• Ναυτιλία

    ΣΥΡΙΖΑ: Σταθερή ακτοπλοϊκή λύση για τα Κύθηρα και Αντικύθηρα

    Το λιμάνι στα Κύθηρα

    Το λιμάνι στα Κύθηρα


    «Τραγική είναι η κατάσταση με την ακτοπλοϊκή σύνδεση και την εγκατάλειψη των Κυθήρων-Αντικυθήρων. Απαιτείται άμεση παρέμβαση και σταθερή λύση στην ακτοπλοϊκή σύνδεση σε ετήσια βάση», επισημαίνουν με ερώτηση τους οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ.

    Αναλυτικότερα, οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, τονίζουν ότι για 8 συνεχείς ημέρες ένα ακόμα παραμελημένο νησί της χώρας μας τα Κύθηρα, μόλις 15 ναυτικά μίλια – 28 χιλιόμετρα, μίας ώρας απόσταση από την ηπειρωτική Ελλάδα, έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση, καθώς το Ε/Γ-Ο/Γ ΆΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ, τμήμα του στόλου της Sea Jets , προσάραξε κατά τον απόπλου του προς Κρήτη στις 6 Φεβρουαρίου 2024 στο Διακόφτι λόγω κακοκαιρίας και προσθέτουν:

    “Στην συνέχεια διακόπηκε πλήρως η ακτοπλοϊκή σύνδεση και στις 10 Φεβρουαρίου 2024 επιστρατεύτηκε το αρματαγωγό πλοίο «ΡΟΔΟΣ» που δεν μπορούσε να προσεγγίσει και έμεινε αρόδου για δύο ημέρες ώστε να χρειαστεί στη συνέχεια να επιστρατευτούν ρυμουλκά πλοία από την Κρήτη για να βάλουν το πολεμικό πλοίο στο λιμάνι, το οποίο φόρτωσε μόνο 4 φορτηγά και ελάχιστα οχήματα (χωρίς τους οδηγούς τους) για να τα μεταφέρει στο Γύθειο και αντίστροφα.

    Στην συνέχεια ναυλώθηκε από την εταιρεία Sea Jets το “RΟ/RΟ ΚΑΠΕΤΑΝ ΧΡΗΣΤΟΣ” που μόλις στις 13 Φεβρουαρίου 2024 εκτέλεσε δρομολόγιο από τη Νεάπολη προς τα Κύθηρα και Αντικύθηρα για την μεταφορά μόνο οχημάτων, αφού δεν προβλεπόταν μεταφορά επιβατών, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να πάνε με ένα ιδιωτικό ταχύπλοο στο νησί, που υπάρχει για έκτακτες ανάγκες για να παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στην απέναντι ακτή.

    Αυτές δυστυχώς οι τριτοκοσμικές, κωμικοτραγικές καταστάσεις απασχολούν σε καθημερινή βάση τους νησιώτες όλων των εγκαταλελειμμένων νησιωτικών περιοχών της χώρας μας, όταν χρόνια τώρα σε άλλες κοντινές γειτονικές χώρες έχουν διασυνδέσει εκατοντάδες νησιά με την χερσαία χώρα με οδικούς άξονες, υπόγεια τούνελ ,γέφυρες κ.λ.π !

    Σε ανακοίνωση του, στις 14 Φεβρουαρίου 2024, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής 8 μέρες μετά το συμβάν, «ανακοινώνει την έκτακτη δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ-Τ/Χ «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΧΑΪΣΠΙΝΤ» Ν.Π. 12331 της εταιρείας «ΧΕΛΛΕΝΙΚ ΣΗΓΟΥΕΪΣ Α.Ν.Ε.», στις γραμμές «ΝΕΑΠΟΛΗ ΒΟΙΩΝ – ΚΥΘΗΡΑ και επιστροφή» και «ΝΕΑΠΟΛΗ ΒΟΙΩΝ – ΚΥΘΗΡΑ – ΑΝΤΙΚΥΘΗΡΑ και επιστροφή» για το χρονικό διάστημα από 15-02-2024 έως 29-02-2024 προκειμένου καλυφθούν οι έκτακτες και επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες».

    Αναρωτιόμαστε μετά το τέλος του μήνα τι θα γίνει;

    Επειδή οι προσωρινές αλλά και προβληματικές λύσεις του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, δεν αποκαθιστούν πλήρως τα δρομολόγια της γραμμής Πειραιάς –Κύθηρα –Αντικύθηρα-Κρήτη

    Επειδή η ακινησία του δεύτερου πλοίου της γραμμής Νεάπολη –Κύθηρα-Αντικύθηρα «Πορφυρούσα» δεν έχει αντιμετωπιστεί πλήρως από το Υπουργείο, με την αντικατάστασή του

    Επειδή ο αποκλεισμός των Κυθήρων –Αντικυθήρων έχει σοβαρή επικινδυνότητα για την υγεία και την ζωή των κατοίκων

    Επειδή η εγκατάλειψη της Κυβέρνησης και σε αυτές τις νησιωτικές περιοχές αφορά επιπλέον την εγκατάλειψη του Νοσοκομείου Κυθήρων χωρίς ιατρικές ειδικότητες, την καθυστέρηση πληρωμών του Μεταφορικού Ισοδύναμου, την ακρίβεια και την καθυστέρηση λειτουργίας και αποκατάστασης των υποδομών (ακατάλληλα κτίρια σχολείων, λιμάνι , επέκταση διαδρόμου αερολιμένα κ.λ.π ) αυξάνοντας τις ανισότητες των νησιωτών σε σχέση με τους κατοίκους της ηπειρωτικής χώρας κατά παράβαση των συνταγματικών επιταγών και του ευρωπαϊκού κεκτημένου

    Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός

    1. Ποιες είναι οι άμεσες ενέργειες που θα γίνουν προκειμένου να αποκατασταθούν σε σταθερή βάση τα δρομολόγια από και προς τα Κύθηρα –Αντικύθηρα με τον Πειραιά, την Κρήτη και την Πελοπόννησο και με ποιο χρονικό ορίζοντα ;

    2. Θα υπάρξει αναβάθμιση κατηγορίας πλοίων και πρόβλεψη αντικατάστασης πλοίου που θα μπορούν να συμμετέχουν στο διαγωνισμό για τις άγονες γραμμές των Κυθήρων-Αντικυθήρων με την Κρήτη;

    3. Θα παρέμβει ώστε να ελεγχθεί η ασφάλεια του λιμένα Διακοφτίου και να υπάρξει αναβάθμισή του με έργα βελτίωσης ώστε να προστατεύεται από τους δυτικούς ανέμους;”

    Διαβάστε επίσης:

    Evalend Shipping (Κρίτων Λεντούδης): Επενδύσεις 2,4 δισ. δολάρια

    United Maritime (Σταμάτης Τσαντάνης): Μέρισμα 0,075 δολάρια/μετοχή και στρατηγική ανάπτυξη του στόλου

    Capital Link: Tο 7ο ετήσιο Cyprus Shipping Forum την Τρίτη 27/2 στη Λεμεσό



    ΣΧΟΛΙΑ