• Ναυτιλία

    Pyxis Tankers: Οι χαμηλοί ναύλοι επηρέασαν αρνητικά τα αποτελέσματα

    Βαλέντιος Βαλεντής, εφοπλιστής Pyxis Tankers

    Βαλέντιος Βαλεντής, εφοπλιστής Pyxis Tankers


    «Το περιβάλλον ναύλωσης για τα δεξαμενόπλοια κατά το τρίτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους συνέχισε να βρίσκεται σε ύφεση, κυρίως λόγω της κακής αγοράς spot» επεσήμανε ο εφοπλιστής Βαλέντιος Βαλεντής της ναυτιλιακής εταιρείας Pyxis Tankers Inc.

    Παράλληλα, πρόσθεσε: «η αγορά αυτή την περίοδο, αν και πιο σταθερή από την αγορά spot, παρουσίασε επίσης περαιτέρω πτώση στη δραστηριότητα. Το τρίτο τρίμηνο του 2021, ο μέσος όρος απόδοσης για τα δεξαμενόπλοια μεσαίου βεληνεκούς μας ήταν 7.326 δολάρια, που ήταν δραματικά χαμηλότερος από την απόδοση που είχε την ίδια περίοδο το 2020. Οι συνθήκες της αγοράς έκτοτε βελτιώθηκαν και από τις 12 Νοεμβρίου 2021, είχαμε κλείσει το 49% των διαθέσιμων ημερών για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 με μέση τιμή περίπου 10.900 δολάρια. Ένα φωτεινό σημείο για εμάς κατά το τρίτο τρίμηνο του 2021 ήταν η βελτιωμένη απόδοση των μικρότερων δεξαμενόπλοίων μας, τα οποία πέτυχαν υψηλότερη χρησιμοποίηση και χαμηλότερα λειτουργικά έξοδα».

    Επίσης, ο Βαλέντιος Βαλεντής τόνισε ότι η μεγαλύτερη ζήτηση για προϊόντα διύλισης πετρελαίου, ειδικά από τις χώρες του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης που ανακάμπτουν από την πανδημία του COVID-19, συνέβαλαν στη μείωση των παγκόσμιων αποθεμάτων σε επίπεδα κάτω ή κάτω από τους μέσους όρους 5ετίας.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία, τον Σεπτέμβριο τα αποθέματα πετρελαίου εντός του ΟΟΣΑ έπεσαν στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2015. Συνολικά, η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου προβλέπεται να αυξηθεί κατά 5,5 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα το 2021 και άλλα 3,3 εκατομμύρια βαρέλια το 2022 στα 99,6 mb/d , ελαφρώς πάνω από τα προ-COVID-19 επίπεδα.

    Επιπρόσθετα, η ζήτηση σε τόνο μίλια δεξαμενόπλοιων προϊόντων διύλισης θα μπορούσε να ενισχυθεί από γεωγραφικές μετατοπίσεις που λαμβάνουν χώρα στην παγκόσμια βιομηχανία διυλιστηρίων καθώς προστίθεται νέα χωρητικότητα στη Μέση Ανατολή και την Ασία, ενώ η χωρητικότητα των διυλιστηρίων μειώνεται ή περιορίζεται στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

    Ο Β. Βαλεντής, δήλωσε επίσης ότι η συνεχιζόμενη υψηλή λειτουργία των διυλιστηρίων και η βελτίωση των μεταφορικών δραστηριοτήτων αποτελούν θετικά σημάδια για τους ναύλους των δεξαμενόπλοιων. «Για παράδειγμα, είπε, η παγκόσμια ζήτηση βενζίνης είναι τώρα 2% χαμηλότερη από τα προ-COVID επίπεδα, σε σύγκριση με την πτώση άνω του 10% στην αρχή του έτους. Η περαιτέρω χαλάρωση των διεθνών ταξιδιωτικών περιορισμών θα βοηθήσει τα αεροπορικά ταξίδια και θα οδηγήσει σε μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμων αεροσκαφών, ένα σημαντικό φορτίο για τον κλάδο μας».

    Στη συνέχεια ο Β. Βαλεντής τονίζει ότι ενώ διατηρούμε μια θετική προοπτική σχετικά με τις μακροπρόθεσμες προοπτικές του κλάδου των δεξαμενόπλοιων και την επεκτεινόμενη παγκόσμια οικονομική ανάκαμψη, είμαστε προσεκτικοί σχετικά με τον αντίκτυπο των πιθανών νέων παραλλαγών του COVID και πρόσθεσε: «Η βελτίωση της αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ και η επέκταση της προσωπικής και εμπορικής κινητικότητας θα αυξήσει τη ζήτηση για θαλάσσιες μεταφορές ενός ευρέος φάσματος προϊόντων πετρελαίου. Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο ενημέρωσε πρόσφατα την πρόβλεψή του για την παγκόσμια ανάπτυξη στο 5,9% εφέτος και διατήρησε περαιτέρω αύξηση 4,9% για το 2022. Σύμφωνα με κορυφαία εταιρεία ερευνών, το θαλάσσιο εμπόριο προϊόντων πετρελαίου θα αυξηθεί κατά 7,1% φέτος και περαιτέρω 5,1% σε 1.022 εκατομμύρια τόνους, λίγο λιγότερο από τα επίπεδα του 2019.

    Η εικόνα της προσφοράς πλοίων συνεχίζει να είναι θετική λόγω της γήρανσης του παγκόσμιου στόλου, των συνεχιζόμενων χαμηλών παραγγελιών νέων δεξαμενόπλοιων και της σημαντικής αύξησης της διάλυσης πλοίων. Στα τέλη Οκτωβρίου 2021, το βιβλίο παραγγελιών για MR ήταν το 6% του παγκόσμιου στόλου, ίσο με τον αριθμό των σκαφών ηλικίας 20 ετών και άνω. Ο συνδυασμός των υψηλών τιμών κατασκευής άνω των 40 εκατομμυρίων δολαρίων για ένα νέο MR με παραδόσεις έως το 2024 και διάφορες αβεβαιότητες σχετικά με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς έχουν αποθαρρύνει την παραγγελία νέων MR. Οι διαλύσεις των σκαφών βρίσκονται σε ρυθμό ρεκόρ, καθώς 32 MR καταργήθηκαν τους πρώτους εννέα μήνες του έτους».

    Τέλος, ο Β. Βαλεντής υπογράμμισε ότι με βάση την αισιόδοξη άποψη μας για την αγορά των δεξαμενόπλοιων, αποφασίσαμε να επεκτείνουμε περαιτέρω τον στόλο μας και κατέληξε, λέγοντας: «Τον Ιούλιο του 2021 αποκτήσαμε ένα οικολογικά πλοίο κατασκευής 2013, το οποίο ονομάσαμε “Πυξίς Καρτερία” και στις 15 Νοεμβρίου 2021, υπογράψαμε Μνημόνιο Συμφωνίας για την απόκτηση από μια συνδεδεμένη εταιρεία, το«Pyxis Lamda», κατασκευής 2017. 50.296 dwt. οικολογικά αποδοτικό MR που κατασκευάστηκε στην SPP Shipbuilding Co. Ltd. στη Νότια Κορέα, για 32 εκατομμύρια δολάρια».

    Διαβάστε επίσης:

    Βαγγέλης Μαρινάκης: Η Capital Maritime υπερδιπλασιάζει το στόλο των MR τάνκερ της

    Αναζητούνται πλοία για τις άγονες γραμμές



    ΣΧΟΛΙΑ