• Ναυτιλία

    Π. Ξενοκώστας στο mononews: «Η αναγέννηση των ναυπηγείων αποτελεί εθνική υπόθεση  με ευρωπαϊκές προεκτάσεις»

    • Του Γιώργου Μανέττα


    Τη βούλησή του να προχωρήσει μέχρι τέλους το εγχείρημα διάσωσης των ναυπηγείων Ελευσίνας εκφράζει ο επικεφαλής της Onex, Πάνος Ξενοκώστας, μιλώντας στο mononews λίγες μέρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας με τον υφιστάμενο μέτοχο της πολύπαθης επιχείρησης.

    Ο κ. Ξενοκώστας θεωρεί πως η διάσωση και αναγέννηση των ναυπηγείων «αποτελεί εθνική υπόθεση με Ευρωπαϊκές προεκτάσεις», τονίζοντας πως «όταν τέτοιες κρίσιμες υποδομές λειτουργούν ανταγωνιστικά είναι μοχλός ευημερίας και αξιοπρέπειας των εργαζομένων και πολλαπλασιαστής εθνικής ισχύος στα πλαίσια της Ευρωπαϊκής ένωσης και της ΝΑΤΟϊκης συμμαχίας».

    Φέρνει μάλιστα ως παράδειγμα το Νεώριο Σύρου, λέγοντας πως η πλήρως ανταγωνιστική επαναλειτουργία και η διεθνής ανταπόκριση σηματοδότησε μια νέα εποχή και υπογραμμίζει πως «δεν θα αφήσει τις δυνάμεις τις αδράνειας να σταθούν εμπόδιο στην αλλαγή σελίδας».

    Υπενθυμίζεται πως η Onex υπέγραψε πρόσφατα συμφωνία με τον ιδιοκτήτη των Ναυπηγείων Ελευσίνας, Νίκο Ταβουλάρη, η οποία ανοίγει το δρόμο για τη διάσωση των Ναυπηγείων στο πρότυπο του μοντέλου των Ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου.

    Συγκεκριμένα, η συμφωνία προβλέπει την απόκτηση μέρους του ενεργητικού και του παθητικού των ναυπηγείων Ελευσίνας από την εταιρεία ONEX ELEFSIS κατόπιν επικύρωσης του σχετικού Σχεδίου Εξυγίανσης από το αρμόδιο Πολυμελές Πρωτοδικείο, δυνάμει του άρθρου 106β και 106δ του Πτωχευτικού Κώδικα.

    Ο κ. Ταβουλάρης εξέδωσε ανακοίνωση προς τους εργαζομένους των Ναυπηγείων στην οποία αναφέρει ότι: «Με τη Συμφωνία αυτή πιστεύω ότι τερματίζεται η πολύμηνη αβεβαιότητα που προκλήθηκε από την αδυναμία ανεύρεσης αξιόπιστου επενδυτή…. Η Συμφωνία με την ONEX που απέδειξε την αξιοπιστία της με τη στάση της στο θέμα του Νεωρίου πιστεύω ότι αποτελεί την πλέον αξιόπιστη λύση για μια Νέα Αρχή στο Ναυπηγείο».

    Ο κ. Ξενοκώστας βρέθηκε πριν από μερικές μέρες στους χώρους των ναυπηγείων Ελευσίνας με επιτελείο επενδυτικών τραπεζιτών. Αφού περιηγήθηκε στους χώρους των Ναυπηγείων, δήλωσε στους εργαζομένους πως σύντομα, και αφού συνεννοηθεί με τους αρμοδίους, θα είναι σε θέση να τους ενημερώσει για το πλάνο εξυγίανσης μετά τη συμφωνία που έλαβε χώρα μεταξύ της ΝΕΩΡΙΟ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ και της ONEX SHIPYARDS.

    Δεσμεύτηκε, μάλιστα, στους εργαζομένους πως για τον ίδιο η όποια συμφωνία και αν επιτευχθεί θα έχει ως πρώτη προτεραιότητα την ολοσχερή εξόφληση των οφειλομένων των εργαζομένων όπως έγινε και στο Νεώριο. Δήλωσε επίσης στους εργαζομένους πως σε όποια συμφωνία και αν καταλήξει, δεν πρόκειται να την προχωρήσει εάν δεν πάρει το «πράσινο φως» από τους ίδιους.

    Να σημειωθεί πως τα χρέη των ναυπηγείων Ελευσίνας προς τους εργαζομένους υπερβαίνουν τα 15 εκατ. ευρώ ενώ το σύνολο των υποχρεώσεων των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχεται στα 256,1 εκατ. ευρώ. Από τα μέσα του 2010 αντιμετώπισαν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας, τα οποία εντάθηκαν από το 2011 και μετά.

    Στα τέλη του 2015 υπογράφηκε συμφωνία με το Πολεμικό Ναυτικό για τη ναυπήγηση τορπιλακάτων και τον Ιούλιο του 2018 δόθηκε παράταση στο πρόγραμμα για άλλους 12 μήνες με την καταβολή από το Πολεμικό Ναυτικό επιπλέον 32,07 εκατ. ευρώ.

    Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, το Πολεμικό Ναυτικό καταβάλλει το 70% του μισθολογικού κόστους της εταιρείας, το 60% των τρεχόντων λογαριασμών κοινής ωφέλειας και το σύνολο του κόστους αγοράς των υλικών και των συστημάτων που υπολείπονται για την ολοκλήρωση του έργου. Η εταιρεία δεσμεύτηκε έως την ολοκλήρωση της συμφωνίας, να μην προβεί σε απολύσεις προσωπικού.

    Πριν από λίγα 24ώρα η κυβέρνηση κατέθεσε τροπολογία, η οποία προβλέπει την παράταση κατά 3 μήνες του χρονοδιαγράμματος των συμβάσεων μεταξύ Πολεμικού Ναυτικού και των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και Ελευσίνας για την ολοκλήρωση των προγραμμάτων ναυπήγησης των 4 υποβρυχίων και των πυραυλάκατων, αντίστοιχα.



    ΣΧΟΛΙΑ