F

Ναυτιλία

Συνεχίζεται το ράλι των τάνκερ – Θεαματική άνοδος των τιμών ναύλωσης και των μετοχών

tanker ναυτιλία δεξαμενόπλοια ναυλαγορά


Έντονα ανοδικά συνέχισαν να κινούνται για δεύτερη συνεχόμενη μέρα χθες οι μετοχές των εισηγμένων στη Νέα Υόρκη εταιρειών με τάνκερ, σε πλήρη αντίθεση με το sell-off στις μετοχές του ενεργειακού κλάδου.

Αν και οι μετοχές των τάνκερ κατέγραψαν μικρότερα κέρδη συγκριτικά με άλλες κατηγορίες πλοίων (10%, έναντι 17,8% του ξηρού φορτίου, 17,75% των πλοίων μεταφοράς αερίου και 17,5% των κρουαζιερόπλοιων/φέρι), οι μετοχές αυτές είχαν ήδη ενισχυθεί τη Δευτέρα, την ώρα που οι άλλες ναυτιλιακές αγορές είχαν υποστεί βαριές απώλειες εν μέσω της αναταραχής στις αγορές εξαιτίας του πολέμου τιμών πετρελαίου μεταξύ Σαουδικής Αραβίας και Ρωσίας και του κοροναϊού.

Αντίθετα, η αγορά των τάνκερ εκτιμάται ότι θα επωφεληθεί από την απροσδόκητη αύξηση της παγκόσμιας προσφοράς πετρελαίου και από ευκαιρίες στον τομέα των πλωτών μονάδων αποθήκευσης πετρελαίου.

Τα μεγαλύτερα κέρδη κατά τη χθεσινή συνεδρίαση κατέγραψαν οι μετοχές της Frontline (+27,65%), της Nordic American Tankers (+29,43%), της Teekay Tankers (+35,65%) της Scorpio Tankers (+28,19%) και της DHT Holdings (+14,61%). Ανοδικά κινήθηκαν πάντως σχεδόν όλες οι μετοχές από τον τομέα των τάνκερ αργού.

Εν τω μεταξύ, την Τρίτη οι τιμές spot ναύλωσης μεγάλων τάνκερ εκτοξεύθηκαν, καθώς ναυλωτές σπεύδουν να βρουν πλοία για μεταφορά φτηνού πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή. Στον δείκτη Baltic Exchange, η τιμή ναύλωσης για ένα VLCC στη διαδρομή Μέση Ανατολή – Κίνα έφτασε σε υψηλό επίπεδο δύο μηνών, στα 70.118 δολάρια ημερησίως, ήτοι 31.424 δολάρια πάνω από το επίπεδο της Δευτέρας.

Οι τιμές ναύλωσης κινήθηκαν ανοδικά στη διάρκεια της ημέρας, μετά την απόφαση της Saudi Aramco να αυξήσει την παραγωγή αργού πετρελαίου στα επίπεδα-ρεκόρ των 12,3 εκατομμυρίων βαρελιών ημερησίως τον Απρίλιο, πάνω από 25% υψηλότερα από την παραγωγή του Φεβρουαρίου. Σε παρόμοιες κινήσεις αναμένεται να προχωρήσουν η Ρωσία και άλλοι παραγωγοί πετρελαίου, μετά την κατάρρευση των συνομιλιών του Opec+ την περασμένη εβδομάδα, και οι αναλυτές εκτιμούν πως ο πόλεμος τιμών θα οδηγήσει σε υπερπροσφορά πετρελαίου.

Σύμφωνα με στοιχεία της Tanker International που επικαλείται το TradeWinds, τουλάχιστον 20 VLCCs ναυλώθηκαν υπό όρους την Τρίτη για μεταφορά αργού στα τέλη Μαρτίου και τον Απρίλιο, εκ των οποίων τα 15 από τη Μέση Ανατολή. Τα εννέα από αυτά ναυλώθηκαν από την κρατική σαουδαραβική Bahri για πέντε δρομολόγια προς τις ΗΠΑ, τρία προς την Ερυθρά Θάλασσα και ένα προς τη Νότια Κορέα. Η τιμή ναύλωσης για τα δύο από τα τρία δρομολόγια προς την Ερυθρά Θάλασσα εκτιμάται ότι ξεπερνά τα 100.000 δολάρια ημεησίως.

Παράλληλα, το πλοίο Maran Arcturus (χωρητικότητας 317.100 dwt, κατασκευής 2010) ναυλώθηκε από την Koch για ένα δρομολόγιο στα τέλη Μαρτίου από τη Μέση Ανατολή προς τη Νότια Κορέα, έναντι WS 85, όταν την περασμένη εβδομάδα μία τέτοια συμφωνία θα κινείτο πέριξ των WS 50.

Εν τω μεταξύ, η μέση τιμή ναύλωσης για πλοία suezmax αυξήθηκε την Τρίτη κατά 2.820 δολάρια, στα 29.574 δολάρια ημερησίως, ενώ για πλοία aframax αυξήθηκε κατά 5.259 δολάρια, στα 25.762 δολάρια. Όσον αφορά στα τάνκερ παραγώγων, η μέση τιμή ναύλωσης LR2 εκτοξεύθηκε καρά 32,3%, στα 28.136 δολάρια ημερησίως, ενώ για τα LR1 αυξήθηκε κατά 29,7%, στα 28.125 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με τον Baltic Exchange.



ΣΧΟΛΙΑ