• Ναυτιλία

    Τι δείχνουν οι δείκτες για τη ναυλαγορά των containerships

    Εμπορευματοκιβώτια

    Εμπορευματοκιβώτια


    Ήπιες ήταν οι τάσεις της ναυλαγοράς στην πλειονότητα των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, την εβδομάδα 20-24 Αυγούστου 2018. 

    Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά κινήθηκε ο δείκτης της ναυλαγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίωναν και η κινητικότητα παρέμεινε σε λογικά για την εποχή επίπεδα και με το 60% των ναυλώσεων να αφορά νέες συμφωνίες.

    Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των PostPanamaxes, τα επίπεδα των ναύλων, ειδικά στην Ασία, παρουσίασαν περαιτέρω πτώση και παρόλο που η κινητικότητα της αγοράς γενικά δείχνει να ενισχύεται, θα χρειαστεί παρατεταμένη αύξηση της ζήτησης προκειμένου η παρούσα υπερπροσφορά σε διαθέσιμο spot/prompt τονάζ να απορροφηθεί.

    Έλλη Πατέρα
    Έλλη Πατέρα

    Από την άλλη, στην κατηγορία των Panamaxes, η εικόνα ήταν θετικότερη με την προσφορά των διαθέσιμων πλοίων να δείχνει στενότερη. Παρόλα αυτά και σε αυτή την κατηγορία θα χρειαστεί αύξηση των απαιτήσεων προκειμένου τα επίπεδα των ναύλων να κινηθούν ανοδικά.

    Ενδεικτικά, αναφέρθηκε επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης με την CMA CGM σε πλοίο τύπου Hyundai 4300 για την γραμμή Άπω Ανατολή/Δυτική Αφρική για περίοδο 13-15 μηνών στα $ 12,250 ημερησίως, ναύλος που κυμάνθηκε λίγο πολύ σε παρόμοια επίπεδα με εκείνα προηγούμενων ναυλώσεων.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ στον Ατλαντικό ήταν περιορισμένη με πληροφορίες σε πλοίο τύπου B-178 να έχει ναυλωθεί στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $12Κ ημερησίως ενώ παράλληλα στην Ασία αναμένονται μερικά πλοία διαθέσιμα τον Σεπτέμβριο.

    Στην κατηγορία των 2800 TEU τώρα, η εποχιακή αδυναμία της αγοράς δείχνει να έχει τελειώσει με το διαθέσιμο τονάζ να βρίσκεται σε διαχειρίσιμα επίπεδα ενώ η αγορά αναμένεται τουλάχιστον τις επόμενες εβδομάδες να παραμένει σταθεροποιημένη.

    Αντίστοιχα στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU, παρατηρήθηκε έλλειψη του διαθέσιμου τονάζ στον Ατλαντικό καθώς επίσης και στην Ασία, όπου ο αριθμός των διαθέσιμων πλοίων μειώθηκε. Επίσης, η ζήτηση δείχνει να έχει λίγο αυξηθεί κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι και τα επίπεδα των ναύλων θα ενισχυθούν.

    Αντίθετα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η κινητικότητα της αγοράς του Ατλαντικού παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα με το διαθέσιμο τονάζ να συνεχίζει να αυξάνεται, ενώ στην Ασία η παραδοσιακή κατηγορία των πλοίων τύπου Wenchong 1700 τράβηξε την λιγότερη προσοχή με αποτέλεσμα και οι ναύλοι να υποχωρήσουν στα μεσαία επίπεδα των $9Κ ημερησίως.

    Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1100 TEU, οι ναύλοι της Άπω Ανατολής σε πλοία τύπου CV1100 για μικρή περίοδο κινήθηκαν κοντά στα μεσαία επίπεδα των $7Κ ημερησίως ενώ στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 1,000 TEU η διαθεσιμότητα σε prompt ημερομηνίες ήταν αυξημένη με παράλληλα μικρότερη την ζήτηση για τον επόμενο μήνα κάτι που πιθανόν να οδηγήσει πτωτικά την αγορά.

    Παρόλα αυτά, σε αυτή την εικόνα δεν περιλαμβάνονται τα πλοία τύπου eco 1100, καθώς παρουσιάζουν έλλειψη prompt διαθεσιμότητας με αποτέλεσμα οι Operators εν αναμονή της εποχιακής αιχμής στην Ασία και σε συνδυασμό με τις ανοδικές τάσεις στις τιμές των καυσίμων να βιάζονται μήπως εξασφαλίσουν κάποιο από αυτά.

    Τέλος, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 700 TEU η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ για τον Σεπτέμβριο συνεχίζει να αυξάνεται με αποτέλεσμα οι πτωτικές τάσεις στους ναύλους να είναι και σε αυτή την κατηγορία αναμενόμενες.

    ναυτιλία ναυλαγορά

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:   X. Τράιος: Αναιμικά κέρδη εν μέσω αναπτυξιακών κινήσεων για την Petrogress

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Η νέα παραγγελία της Enesel στα ναυπηγεία Daehan

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Γ. Οικονόμου: Νέος «πονοκέφαλος» για την Ocean Rig



    ΣΧΟΛΙΑ