• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    • Έλλη Πατέρα
    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Mε δυο ταχύτητες κινήθηκε η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 10-14 Σεπτεμβρίου 2018.

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, ύστερα από την αναμενόμενη εποχιακή επιβράδυνση της αγοράς στα Containerships θα περίμενε κανείς ότι τα επίπεδα της κινητικότητα θα είχαν ήδη αρχίσει να ενισχύονται. Όμως όπως φαίνεται μάλλον ισχύει το αντίθετο, καθώς η αγορά τις τελευταίες δυο εβδομάδες δείχνει να κινείται σε δυο ταχύτητες με την πρώτη να βιώνει περιορισμένη ζήτηση και την δεύτερη να την απολαμβάνει.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η ζήτηση παρέμεινε υποτονική και κάποια πλοία που ναυλώθηκαν ήταν σε επιλεκτικό επίπεδο και εμπιστευτικά. Παρόλα αυτά, πληροφορίες ανέφεραν την επέκταση υφιστάμενης ναύλωσης πλοίου ευρέος φάρδους και τύπου YZJ5000 στην Άπω Ανατολή μέχρι την άνοιξη του 2019, στα μεσαία επίπεδα των $15Κ ημερησίως.  ‘Αλλο μοντέρνου τύπου πλοίο Hanjin 6900 ναυλώθηκε για μικρή περίοδο στα $12,500 ημερησίως, επίπεδα χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Αντίθετα, την κατηγορία των Panamaxes, η κινητικότητα της αγοράς παρέμεινε σε υψηλά επίπεδα παρά την αύξηση του αριθμού των διαθέσιμων πλοίων στην Άπω Ανατολή, ενώ οι ναύλοι κυμάνθηκαν κοντά στα επίπεδα των $12Κ ημερησίως αν και η περίοδος των χρονοναυλώσεων ήταν αρκετά μικρότερη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα, σημάδι που μπορεί να σημαίνει ότι οι ναυλωτές πιστεύουν ότι αγορά τους επόμενους μήνες θα έχει πτωτική πορεία.

    Αντίθετα, η αγορά του Ατλαντικού φαίνεται αρκετά ισορροπημένη με μόνο λίγα διαθέσιμα spot πλοία να ψάχνουν για νέα απασχόληση.

    Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η κινητικότητα της αγοράς ήταν πιό υποτονική σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Παρόλα αυτά, καθώς στην γειτονική κατηγορία των 2800 TEU η ζήτηση ενισχύθηκε πάλι και παράλληλα στα μικρότερης χωρητικότητας Panamaxes υπήρξαν κάποια σημάδια κινητικότητας, οι αναλυτές προβλέπουν ότι η κατηγορία αυτή τους επόμενους μήνες θα διατηρήσει την δυναμική της δηλαδή τα πλοία θα είναι απασχολημένα και οι ναύλοι θα παραμείνουν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU, η κινητικότητα της αγοράς, κυρίως του Ατλαντικού ήταν αρκετά έντονη καθώς διάφορα πλοία της κατηγορίας ναυλώθηκαν είτε σε καινούργια απασχόληση είτε επέκτειναν υπάρχουσες συμφωνίες στα χαμηλά με μεσαία επίπεδα των $11Κ ημερησίως. Παράλληλα, στην Άπω Ανατολή τα σημάδια ήταν θετικότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα καθώς ο αριθμός των πλοίων που ψάχνει για νέα απασχόληση έχει μειωθεί. Σύμφωνα με την άποψη των αναλυτών προκειμένου η αγορά να βρει και πάλι τις ισορροπίες της η κινητικότητα θα πρέπει να παραμείνει αμείωτη για τουλάχιστον χρονικό διάστημα μέχρι και δύο εβδομάδων.

    Στο μεταξύ, λίγες αναφορές υπήρξαν σχετικά με την γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, καθώς η κινητικότητα σε ναυλώσεις σε όλες τις περιοχές ήταν περιορισμένη. Παρόλα αυτά, ενδεικτική ναύλωση που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Naikai 2500 στην Ασία για περίοδο 5-8 μηνών στα $10,500 ημερησίως, ναύλος λίγο υψηλότερος σε σχέση με προηγούμενες συμφωνίες. Επίσης, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας ενδεικτική επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης που αναφέρθηκε ήταν σε πλοίο τύπου Sdari στην Άπω Ανατολή για περίοδο 5-11 μηνών στα $ 13,250 ημερησίως, ναύλος λίγο χαμηλότερος σε σχέση με προηγούμενη ναύλωση σε παρόμοιου τύπου πλοίο.

    Στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς στις περιοχές της Ασίας και της Ευρώπης ήταν σχετικά περιορισμένη και με λίγες εξελίξεις. Στην Ασία οι operators φαίνεται να έχουν ξεκινήσει αναδιοργάνωση των εντός της Άπω Ανατολής γραμμών τους που σε συνδυασμό με τις επερχόμενες αργίες του Οκτώβρη πολύ πιθανόν να αυξήσει και τον αριθμό των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων στην περιοχή.

    Αντίθετα ,στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, η αγορά της Άπω Ανατολής απολαμβάνει, κυρίως λόγω των τυφώνων, καλύτερα επίπεδα κινητικότητας. Επίσης, σε κάποια πλοία έχουν ήδη ξεκινήσει διαπραγματεύσεις για επέκταση παρόντων συμφωνιών όμως καθώς ο αριθμός των αναμενόμενων διαθέσιμων πλοίων έχει αρχίσει να αυξάνεται τα τρέχοντα επίπεδα των ναύλων πιθανόν να βρεθούν υπό πίεση.

    Τέλος, στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU, τα επίπεδα των ναύλων στην Ασία γενικά κυμάνθηκαν περίπου στα χαμηλά των $5Κ ημερησίως ενώ παράλληλα στην περιοχή της Βόρειας Ευρώπης ο αριθμός των διαθέσιμων spot πλοίων έχει αυξηθεί και δυσκολεύεται να βρει νέα απασχόληση.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Π. Τσάκος: Πρώτο «μπάρκο» για τους μαθητές του μη κερδοσκοπικού Επαγγελματικού Ναυτικού Λυκείου

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Π. Χατζηιωάννου: Ο κρίσιμος Ιούλιος του 2015, η… βουτιά στην πισίνα και η μετεγκατάσταση στην Κύπρο

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Φράγκου: Αλλαγή πλεύσης για τη Navios Containers. Τα νέα σχέδια για την εισαγωγή των μετοχών της στο Nasdaq



    ΣΧΟΛΙΑ