεί, ενώ οι liner operators ήδη προσπαθούν να καλύψουν απαιτήσεις σε μεταγενέστερες ημερομηνίες. Παράλληλα, ικανοποιητική ζήτηση παρατηρήθηκε και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας με μόνο λίγα να παραμένουν ακόμη αναύλωτα που όμως αναμένεται σύντομα να απορροφηθούν.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η διαθέσιμη χωρητικότητα της Ασίας άρχισε να περιορίζεται καθώς σύμφωνα με πληροφορίες σχεδόν όλα τα εναπομείναντα πλοία βρίσκονται ήδη υπό διαπραγματεύσεις με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να ενισχυθούν στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως. Από την άλλη, στον Ατλαντικό η κινητικότητα της αγοράς παρουσίασε μικρή επιβράδυνση με τους ναύλους να παραμένουν αμετάβλητοι στα επίπεδα των $ 11,750 ημερησίως.

    Επίσης, στην κατηγορία των 3500 TEU, η αγορά ήταν δραστήρια καθώς κάποιοι operators όπως για παράδειγμα οι CMA CGM, λόγω της έλλειψης πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας, ανανέωσαν παρούσες συμφωνίες ή ολοκλήρωσαν καινούργιες με αποτέλεσμα το διαθέσιμο τονάζ να περιοριστεί αρκετά. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι ενισχύθηκαν οριακά, στην Ασία κυμάνθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως και στον Ατλαντικό στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως.

    Στο μεταξύ, στην κατηγορία των 2800 TEU, οι ναύλοι στην Ασία σε πλοία τύπου Aker σταθεροποιήθηκαν στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως. Αντίθετα η αγορά του Ατλαντικού διατήρησε την δυναμική της και σε πλοία τύπου Mipo οι ναύλοι κυμάνθηκαν περίπου στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στην Ασία φαίνεται να παρουσίασε μικρή επιβράδυνση κάτι που δεν εξέπληξε κανέναν λόγω της καλοκαιρινής περιόδου. Οι ναύλοι παρουσίασαν μικρή ύφεση και έτσι ενδεικτικά, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αναφέρθηκε η ναύλωση ενός πλοίου τύπου Wenchong 1700 που συμφώνησε στα $8,050 ημερησίως, ναύλος χαμηλότερος συγκριτικά με το προηγούμενο διάστημα. Παράλληλα, στην αγορά του Ατλαντικού παρατηρήθηκε έλλειψη νέων απαιτήσεων ενώ ακόμη και πλοία με πολύ καλές προδιαγραφές  δυσκολεύτηκαν να ναυλωθούν.

    Επιπροσθέτως, σε ακόμη πιο υποτονικούς τόνους κινήθηκε και η κατηγορία των 1100 TEU, αφού δεν υπήρξαν νέες απαιτήσεις. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στην Ασία παρέμειναν αμετάβλητοι σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα στα επίπεδα των $6k ημερησίως και στα οικονομικής κατανάλωσης  πλοία στα υψηλά επίπεδα των $7k ημερησίως.

    Τέλος, αντίστοιχη εικόνα παρουσίασαν και τα feeders των 700 TEU,  αφού στην Ασία παρατηρήθηκε έλλειψη απαιτήσεων όμως οι ναύλοι παρέμειναν στα επίπεδα των $5k ημερησίως.

     



    ΣΧΟΛΙΑ