Ναυτιλία

Σαρώνουν τα super tankers οι Έλληνες εφοπλιστές – Στα 2,8 δισ. οι ναυπηγήσεις

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

Βαγγέλης Μαρινάκης -Αγγελική Φράγκου – Ευάγγελος Πιστιόλης – Μαρία Αγγελικούση – Πάρις Κασιδόκωστας Λάτσης – Γιάννης Αλαφούζος


Σε «μπαράζ» αγορών και νέων παραγγελιών σούπερ τάνκερ, προχωρούν οι Έλληνες εφοπλιστές τον τελευταίο χρόνο. Ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του ελληνικού εφοπλισμού, όπως είναι οι όμιλοι των οικογενειών Κυριακού, Αγγελικούση, Μαρινάκη,  Αλαφούζου, Ιγγλέση, Μαριάννας Λάτση, Αγγελικής Φράγκου, Πιστιόλη, κυριαρχούν στον τομέα αυτό.

Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, που διαχειρίζονται περίπου το 26% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς crude oil, σύμφωνα με τα στοιχεία των Lloyd’s List τρέχουν ένα ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 2,8 δισ. δολαρίων για περίπου 100 νεότευκτα super tankers, αριθμός που αντιπροσωπεύει το 30% του παγκόσμιου βιβλίου παραγγελιών.

Αιτίες, σύμφωνα με όσα ανέφεραν στο mononews πηγές από μεγάλες ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, είναι οι καλές τιμές στα ναυπηγεία, κάτι που δημιουργεί συνθήκες ανανέωσης και επέκτασης  στόλων, αλλά και εισόδου στην συγκεκριμένη αγορά νέων εταιρειών.  Με παραγγελίες πλοίων που έχουν νέες περιβαλλοντικές τεχνολογίες και θα μπορούν να ταξιδεύουν τα επόμενα χρόνια, αφού θα είναι συμβατά με τους νέους κανονισμούς του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, στο πλαίσιο του μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για μια «πράσινη» ναυτιλία.

Μεταξύ των ομίλων που έχουν προχωρήσει σε νέες παραγγελίες είναι ο όμιλος Αγγελικούση, για λογαριασμό του οποίου τα ναυπηγεία της Samsung θα κατασκευάσουν τέσσερα Very Large Crude Cariers, χωρητικότητας 325.ο00 τόνων, τα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν και υγροποιημένο φυσικό αέριο ως μέσο πρόωσης.

Αλλά και η Latsco Shipping με τον Πάρι Κασιδόκωστα Λάτση προχώρησε τους τελευταίους μήνες σε παραγγελίες για τέσσερα VLCC. Η πρώτη παραγγελία έγινε τον προηγούμενο Νοέμβριο και η δεύτερη στις αρχές του 2021. Η εταιρεία επιστρέφει στα σούπερ τάνκερ, μετά τις αρχές της δεκαετίας του 80΄όταν ο θρύλος της ελληνικής ναυτιλίας Γιάννης Λάτσης είχε αγοράσει ορισμένα mega δεξαμενόπλοια.

Σε παραγγελίες για VLCC έχει προχωρήσει και η Central Group του Ευάγγελου Πιστιόλη η οποία τον Φεβρουάριο, κατέθεσε παραγγελία για τέσσερα VLCC στα ναυπηγεία της Hyundai.

Σε παραγγελίες για τέσσερα VLCC’s έχει προχωρήσει μέσα στο 2020, και η Athenian Sea Carriers, της οικογένειας Κυριακού, για παράδοση το 2022. Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες των Lloyd’s List τα δύο συμβόλαια, αγόρασε η Capital Maritime & Trading του Βαγγέλη Μαρινάκη.

Αλλά και η Samos Steamship της οικογένειας Ιγγλέση έχει υπό ναυπήγηση ένα σούπερ τανκερ σε ιαπωνική γιάρδα.

Όσον αφορά τις Kyklades της οικογένειας Αλαφούζου ολοκλήρωσε την παραλαβή των οκτώ VLCC που είχε υπό παραγγελία, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι ετοιμάζεται να ξεκινήσει και νέο ναυπηγικό πρόγραμμα.

Τέλος, ο όμιλος Navios της Αγγελικής Φράγκου έχει ναυλώσει για περίοδο 12 ετών, τέσσερα VLCC’s. Το πρώτο παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2020, ενώ τα υπόλοιπα θα παραδοθούν μέχρι το 2022. Στην συμφωνία περιλαμβάνεται option εξαγοράς των πλοίων από την Navios.


ΣΧΟΛΙΑ