• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Διώρυγα του Σουέζ


    Μικτές τάσεις παρουσίασε η ναυλαγορά στις περισσότερες κατηγορίες των containerships κατά  την εβδομάδα 18-22 Φεβρουαρίου 2019.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, η εικόνα ήταν μικτή, με εξαίρεση την κατηγορία των πλοίων μεγάλης χωρητικότητας άνω των 8000 TEU, που κινήθηκε σε διαφορετικές ταχύτητες. Παράλληλα παρατηρήθηκε ότι στον όγκο των ναυλώσεων το 50% αφορούσε νέες συμφωνίες και το υπόλοιπο 50% σε επεκτάσεις υφιστάμενων. Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία αυξήθηκε η κινητικότητα αφού το 32% των ναυλώσεων αφορούσε σε τονάζ μεταξύ 1000-2000 TEU.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes η αγορά έδειχνε ισορροπημένη, καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία άνω των 8000 TEU συνέχισε να περιορίζεται ενώ παράλληλα ένας αριθμός απαιτήσεων παρέμεινε ακάλυπτος. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι ενισχύθηκαν πάνω από τα προηγούμενα επίπεδα δηλαδή κοντά στα μεσαία με υψηλά των $18Κ ημερησίως.

    Από την άλλη, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία η εικόνα ήταν διαφορετική αφού η κινητικότητα παρέμεινε περιορισμένη ενώ οι πλοιοκτήτες σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 5500-6000 TEU συνέχισαν τις προσπάθειες να σπάσουν το φράγμα των $10Κ ημερησίως όμως χωρίς επιτυχία.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes η αγορά της Ασίας παρέμεινε υπό πίεση καθώς η διαθέσιμη χωρητικότητα ήταν αρκετά υψηλή ούτως ώστε να απορροφηθεί από τις νέες απαιτήσεις που παρουσιάστηκαν στην αγορά. Ως εκ τούτου, οι ναύλοι διατηρήθηκαν σε παρόμοια επίπεδα με προηγούμενες συμφωνίες ενώ στο Ατλαντικό η αγορά έδειχνε πιο ισορροπημένη.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην Ασία οι χρονοναυλώσεις στην κατηγορία των 3500 TEU, φαίνεται να διατηρήθηκαν στα μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως αφού υπήρξαν πληροφορίες ότι η MSC επέκτεινε τις συμφωνίες δυο πλοίων για περίοδο ενός έτους στα επίπεδα αυτά ενώ παράλληλα στον Ατλαντικό η αγορά είχε μεγαλύτερη δυναμική με αποτέλεσμα και οι προσφορές των πλοιοκτητών στα μεγαλύτερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας να κυμανθούν μεταξύ $9-10Κ ημερησίως.

    Την ίδια ώρα, στην κατηγορία των 2800 TEU, η ζήτηση στην αγορά της Ασίας ήταν περιορισμένη με αποτέλεσμα η υψηλή διαθέσιμη spot/prompt χωρητικότητα που παρατηρήθηκε στην περιοχή να μην μπορέσει να απορροφηθεί. Παρόλα αυτά, στα πλοία τύπου Aker και Thyssen η εικόνα ήταν διαφορετική καθώς σε θέσεις spot/prompt υπήρξε έλλειψη διαθεσιμότητας καθώς αυτά τα πλοία ήταν στην πρώτη προτεραιότητα των ναυλωτών.

    Έτσι ενδεικτικά οι ναύλοι της Ασίας κινήθηκαν στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $8Κ ημερησίως ενώ παράλληλα σε πλοία τύπου Mipo κοντά στα $8Κ ημερησίως. Από την άλλη, στον Ατλαντικό η κατάσταση της αγοράς έδειχνε πιο ισορροπημένη και ενδεικτικά σε πλοία τύπου Mipo κυμάνθηκαν στα χαμηλά των $9Κ ημερησίως.

    Στη γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, οι ναυλώσεις στην Ασία ανάλογα με τον τύπο του πλοίου κινήθηκαν μεταξύ των χαμηλών επιπέδων των $8Κ ημερησίως, με μεσαία των $9Κ ημερησίως ενώ σε υψηλά επίπεδα παρέμεινε η διαθεσιμότητα ειδικά σε πλοία χωρητικότητας μεταξύ 2000-2200 TEU.

    Αντίθετα, στον Ατλαντικό η εικόνα ήταν διαφορετική καθώς η προσφορά σε διαθέσιμο τονάζ ήταν πιο περιορισμένη και έτσι αναμένεται το επόμενο διάστημα οι ναύλοι να κινηθούν ανοδικά. Παράλληλα, στην κατηγορία των 1700 TEU, ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων στην Ασία λόγω της αυξημένης κινητικότητας άρχισε σταδιακά να μειώνεται ενώ αντίστοιχη εικόνα παρουσίασε και η αγορά της Μεσογείου με τον αριθμό των spot/prompt διαθέσιμων πλοίων να έχει περιοριστεί.

    Τέλος, στην κατηγορία των 1100-700 TEU, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ της Ασίας σε γενικές γραμμές διατηρήθηκε σε υψηλά επίπεδα, αφού ακόμη υπήρχαν διαθέσιμα πλοία σε θέσεις spot που δυσκολεύονταν να βρουν νέα απασχόληση, ενώ παράλληλα οι ναυλώσεις που ολοκληρώθηκαν αφορούσαν κυρίως επεκτάσεις παρόντων συμφωνιών.

    Αντίθετα, στα μικρότερης χωρητικότητας feeders των 700 TEU η διαθέσιμη spot χωρητικότητα ήταν σχεδόν ανύπαρκτη, με τους ναύλους όμως να παραμένουν στα υψηλά επίπεδα των $4Κ ημερησίως.

    ναύλοι ναυλαγορά ναυτιλία
    Το φορτηγό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “YM Los Angeles” της Diana Containerships είναι χωρητικότητας 4.932-teu και κατασκευής του έτους 2006

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   Μαρία Τσάκου: «Το political risk της χώρας παραμένει αποτρεπτικό για επενδύσεις»

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:    Αχιλλέας και Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος: Κυριαρχία σε στεριά και θάλασσα

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:   Χ. Βαφειάς: Η νέα συνεργασία της StealthGas

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ