• Ναυτιλία

    Θάνος Πάλλης: Από τα 63 αυτοματοποιημένα λιμάνια, μόνο τα 11 είναι στην Ευρώπη

    Θάνος Πάλλης

    Θάνος Πάλλης


    Το θέμα της αυτοματοποίησης των λιμένων αναδεικνύει με τις ομιλίες του στα διεθνή φόρα, ο καθηγητής Θάνος Πάλλης.

    Μάλιστα, αποκάλυψε ότι σε πρόσφατη έρευνα καταμετρήθηκαν μόλις 63 αυτοματοποιημένα τερματικά σε όλο το κόσμο, τα 11 από αυτά στην Ευρώπη. Όμως πρόσφατα γίνονται αρκετά βήματα προς αυτή τη κατεύθυνση.

    Ο καθηγητής Θάνος Πάλλης υποστηρίζει επίσης ότι «το γεγονός ότι τα 47 λιμάνια από τα 63 αυτοματοποιήθηκαν τη τελευταία δεκαετία, καθώς και το γεγονός ότι άλλα τέσσερα έχουν ανακοινωθεί τους πρώτους μήνες του 2022, δείχνουν τη τάση ενίσχυσης της παρουσίας αυτοματοποιημένων λιμένων» και προσθέτει:

    «Στην Ισπανία το μοντέλο δεν διαφέρει από αυτό της Κορέας. Υπάρχουν δύο λιμένες με ημι-αυτοματοποιημένους τερματικούς σταθμούς, η Βαρκελώνη και το Αλγεσίρας. Το ίδιο συμβαίνει στην Ιρλανδία όπου λιμένες με μικρότερο ετήσιο φορτίο, στο Μπέλφαστ και το Δουβλίνο, οι παραχωρήσεις τερματικών αρχών συμβάλλουν ήδη στην αυτοματοποίηση της διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων.

    Ας μην ξεχνάμε τέλος, ότι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος τερματικός σταθμός εμπορευματοκιβωτίων λειτουργεί από το 1997 στο Ρότερνταμ, ένα λιμάνι με μία ιδιαίτερα ισχυρή δημόσια λιμενική αρχή – πριν ακολουθήσουν το παράδειγμα αυτό λιμένες της Γερμανίας και η Αμβέρσα.

    Το σημαντικό είναι ότι το μοντέλο αυτό συμβάλλει στην συνύπαρξη συμβατικών και αυτοματοποιημένων λιμένων, προσφέροντας πολλαπλές επιλογές στους χρήστες τους. Όσον αφορά την αυτοματοποίηση, είναι γεγονός ότι τα βήματα προς την κατεύθυνση αυτή μέχρι σήμερα είναι περιορισμένα.

    Να σημειωθεί ότι στην ίδια έρευνα καταγράφηκαν και τα κίνητρα των διαχειριστών για την αυτοματοποίηση, θέτοντας στην κορυφή της ιεραρχίας την ασφάλεια, την μείωση του κόστους διαχείρισης ανά εμπορευματοκιβώτιο και τη μείωση της μεταβλητότητας της απόδοσης της λειτουργίας των τερματικών . Ακολουθούν εξασφάλιση της λειτουργίας 24 ώρες επί 7 ημέρες, ενώ στην πέμπτη θέση ιεραρχείται η επίλυση εργασιακών θεμάτων».

    Διαβάστε επίσης:

    Από τα 20 μεγαλύτερα λιμάνια του κόσμου τα 9 είναι κινέζικα – Η Σαγκάη κρατάει τα πρωτεία

    Drewry: Συνεχίζεται η πτώση των ναύλων στα εμπορευματοκιβώτια για 30ή εβδομάδα



    ΣΧΟΛΙΑ