• Ναυτιλία

    Tα ναυτιλιακά deals του 2018 με… ελληνικό άρωμα


    Το 2018 ήταν μία χρονιά πλούσια ειδησεογραφικά για τη ναυτιλιακή αγορά. Νέα πρόσωπα, ηχηρά deals, συγχωνεύσεις, εξαγορές, προοπτικές ανάκαμψης για συγκεκριμένους κλάδους της ναυτιλίας και πολλά άλλα.

    Για ένα ακόμη έτος, οι Έλληνες εφοπλιστές βρέθηκαν στο επίκεντρο παγκοσμίως, πρωταγωνιστώντας στις νέες παραγγελίες αλλά και στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, ενώ είχαν καθοριστικό ρόλο και σε αρκετές μεγάλες συμφωνίες.

    Ένα από τα πιο πρόσφατα deals που ανακοινώθηκαν και προκάλεσαν αίσθηση στη ναυτιλιακή αγορά, ήταν αυτό της συγχώνευσης της Capital Product Partners L.P. συμφερόντων Ευάγγελου Μαρινάκη με την Diamond S Shipping του Wilbur Ross, αξίας 1,6 δισ. δολαρίων, δημιουργώντας μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες με τάνκερ παγκοσμίως.

    Πρόκειται για τη δημιουργία μίας νέας εταιρείας με 68 πλοία, εκ των οποίων τα 43 τάνκερ προέρχονται από την Diamond S Shipping και τα 25 από την Capital Product Partners. Παράλληλα με την κίνηση αυτή εκπληρώνεται ο στόχος της Diamond S να εισαχθεί στο Χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.

    Βαγγέλης Μαρινάκης, Wilbur Ross

    Σύμφωνα με τους αναλυτές, είναι μία συμφωνία που εκτός από την σπουδαιότητά της, αναδεικνύει συγχρόνως την εκτίμηση και την αναγνώριση που χαίρει ο ισχυρός Έλληνας πλοιοκτήτης και οι εταιρείες του στις παγκόσμιες χρηματαγορές και φυσικά στην ναυτιλία.

    Στο τέλος Οκτωβρίου 2018, οι ναυτιλιακές Poseidon Containers Holdings, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Γιουρούκου, και Global Ship Lease με έδρα το Λονδίνο αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους, συγχωνεύοντας του στόλους των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων τους σε μία συναλλαγή ύψους 780 εκατ. δολ.

    Γιουρούκος
    Γιώργος Γιουρούκος

    Η νέα εταιρία διαθέτει στόλο 38 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 198,793 TEU, με μέση ηλικία τα 10,7 έτη. Κάθε εταιρία θα συμβάλλει στο συνολικό στόλο με 19 πλοία, ωστόσο, τα πλοία της Poseidon Containers Holdings είναι πιο σύγχρονα και έχουν μεγαλύτερη αξία, κατά τους ναυλομεσίτες.

    Ο Γιώργος Γιουρούκος, με εμπειρία 25 ετών στην ναυτιλιακή αγορά -ιδρυτής και της εταιρείας Technomar-, συμμετέχει στο ΔΣ της νέας ναυτιλιακής ως Εκτελεστικός Πρόεδρος, καθοδηγώντας τη διαχειριστική ομάδα.

    Όπως επισήμανε ο ίδιος, η νέα, διευρυμένη ναυτιλιακή Global Ship Lease, θα είναι σε θέση να επιτύχει σημαντική ανάπτυξη και να επωφεληθεί ουσιαστικά από την ανάκαμψη της αγοράς. Με ισχυρό ισολογισμό, μειωμένη μόχλευση, αναπτυξιακό κεφάλαιο, ιστορικό εργασιών υψηλής ποιότητας και ομάδα με μεγάλη εμπειρία στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ θα είναι ιδανική για να επωφεληθεί από τις ευκαιρίες, να πετύχει κερδοφόρα ανάπτυξη και να δημιουργήσει μακροπρόθεσμη αξία για όλους τους μετόχους.

    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips
    Γιώργος Οικονόμου, επικεφαλής DryShips και Ocean Rig

    Χρυσό deal ανακοίνωσε φέτος η εταιρεία γεωτρήσεων Ocean Rig, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, που  εξαγοράστηκε από την ελβετική Transocean Ltd, σε μία συμφωνία συνολικής αξίας περίπου 2,7 δισ. δολ., που περιλαμβάνει μετρητά και μετοχικές συναλλαγές.

    Μάλιστα το σημαντικό είναι ότι στη συμφωνία περιλαμβάνονται και τα αναδιαρθρωμένα χρέη της Ocean Rig.

    Όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση, οι μέτοχοι της Transocean θα κατέχουν περίπου το 79% και οι μέτοχοι της Ocean Rig το 21% της νέας εταιρείας που θα δημιουργηθεί, η οποία θα διαθέτει στόλο με 57 πλοία γεωτρήσεων.

    Στις αρχές του φετινού καλοκαιριού, η βελγική Euronav NV ανακοίνωσε ότι ολοκληρώθηκε με επιτυχία η συγχώνευση της με τη Gener8 Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γεωργιόπουλου.

    Οι 60,9 εκατ. νέες μετοχές που εκδόθηκαν για τους μετόχους της Gener8, στο πλαίσιο της εξαγοράς της εταιρίας από τη Euronav, άρχισαν να διαπραγματεύονται στην αγορά της νέας Υόρκης.

    Πήτερ Γεωργιόπουλος
    Πήτερ Γεωργιόπουλος, επικεφαλής Gener8 Maritime

    Η νέα ισχυρή ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς πετρελαίου, παγκοσμίως, περιλαμβάνει 76 δεξαμενόπλοια, εκ των οποίων 43 VLCC, 27 Suezmaxes, 2 ULCC, 2 τάνκερ Panamax και δύο FSOs, υπό κοινή διαχείριση, με μεταφορική ικανότητα πάνω από 19,4 εκατ. DWT συνολικά. Επίσης, έχει περιουσιακά στοιχεία ισολογισμού άνω των 4 δισ. δολ., εκτιμώμενη κεφαλαιοποίηση περίπου 2 δισ. δολ. με βάση το κλείσιμο της τιμής της μετοχής, στα 9,10 δολ. ανά μετοχή, στις 11 Ιουνίου 2018 και ρευστότητα πάνω από τα 800 εκατ. δολ.

    Ο Πήτερ Γεωργιόπουλος, πρώην Πρόεδρος και CEO της  Gener8, σύμφωνα με πληροφορίες, αποχώρησε από τη ναυτιλιακή, λαμβάνοντας υψηλή αποζημίωση. Yπενθυμίζεται ότι  Gener8, ήταν διάδοχος της General Maritime, την οποία ίδρυσε ο κ. Γεωργιόπουλος και εισήγαγε στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης το 2001.

    Toν περασμένο Μάρτιο η ναυτιλιακή Prime Tanker Management, συμφερόντων του εφοπλιστή Ευστάθιου Τοπούζογλου, εξαγόρασε το ποσοστό που κατείχε η γερμανική τράπεζα HSH Nordbank -εκτιμάται στο 24,7%- στην εταιρία First Ship Lease Trust (FSL Trust). Παράλληλα, ο  κ. Τοπούζογλου, διορίστηκε μη εκτελεστικός διευθυντής στο ΔΣ της εταιρείας, πραγματοποιώντας στη συνέχεια σειρά κινήσεων με στόχο της ανάκαμψη της, όπως η αναχρηματοδότηση δανείων.

    Η Prime Tanker Management ιδρύθηκε το 1999 με έδρα την Αθήνα και έκτοτε δραστηριοποιείται στις μεταφορές υγρού φορτίου, ενώ διαθέτει ένα διευρυμένο στόλο 36 πλοίων, εκ των οποίων 27 δεξαμενόπλοια double-hull μεταφοράς προϊόντων, 2 suezmaxes και 7 δεξαμενόπλοια μεταφοράς υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG).

    Η FSL Trust διαθέτει στόλο 19 πλοίων διαφόρων τύπων, μεταξύ των οποίων δεξαμενόπλοια και containerships. Ωστόσο, σε μία προσπάθεια να περιορίσει τα δάνεια της προχώρησε το προηγούμενο διάστημα σε πωλήσεις πλοίων.

    Ευστάθιος Τοπούζογλου

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ:  Κεφάλαια 8,9 δισ. δολ. δαπάνησαν φέτος οι Έλληνες εφοπλιστές για νέες παραγγελίες. Οι πρωταγωνιστές

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:   Συναγερμός από τους αναλυτές για την αγορά πλοίων LNG: Οι φόβοι και οι ανησυχίες

    MH ΧΑΣΕΤΕ:  Γιατί η Ventouris Ferries σπάει την παράδοση και φέρνει πλοίο από την Ιαπωνία

     

     

     

     

     



    ΣΧΟΛΙΑ