Ναυτιλία

Samos Steamship: Μία ακόμα παραγγελία για τάνκερ σε ιαπωνικά ναυπηγεία


Ένα ακόμα τάνκερ παρήγγειλε σε ναυπηγεία της Ιαπωνίας η ελληνική ναυτιλιακή Samos Steamship, γνωστή για την προτίμησή της σε ιαπωνικής κατασκευής πλοία, στο πλαίσιο των ενεργειών της για την ανανέωση και την επέκταση του στόλου της.

Πρόκειται για ένα τάνκερ aframax χωρητικότητας 112.000 dwt, το οποίο παρήγγειλε η εταιρεία από τα ναυπηγεία Sumitomo Heavy Industries, και αναμένεται να παραδοθεί μέσα στο β’ τρίμηνο του 2021. Σημειώνεται ότι η Samos Steamship διαθέτει ήδη στον στόλο της των 11 τάνκερ αρκετά πλοία κατασκευασμένα στα ναυπηγεία Sumitomo, μεταξύ των οποίων και δύο aframaxes. Ωστόσο, το πιο πρόσφατο νεότευκτο aframax που παρέλαβε, το Platanos (χωρητικότητας 117.000 dwt, κατασκευής 2019), είναι κατασκευασμένο σε άλλα ιαπωνικά ναυπηγεία, τα Namura Shipbuilding.

Εξάλλου, η εταιρεία παρήγγειλε τον περασμένο Μάιο άλλο ένα τάνκερ suezmax (χωρητικότητας 158.000 dwt, προς παράδοση στο β’ τρίμηνο 2021) στα ιαπωνικά ναυπηγεία Japan Marine United. Στελέχη της Samos Steamship επιβεβαίωσαν την παραγγελία, μιλώντας στο TradeWinds, ενώ ένας εξ αυτών ξεκαθάρισε πως η εταιρεία δεν έχει εξοπλίσει τα πλοία της με scrubbers, καθώς δεν πιστεύει στην τεχνολογία αυτή.

Στην παραγγελία αυτή πιστεύεται πως προβλέπονται οψιόν για περαιτέρω πλοία, και η εταιρεία φέρεται να βρίσκεται σε σχετικές συζητήσεις με τα ναυπηγεία. Στην ιστοσελίδα της Samos Steamship αναφέρεται ήδη ένα δεύτερο νεότευκτο suezmax, ωστόσο το στέλεχος της εταιρείας διευκρίνισε πως η τελική συμφωνία δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.

Ρόλο στα σχέδια της εταιρείας εκτιμάται ότι διαδραματίζει η αισιοδοξία στην αγορά των τάνκερ εν όψει της ενεργοποίησης των κανονισμών του IMO για τις εκπομπές ρύπων, από την 1η Ιανουαρίου 2020, με την Clarksons να εκτιμά ότι η αυξημένη δραστηριότητα των διυλιστηρίων λόγω της αυξημένης ζήτησης θα οδηγήσει σε αύξηση 1,5% το εμπόριο αργού πετρελαίου.

Παράλληλα με τις νέες παραγγελίες πλοίων, η Samos Steamship έχει προχωρήσει και σε πωλήσεις παλαιότερων πλοίων της, προκειμένου να ανανεώσει τον στόλο της. Τον περασμένο Ιούλιο πούλησε ένα από τα παλαιότερα τάνκερ της, το Nectar (χωρητικότητας 105.300 dwt, κατασκευής 2005), έναντι 15,5 εκατ. δολαρίων, ενώ νωρίτερα φέτος είχε πουλήσει και το MR Mariposa (χωρητικότητας 50.100 dwt, κατασκευής 2010).

Σημειώνεται ότι η εταιρεία, εκτός από τα τάνκερ, δραστηριοποιείται και στο ξηρό φορτίο, όπου διαχειρίζεται 11 πλοία.


ΣΧΟΛΙΑ