F

Ναυτιλία

Συνεχίζεται η πτώση στο ξηρό φορτίο εν όψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς

ναυτιλία ναυλαγορά εφοπλιστές


Συνεχίζουν την πτωτική τους πορεία οι αγορές του ξηρού φορτίου, με τις ναυλώσεις να είναι μειωμένες εν όψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς.

Την Τρίτη ο δείκτης Baltic Dry υποχώρησε κατά 40 ακόμα μονάδες από τα επίπεδα της Δευτέρας, φτάνοντας στις 689 μονάδες, καθώς λίγες ήταν οι ναυλώσεις που γνωστοποιήθηκαν.

Ο δείκτης επηρεάστηκε κυρίως από την αγορά των capesizes, όπου η μέση τιμή ναύλωσης για τις πέντε κύριες διαδρομές του Baltic Capesize Index (5TC) έπεσε την Τρίτη στα 7.062 δολάρια ημερησίως, χαμηλότερα κατά 698 δολάρια σε σχέση με τη Δευτέρα και πολύ χαμηλότερα από τα 14.451 δολάρια ημερησίως στα οποία είχε φτάσει μόλις έναν μήνα νωρίτερα.

Μία συμφωνία που ανακοινώθηκε σε αυτήν την αγορά είναι η ναύλωση του super-cape Ariadne (χωρητικότητας 207.520 dwt, κατασκευής 2016) της Laskaridis Shipping, συμφερόντων της οικογένειας Λασκαρίδη, από τη Rio Tinto για ένα δρομολόγιο προς την Κίνα στα τέλη Ιανουαρίου, έναντι 14.500 δολαρίων ημερησίως, ποσού υπερδιπλάσιου του τρέχοντος μέσου όρου στην αγορά spot.

Οι τιμές ναύλωσης στις κύριες διαδρομές για μεταφορά σιδήρου έχουν καταγράψει τις μεγαλύτερες απώλειες αυτήν την εβδομάδα, με τη διαδρομή C5 (δυτική Αυστραλία – Κίνα) να κινείται στα 6,445 δολάρια ανά τόνο και τη διαδρομή C3 (Βραζιλία – Κίνα) στα 17,330 δολάρια ανά τόνο.

«Ο Ατλαντικός διατηρεί ακόμα ένα αξιόλογο premium, αλλά με την έλλειψη διαθέσιμων φορτίων οι πλοιοκτήτες δυσκολεύονται να πραγματώσουν την αξία», ανέφερε στην έκθεσή του ο Baltic, σύμφωνα με το TradeWinds, προσθέτοντας ότι την Τρίτη υπήρξε μία ελαφρώς πιο ευνοϊκή κατάσταση ως προς το spread μεταξύ των ακριβών, οικολογικών καυσίμων και των φθηνότερων καυσίμων, η οποία ωστόσο επισκιάστηκε εν τέλει από τις επιδεινούμενες συνθήκες στις αγορές του ξηρού φορτίου.



ΣΧΟΛΙΑ