• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Σταδιακή μείωση της διαθέσιμης χωρητικότητας σημειώθηκε στην πλειονότητα των κατηγοριών των Containerships την εβδομάδα 8-12 Απριλίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η σταδιακή μείωση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων σε αρκετές κατηγορίες των Containerships πιθανόν να ωθήσει και τους ναύλους σε υψηλότερα επίπεδα.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η εβδομάδα κύλησε σε υποτονικούς ρυθμούς με λίγες αναφορές σε σχετικές ναυλώσεις. Παρόλα αυτά, ενδεικτική των ανοδικών τάσεων της αγοράς στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας ήταν η ναύλωση που αναφέρθηκε σε πλοίο τύπου Samsung 9000 που σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκε για χρονική περίοδο 12 μηνών με την Zim Lines στα $27.5Κ ημερησίως. Από την άλλη, στα πλοία χωρητικότητας 6000 TEU η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε σταδιακά να μεγαλώνει καθώς η ζήτηση παρέμεινε περιορισμένη.

    Παράλληλα, η κινητικότητα της αγοράς στην κατηγορία των Panamaxes στην Ασία  αυξήθηκε λίγο με τους ναύλους στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία να παραμένουν κοντά στα $8.5Κ ημερησίως, ενώ στον Ατλαντικό δεν παρατηρήθηκε δραστηριότητα κυρίως  λόγω της έλλειψης διαθέσιμων πλοίων.

    Στην κατηγορία των 3500 TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων σε σύντομο χρονικό διάστημα στην Ασία παρέμεινε περιορισμένος, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκαν μερικές επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνιών, ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό παρατηρήθηκε έλλειψη διαθέσιμου τονάζ. Παρόλα αυτά, τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία κινήθηκαν με αυξομειώσεις και σε πρότυπου τύπου πλοία κυμάνθηκαν κοντά στα $8.5Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, δεν υπήρξαν πολλές σχετικές αναφορές. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στην Ασία σε πλοία τύπου Mipo φαίνεται να κινήθηκαν κοντά στα $8.5Κ ημερησίως και σε πλοία εκλεπτυσμένων προδιαγραφών όπως για παράδειγμα τύπου Aker και Thyssen, περίπου στα $9Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, οι ναύλοι στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, φαίνεται να κινήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα της κατηγορίας των 2800 TEU, αφού στην Ασία κυμάνθηκαν κοντά στα $8.5Κ ημερησίως ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα περιορίστηκε με εξαίρεση σε μερικά μοντέρνας τεχνολογίας πλοία των 2000 TEU τα οποία φαίνεται ακόμη να δυσκολεύονται να βρουν νέα απασχόληση.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των 1700 TEU, η διαθέσιμη spot χωρητικότητα στην Ασία φαίνεται να περιορίστηκε αρκετά ενώ παράλληλα αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και στον Ατλαντικό. Επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες ολοκληρώθηκαν μερικές επεκτάσεις υφιστάμενων συμφωνιών στην Καραϊβική από 6 μέχρι και 12 μηνών κοντά στα επίπεδα των $8.5Κ ημερησίως.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς σημείωσε επιβράδυνση ενώ το διαθέσιμο τονάζ άρχισε να μεγαλώνει. Παρόλα αυτά, οι ναύλοι στην Ασία σε πλοία τύπου CV 1100 παρέμειναν στα επίπεδα των $6Κ ημερησίως, ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας feeders όπως για παράδειγμα των 700 TEU, η αγορά της Ασίας γενικά σταθεροποιήθηκε κοντά στα $5Κ ημερησίως.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:    Αttica Group: Όλα τα «μυστικά» για το εταιρικό ομόλογο και τα 100-175 εκατ. ευρώ που ζητάει από την αγορά

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Πάνω από μισό δισ. έχουν ξοδέψει φέτος για αγορές πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Αρ. Πίττας: Η περίεργη δικαστική περιπέτεια της Euroseas

     



    ΣΧΟΛΙΑ