• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα


    Με χαμηλότερες ταχύτητες κινήθηκε η ναυλαγορά στην πλειονότητα των Containerships την εβδομάδα 3-7 Ιουνίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, σε πιο ήπιους τόνους κινήθηκε η ναυλαγορά των Containerships αφού λόγω των διαφόρων αργιών η ζήτηση επηρεάστηκε ανάλογα, ενώ η κινητικότητα σε μερικές κατηγορίες άρχισε να περιορίζεται με το μεγαλύτερο ποσοστό των ναυλώσεων να αφορά κυρίως ανανεώσεις παρόντων συμβολαίων.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε αυξημένη ενώ οι ναύλοι συνέχισαν να παρουσιάζουν ανοδικές τάσεις αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα για το προσεχές διάστημα έχει ήδη μειωθεί.

    Στην κατηγορία των Panamaxes, η ζήτηση στην Ασία ειδικά σε πλοία τύπου panamax max αυξήθηκε με αποτέλεσμα μερικά πλοία να ναυλωθούν στα υψηλά επίπεδα των $9k ημερησίως, ενώ σε μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας παρέμειναν κάτω από τα $9k ημερησίως αφού η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν υψηλή με αποτέλεσμα η αγορά να βρεθεί υπό πίεση. Από την άλλη, στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν καλύτερη αφού η κινητικότητα στα baby panamaxes ήταν αυξημένη καθώς ολοκληρώθηκαν αρκετές ανανεώσεις συμβολαίων.

    Στην  κατηγορία των 3500 TEU η ζήτηση ήταν περιορισμένη κάτι που σταδιακά φαίνεται και να οδηγεί στην αύξηση της διαθέσιμης χωρητικότητας συμπεριλαμβανομένης και της περιοχής του Ατλαντικού όπου τους τελευταίους μήνες παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι στην Ασία παρέμειναν στα επίπεδα των $9k ημερησίως και στον Ατλαντικό περίπου στα υψηλά των $9k ημερησίως αν και αναμένεται να παρουσιάσουν ύφεση.

    Στα χωρητικότητας 2800 TEU, οι ναύλοι γενικά διατηρήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες. Στην Ασία μερικά πλοία που αναμένονται σύντομα να ανοίξουν δεν είχαν ακόμη ναυλωθεί, ενώ αναφέρθηκαν δυο ανανεώσεις συμβολαίων σε πλοία τύπου Aker στα χαμηλά επίπεδα των $9k ημερησίως.

    Επίσης, στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς άρχισε να μειώνεται ενώ οι spot ναύλοι στον Ατλαντικό αλλά και στον Ειρηνικό κινήθηκαν σε σχεδόν παρόμοια επίπεδα δηλαδή στα επίπεδα των $8k ημερησίως στην Ασία και στις περιοχές της Ευρώπης/Αμερικής σε λίγο υψηλότερα.

    Στην κατηγορία των 1700 TEU, οι ναύλοι της Μεσογείου σε σχέση με της Ασίας διατήρησαν την δυναμική τους όμως η αγορά άρχισε να παρουσιάζει σημάδια επιβράδυνσης ίσως και λόγω του Ραμαζάνι αλλά και της καλοκαιρινής περιόδου.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1100 TEU καθώς κατά την διάρκεια της εβδομάδας υπήρξαν αργίες σε διάφορες περιοχές η κινητικότητα της αγοράς ήταν μειωμένη και οι διαπραγματεύσεις φαίνεται ότι είχαν περιοριστεί μόνο σε ανανεώσεις υφιστάμενων συμβολαίων. Πάντως, οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της προηγούμενης εβδομάδας δηλαδή σε πλοία τύπου CV1100 στα χαμηλά επίπεδα των $6k ημερησίως και στα οικονομικής κατανάλωσης πλοία στα υψηλά των $7k ημερησίως.

    Τέλος, στα feeders των 700 TEU,  τα επίπεδα των ναύλων παρέμειναν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες δηλαδή περίπου στα $5k ημερησίως.

    ναυτιλία ναυλαγορά

     



    ΣΧΟΛΙΑ