• Ναυτιλία

    Στ. Τσαντάνης (Seanergy Maritime): Παρά την τρέχουσα πτώση της αγοράς ξηρού φορτίου υπάρχει αισιοδοξία για το σύνολο του 2020

    Τσαντάνης Seanergy ναυτιλία

    Σταμάτης Τσαντάνης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seanergy Maritime Holdings Corp.


    Με κέρδη έκλεισε το τέταρτο τρίμηνο για τη ναυτιλιακή Seanergy Maritime Holdings, ενώ ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Σταμάτης Ταντάνης εκτίμησε ότι παρά την πτώση που σημειώνει η αγορά ξηρού φορτίου αυτή την περίοδο, τα μηνύματα για το σύνολο του 2020 είναι αισιόδοξα.

    Ειδικότερα, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ο καθαρός κύκλος εργασιών της ναυτιλιακής ανήλθε στα 27,8 εκ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 3% συγκριτικά με το τέταρτο τρίμηνο του 2018. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου ανήλθε σε 22,935 δολάρια αυξημένος κατά 50% από 15,312 δολάρια το τέταρτο τρίμηνο του 2018.

    Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 3,1 εκ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 3,2 εκ. δολαρίων το τέταρτο τρίμηνο του 2018.

    Στο σύνολο του 2019, ο καθαρός κύκλος εργασιών ανήλθε στα 86,5 εκ. δολάρια, έναντι 91,5 εκ. δολαρίων κατά το 2018, μείωση που κυρίως οφείλεται στην πώληση δύο Supramax το 2018. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου το έτος 2019 ανήλθε σε 14,694 δολάρια, αυξημένος κατά 12% από τα 13,156 δολάρια το έτος 2018. Ο μέσος όρος ημερήσιων λειτουργικών εξόδων (OPEX) βελτιώθηκε από 5,198 δολάρια το 2018 σε 5,172 δολάρια το 2019.

    Τα συνολικά ταμειακά διαθέσιμα στην λήξη του 2019 ανήλθαν σε 14,6 εκ. δολάρια, σχεδόν διπλάσια από τα 7,4 εκ. δολάρια στο τέλος του 2018. Τα ίδια κεφάλαια στο τέλος του τέταρτου τριμήνου του 2019 ανήλθαν σε 29,9 εκ. δολάρια έναντι 21,3 εκ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

    Ο κ. Σταμάτης Τσαντάνης, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα δήλωσε: “Το 2019, η αγορά των Capesize βελτιώθηκε σημαντικά και αυτό αντανακλάται στην βελτιωμένη απόδοση του στόλου μας. Ο μέσος ημερήσιος ναύλος (TCE) του στόλου μας ανήλθε σε 22,935 δολάρια για το τέταρτο τρίμηνο του 2019, ξεπερνώντας τις αντίστοιχες τιμές του δείκτη BCI την αντίστοιχη χρονική περίοδο. Η εταιρεία έκλεισε με κέρδη για δύο διαδοχικά τρίμηνα, σηματοδοτώντας ένα κερδοφόρο δεύτερο μισό του 2019 και αποδεικνύοντας τη σημαντική δυνατότητα κερδοφορίας της ακόμα και σε δυσμενείς περιόδους για την αγορά”.

    Αισιόδοξα μηνύματα

    Αναφερόμενος στη σημαντική πτώση που σημειώνει αυτή την περίοδο η ναυλαγορά, ο επικεφαλής της Seanergy Maritime Holdings Corp. επισήμανε ότι “οφείλεται σε παράγοντες, όπως η προσαρμογή των δεικτών του Baltic Exchange στις νέες τιμές των συμβατών καυσίμων, τα καιρικά φαινόμενα στη Βραζιλία που μείωσαν το ρυθμό εξαγωγών σιδηρομεταλλεύματος, καθώς και η επιδημία του κοροναϊού στην Κίνα”.

    Ωστόσο, εκτιμά ότι “τα μηνύματα της αγοράς είναι αισιόδοξα, καθώς οι εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος από τη Βραζιλία αναμένεται να επιταχυνθούν κατά το υπόλοιπο του 2020 βάσει των νέων ετήσιων προβλέψεων που γνωστοποίησε η Vale. Επιπλέον, οι επενδύσεις υποδομών στην Κίνα υπολογίζεται να σημειώσουν ρυθμό αύξησης έως και 7% για το 2020 ώστε να αντισταθμιστεί το ασθενέστερο πρώτο τρίμηνο. Τέλος, οι τιμές των καυσίμων μειώνονται από τη αρχική μεταβατική περίοδο της εφαρμογής του IMO 2020 τον Ιανουάριο, γεγονός που καθιστά τη spot αγορά πιο κερδοφόρα”.

    Πρόγραμμα scrubbers

    Σε εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα εγκατάστασης scrubbers στο στόλο της ναυτιλιακής, καθώς έχει ολοκληρώσει επιτυχώς πέντε προγραμματισμένες εγκαταστάσεις το 2019 και τα πλοία παραδόθηκαν εγκαίρως στους ναυλωτές τους.

    Ο κ. Τσαντάνης τόνισε ότι η εταιρεία θεωρεί τους ναυλωτές της ως στρατηγικούς εταίρους, καθώς επένδυσαν στα πλοία της αυξάνοντας την εμπορική αξία του στόλου της σε μια περίοδο γενικότερης αβεβαιότητας σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Επίσης, η Seanergy προνόησε εγκαίρως την προμήθεια επαρκούς ποσότητας συμβατού καυσίμου (MGO) σε ανταγωνιστικό κόστος για να καλύψει τις ανάγκες των υπόλοιπων πλοίων χωρίς scrubber, κατά το μεγαλύτερο μέρος του πρώτου τριμήνου του 2020. Mε τον τρόπο αυτό εξασφάλισε την απρόσκοπτη συμμόρφωση με τον IMO 2020, αντισταθμίζοντας τις αρνητικές μεταβολές της τιμής των νέων καυσίμων.

    Ακόμη ο κ. Τσαντάνης διευκρίνισε: “Η σημαντική οικονομική μας απόδοση το 2019 επετεύχθη με επιβαρυμένο πρόγραμμα δεξαμενισμών, καθώς επτά από τα δέκα πλοία μας ολοκλήρωσαν τους δεξαμενισμούς τους μέσα στο 2019. Οι σχετικές ημέρες επισκευής ανήλθαν σε 233, σε σύγκριση με μόνο 13 ημέρες το 2018, γεγονός που περιόρισε την απόδοση του στόλου μας για το 2019. Για το 2020 αναμένουμε ελάχιστες μέρες εκτός ναύλου, βελτιώνοντας περαιτέρω την κερδοφορία μας”.

    Ο στόλος της εταιρείας αποτελείται από δέκα πλοία, τύπου Capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 1.748.581 τόνους και μέση ηλικία στόλου περίπου 10,9 έτη.



    ΣΧΟΛΙΑ