• Ναυτιλία

    Πήτερ Γ. Λιβανός: Τι συμβαίνει με τον ναυτιλιακό όμιλο GasLog

    Peter Livanos- Πρόεδρος Gaslog

    Πήτερ Λιβανός, Πρόεδρος Gaslog


    Με βουτιά κερδών, αρνητική καθαρή θέση, νέες ναυλώσεις αλλά και ισχυρή αναχρηματοδότηση έκλεισε το 2023 για την ναυτιλιακή GasLog συμφερόντων του εφοπλιστή Πήτερ Γ. Λιβανού.

    Κατά το τρίμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2023, τα κέρδη της εταιρείας μειώθηκαν περισσότερο από το ήμισυ στα 31,4 εκατομμύρια δολάρια, από 68,7 εκατομμύρια δολάρια το ίδιο τρίμηνο του 2022.

    Με την διοίκηση να αποδίδει την πτώση κατά κύριο λόγο στην αύξηση του χρηματοοικονομικού κόστους κατά 34 εκατ. δολάρια.

    Μικρή υποχώρηση σημείωσαν την ίδια περίοδο τα έσοδα που ανήλθαν στα 229,9 εκατ. δολάρια έναντι 244,8 εκατ. δολαρίων το τελευταίο τρίμηνο του 2022, λόγω της μείωσης των διαθέσιμων ημερών σε 2.944 το τέταρτο τρίμηνο του 2023 από 3.105 το αντίστοιχο του 2022, αλλά και των εσόδων από τα πλοία της που ναυλώνονται στην spot αγορά.

    Αρνητική καθαρή θέση

    Παράλληλα, η ναυτιλιακή ανακοίνωσε ότι στο τέλος Δεκεμβρίου 2023 το κυκλοφορούν ενεργητικό της ανέρχονταν στα 560,4 εκατ. δολάρια, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις της ήταν υψηλότερες, στα 622,5 εκατ. δολάρια, με αποτέλεσμα να εμφανίζει αρνητική θέση κεφαλαίου κίνησης 62,1 εκατ. δολάρια.

    Με την διοίκηση, ωστόσο, να διευκρινίζει ότι παρακολουθεί τη ρευστότητα της εταιρείας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους για να διασφαλίσει ότι έχει πρόσβαση σε επαρκή κεφάλαια για την κάλυψη των προβλεπόμενων ταμειακών αναγκών της, συμπεριλαμβανομένων των πληρωμών που αφορούν τα νεότευκτα πλοία και την εξυπηρέτηση του χρέους της.

    Παράλληλα, εκφράζει την πεποίθηση ότι οι αναμενόμενες πηγές κεφαλαίων θα είναι επαρκείς για την κάλυψη των αναγκών της εταιρείας σε ρευστότητα και για τη συμμόρφωση με τους χρηματοοικονομικούς της όρους για τουλάχιστον δώδεκα μήνες από το τέλος Δεκεμβρίου 2023 και μετά.

    Δανειακή διευκόλυνση 2,8 δισ. δολ.

    Άλλωστε στις αρχές του περασμένου Νοεμβρίου, η GasLog πέτυχε αναχρηματοδότηση μαμούθ ύψους 2,8 δισ. δολαρίων, με στη συμμετοχή 14 τραπεζών.

    Η νέα δανειακή διευκόλυνση, πενταετούς διάρκειας, συνδέεται με στόχους απανθρακοποίησης και κοινωνικών επιδόσεων. Το μεγαλύτερο τμήμα της διευκόλυνσης, ύψους 2,1 δισ. δολαρίων, χρησιμοποιείται για την αναχρηματοδότηση του υφιστάμενου χρέους της ναυτιλιακής, εξασφαλισμένο από 23 πλοία μεταφοράς LNG, 12 της GasLog και 11 της GasLog Partners.

    Το δάνειο, περιλαμβάνει δύο επιλογές επέκτασης ενός έτους και, σύμφωνα με την GasLog, απλοποιεί τη δομή του χρέους της, παρέχοντας αυξημένη διαθέσιμη ρευστότητα, ενώ μειώνει το κόστος τόκων και τις απαιτήσεις εξυπηρέτησης του χρέους.

    Το γραφείο Λονδίνου της Citibank και η BNP Paribas ενήργησαν ως κοινοί συντονιστές του δανείου.

    Μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η GasLog άντλησε 2,1 δισ. δολάρια και τα υπόλοιπα 672 εκατ. δολάρια παρέμειναν διαθέσιμα για γενικούς εταιρικούς σκοπούς.

    Νέες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις

    Στο μεταξύ η ναυτιλιακή έκλεισετο τελευταίο τρίμηνο του 2024 νέες μακροχρόνιες ναυλώσεις.

    Συγκεκριμένα, επέκτεινε κατά πέντε χρόνια τη ναύλωση του πλοίου μεταφοράς LNG τριών καυσίμων diesel-electric  GasLog Singapore (χωρητικότητας 155.000 cbm και κατασκευής 2010) με την αμερικανική New Fortress Energy Transport Partners. Το νέο συμβόλαιο θα ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2030.

    Παράλληλα, η GasLog Partners – η οποία συγχωνεύτηκε πέρυσι με την GasLog – υπέγραψε πολυετή συμφωνία ναύλωσης για το GasLog Santiago (χωρητικότητας 155.000 cbm και κατασκευής 2013) με μεγάλη ενεργειακή εταιρεία. Xωρίς να δώσει περισσότερες λεπτομέρειες.

    Επιπλέον, επέκτεινε κατά έναν χρόνο προηγούμενη συμφωνία ναύλωσης με την αμερικανική Cheniere, που αφορά το LNG carrier Methane Jane Elizabeth (χωρητικότητας 145.000 cbm και κατασκευής 2006), η οποία πλέον θα λήξει το 2025.

    Η GasLog έχει υπό κατασκευή τέσσερα νεότευκτα LNG carriers στο ναυπηγείο Hanwha Ocean της Νοτίου Κορέας, τα οποία θα παραλάβει σταδιακά το 2024 και το 2025.

    Έχει υπογράψει για όλα συμφωνίες ναύλωσης που λήγουν από το 2031 έως το 2035, ανάλογα με την τελική ημερομηνία παράδοσης τους.

    Διαβάστε ακόμη:

    Ένωση Μαρινών Ελλάδας: Πρωτοβουλία για το χωροταξικό σχεδιασμό συστήματος μαρινών

    Εκδήλωση του Οργανισμού Λιμένος Ελευσίνας – Ποιοι παρευρέθηκαν

    SteelShips (Νικόλαος Νοτιάς): Πούλησε δύο πλοία με κέρδος 8 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ