• Ναυτιλία

    Τι απαντά η Cosco για το master plan μετά την απόφαση της ΕΣΑΛ

    • Του Γιώργου Μανέττα
    Fu Cheng Qiu

    Το αφεντικό της Cosco, Fu Cheng Qiu, ή αλλιώς «Κάπταιν Fu»


    Τους όρους και τις προϋποθέσεις που έθεσε η ΕΣΑΛ για την έγκριση του master plan βάζει στο μικροσκόπιο η διοίκηση του ΟΛΠ.

    Πηγές της εταιρείας, μιλώντας στο mononews.gr, επισημαίνουν πως επιφυλάσσονται να απαντήσουν καθώς, όπως λένε, θα πρέπει πρώτα να μελετήσουν σε βάθος τη χθεσινή απόφαση της Επιτροπής Σχεδιασμού Ανάπτυξης Λιμένων.

    Δεν κρύβουν μάλιστα πως εκ πρώτης όψεως η ΕΣΑΛ θέτει αρκετές προϋποθέσεις σε μια σειρά από επενδύσεις, λέγοντας μάλιστα χαρακτηριστικά πως σε κάθε έργο που εγκρίνεται, συνοδεύεται από αρκετές παρατηρήσεις.

    Κλείνοντας ξεκαθαρίσουν πως, εφ’ όσον κάποιες από αυτές τις παρατηρήσεις καθιστούν ανέφικτη την υλοποίηση της επένδυσης, τότε προτίθενται να υποβάλουν νέο υπόμνημα στην ΕΣΑΛ, όπου θα παραθέτουν τις απόψεις τους και θα ζητάνε αλλαγές.

    Έγκριση με αστερίσκους από την ΕΣΑΛ

    Στην 79ης συνεδρίασή της, η ΕΣΑΛ απεφάσισε ότι:

    1. αποδέχεται τις εξής Πρόσθετες Επενδύσεις:
    • Κατασκευή Νέας Αποθήκης στην περιοχή πρώην ΟΔΔΥ (ΠΕ01) λαμβάνοντας υπόψη σχετικό έγγραφο του Υπ. Υποδομών – Μεταφορών,
    • Κατασκευή Πενταώροφου Κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στην περιοχή Γ2 (ΠΕ02) εφόσον υπήρξαν αποσαφηνίσεις και με τις προϋποθέσεις που τέθηκαν στην προηγούμενη συνεδρίαση,
    • Προμήθεια Οικολογικών Λεωφορείων (Eco Buses – ΠΕ03),
    • Κατασκευή Επιβατικού Σταθμού Κρουαζιέρας (ΠΕ04), (Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ είχε απορρίψει την κατασκευή και λειτουργία MALL στο νέο Προβλήτα Κρουαζιέρας)
    • Αναδιαμόρφωση κτιρίου Παγόδας σε ξενοδοχείο 5* και συνεδριακό κέντρο (ΠΕ05) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
    • Αναδιαμόρφωση δύο αποθηκών σε 4* & 5* ξενοδοχεία (ΠΕ06) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
    • Κατασκευή 5* ξενοδοχείου στο Πόρτο Λεόνε (ΠΕ09) σύμφωνα με τους όρους και προϋποθέσεις που τέθηκαν στην Απόφαση του ΥΠΠΟΑ,
    1. δεν αποδέχεται την Πρόσθετη Επένδυση που αφορά στην Κατασκευή ναυπηγοεπισκευής για Mega Yachts στην περιοχή Γ1 (ΠΕ08) καθώς και την χρήση «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ» στις ζώνες ΣΤ’ και ΙΒ’.

    Επιπλέον, η ΕΣΑΛ προτείνει την μετατροπή της υφιστάμενης αποθήκης ΣΙΛΟ σε Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος της Πολιτιστικής Ακτής Πειραιά, πρόταση με την οποία συμφωνεί και η ΟΛΠ ΑΕ όπως δήλωσε με επιστολή του προς την Γεν. Γραμματεία ΛΛΠΝΕ ο Δ/νων Σύμβουλος της ΟΛΠ ΑΕ.

    Στην συζήτηση έγινε σαφές ότι περιβαλλοντικά και κυκλοφοριακά ζητήματα θα εξεταστούν στο πλαίσιο της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) και των επί μέρους Μελετών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ).

    Τέλος, η ΕΣΑΛ έκρινε ότι για να είναι δυνατή θεσμικά η τελική έγκριση του Master Plan της ΟΛΠ ΑΕ συνολικά, πρέπει σύμφωνα με τα οριζόμενα στη Σύμβαση Παραχώρησης να υποβληθεί εκ νέου αναθεωρημένη μελέτη Master Plan (τεύχη και σχέδια) με συμπληρωμένα και τροποποιημένα όλα τα στοιχεία που απαιτούνται σύμφωνα με τις παραπάνω παρατηρήσεις, τις αποφάσεις της Ε.Σ.Α.Λ. και τις υπουργικές αποφάσεις του ΥΠΠΟΑ.

    Σημειώνεται πως η παραπάνω απόφαση έρχεται σε συνέχεια της συμφωνίας ανάμεσα στην κυβέρνηση και την Cosco πριν από περίπου τρεις μήνες, μετά την απόφαση του ΚΑΣ να κηρύξει μέρος του λιμανιού αρχαιολογικό χώρο και τις έντονες αντιδράσεις που προκλήθηκαν σε διεθνές επίπεδο.

    Να σημειωθεί επίσης πως η χθεσινή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ ήταν μαραθώνια, καθώς τα 13 μέλη της Επιτροπής κλήθηκαν να αποφανθούν σε ένα σχέδιο 1.000 σελίδων, το οποίο είχε αποσταλεί μόλις την περασμένη Τετάρτη.

    Υπενθυμίζεται το master plan, το οποίο αποτελεί το βασικό επενδυτικό σχέδιο για την αναβάθμιση του λιμανιού στον Πειραιά σε εμπορευματικό κόμβο, χωρίζεται σε δυο μέρη: στις υποχρεωτικές επενδύσεις που θα πρέπει να υλοποιήσει ο Οργανισμός βάση της σύμβασης παραχώρησης του 2016 και τις προαιρετικές, τις οποίες αναλαμβάνει οικειοθελώς ο νέος βασικός μέτοχος, η κινέζικη Cosco.

    Μάλιστα, ο πρόεδρος του ΟΛΠ Yu Zen Gang στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης των μετόχων που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα ανέφερε ότι η έγκριση του master plan και οι επενδύσεις που περιλαμβάνει θα ανοίξουν τον δρόμο για να γίνει το λιμάνι του Πειραιά ακόμη πιο λαμπρό.

    Το 2018 ο αριθμός διακίνησης των εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι άγγιξε τα 5 εκατ. TEU που είχε ως αποτέλεσμα των λιμάνι του Πειραιά να καταστεί δεύτερο στη Μεσόγειο ενώ στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια, η ετήσια διακίνηση να φθάσει στα 10 εκατ. TEU.

    Επιπλέον, ο τζίρος της εταιρείας από τα 110 εκατ. ευρώ ανήλθε στα 130 εκατ. ευρώ το 2018, ενώ η μετοχή του ΟΛΠ παρουσίασε αύξηση 50% στο Χρηματιστήριο Αθηνών.



    ΣΧΟΛΙΑ