Ναυτιλία

Fearnley Securities: Αισιοδοξία για την αγορά των τάνκερ, παρά τον κοροναϊό

Peder Nicolai Jarlsby, αναλυτής Fearnley


Εμπιστοσύνη στις μετοχές των εταιρειών με τάνκερ δείχνει η Fearnley Securities, παρά το sell-off που παρατηρήθηκε στον συγκεκριμένο τομέα λόγω του κοροναϊού.

Ο κοροναϊός, σύμφωνα με τους αναλυτές Espen Landmark Fjermestad και Peder Nicolai Jarlsby, ήταν ένας «μαύρος κύκνος», δηλαδή ένα απρόβλεπτο συμβάν με μεγάλη επίπτωση στις αγορές. Όμως παρότι οι μετοχές στον κλάδο των τάνκερ έχουν υποχωρήσει κατά 30% φέτος, τονίζουν: «Με τις τιμές ναύλωσης να φαίνονται να φτάνουν στο κατώτατο σημείο τους και τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου να αντιπροσωπεύουν ένα ακόμα ισχυρό τρίμηνο όσον αφορά στα έσοδα, βλέπουμε προοπτικές για μία απότομη ανατιμολόγηση».

Οι δύο αναλυτές δίνουν σύσταση buy για ολόκληρο τον κλάδο των τάνκερ, εκτιμώντας πως οι μετοχές ειδικά για τις εταιρείες με πλοία μεταφοράς αργού πετρελαίου προσφέρουν «πολύ ελκυστικές αποδόσεις» της τάξεως του 10% ως προς τα αποτελέσματά τους για το δ’ τρίμηνο 2019 και το α’ τρίμηνο 2020.

«Μετά το sell-off, βλέπουμε μία μέση θετική τάση της τάξεως του 75% στο σύμπαν των τάνκερ. Με τις προοπτικές για κάποια σαφήνεια ως προς την επιδημία τις επόμενες εβδομάδες και τις τιμές ήδη να φτάνουν στο ναδίρ τους, βλέπουμε προοπτικές για μία ισχυρή ανάκαμψη» στο δεύτερο και το τρίτο τρίμηνο», υποστηρίζουν οι αναλυτές, ενώ για την επίπτωση του κοροναϊού σημειώνουν: «Είναι πιθανό να δούμε σημαντικές επιπτώσεις στη ζήτηση για τους επόμενους δύο με τρεις μήνες».

Απότομη πτώση

Η Fearnley Securities παρατηρεί πως σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα η αγορά των τάνκερ είδε μία απότομη πτώση, με τις τιμές ναύλωσης των VLCCs να υποχωρούν από τα 140.000 δολάρια ημερησίως στα μέσα του Ιανουαρίου, γύρω στα 45.000 δολάρια στα τέλη του μήνα, μία πτώση η οποία αποδίδεται εν μέρει και στην επιστροφή στην αγορά των 26 VLCCs της Cosco στα οποία είχαν επιβληθεί κυρώσεις πριν από μερικούς μήνες.

«Αν και οι τιμές τώρα μοιάζουν να σταθεροποιούνται, βλέπουμε περιορισμένο χώρο για βελτιώσεις βραχυπρόθεσμα», ανέφερε το τμήμα επενδυτικής τραπεζικής της Fearnleys, επισημαίνοντας την επιστροφή των 26 VLCCs της Cosco στην αγορά, την παράδοση 10 νεότευκτων πλοίων τον προηγούμενο μήνα, την επικείμενη περίοδο συντήρησης των διυλιστηρίων, τα μικρά περιθώρια κέρδους των διυλιστηρίων και την επιδημία του κοροναϊού.

«Ως προς το τελευταίο, ωστόσο, μπορεί να υπάρξει ένα σημαντικό κύμα καταπιεσμένης ζήτησης από την Κίνα, καθώς η χώρα ανακάμπτει», τονίζεται.

Οι τιμές ναύλωσης των τάνκερ και οι μετοχές των τάνκερ κινήθηκαν ανοδικά την περασμένη Δευτέρα, όμως ο Jon Chappell, αναλυτής της Evercore, δεν είναι το ίδιο αισιόδοξος με τους συναδέλφους του στη Fearnley Securities. «Η αγορά υποτίθεται ότι κοιτάζει προς το μέλλον και τα τάνκερ έχουν υποστεί βαρύ πλήγμα. Σήμερα υπάρχει κάποια ελπίδα ότι η ροή ειδήσεων θα σταματήσει να χειροτερεύει και θα αρχίσει να γίνεται καλύτερη. Για να δούμε», ανέφερε, σύμφωνα με το TradeWinds.


ΣΧΟΛΙΑ