• Ναυτιλία

    Πέτρος Παππάς (Star Bulk): Μείωση εσόδων και κερδών στο τρίτο τρίμηνο – Πωλήσεις και νέες παραγγελίες πλοίων

    Πέτρος Παππάς, Star Bulk

    Πέτρος Παππάς, εφοπλιστής


    Στην περαιτέρω ανανέωση του στόλου της προχώρησε το τρίτο τρίμηνο του έτους η ναυτιλιακή Star Bulk, ενώ παρουσίασε μείωση εσόδων και κερδών σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

    Ο Πέτρος Παππάς, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας σχολίασε: «Κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου, η Star Bulk παρουσίασε καθαρά κέρδη 43,7 εκατομμυρίων δολαρίων και TCE 15.068 δολάρια ημερησίως ανά πλοίο, υπερβαίνοντας τους σταθμισμένους μέσους δείκτες Baltic κατά 28,6%. Η κάλυψη για το τέταρτο τρίμηνο είναι περίπου 65% των διαθέσιμων ημερών μας με TCE ~17.200 δολάρια ημερησίως ανά πλοίο».

    Το Διοικητικό Συμβούλιο της ναυτιλιακής ενέκρινε τη διανομή μερίσματος 0,22 δολάρια ανά μετοχή.

    Παράλληλα, προχώρησε σε συμφωνία για την επαναγορά συνολικά 20 εκατομμυρίων μετοχών της εταιρείας από την Oaktree σε μέση τιμή 19 δολάρια ανά μετοχή, κίνηση που «αποτελεί σημαντικό ορόσημο για την Star Bulk», σύμφωνα με τον κ. Παππά.

    «Πιστεύουμε ότι έχουμε χρησιμοποιήσει μια ποικιλία εργαλείων για να δημιουργήσουμε αξία και αναμένουμε αυτές οι συναλλαγές θα αυξήσουν σταδιακά το NAV ανά μετοχή», επισήμανε.

    Ανανέωση του στόλου

    Αναφερόμενος στην ανανέωση του στόλου της ναυτιλιακής, ο κ. Παππάς τόνισε ότι η διοίκηση της έχει προχωρήσει στην παραγγελία 2 πλοίων τελευταίας γενιάς eco kamsarmax, ενώ υπάρχει δυνατότητα κατασκευής δύο επιπλέον bulkers.

    Τα πλοία, χωρητικότητας 82,000 dwt θα κατασκευαστούν στο ναυπηγείο Qingdao Shipyard Co. Τα δύο πρώτα θα παραδοθούν τον Νοέμβριο του 2025 και τον Ιούνιο του 2026, ενώ τα επόμενα τον Δεκέμβριο του 2025 και τον Αύγουστο του 2026.

    «Πρόκειται να κατασκευαστούν στην Κίνα με υψηλές προδιαγραφές, εξοπλισμένα με τον πιο πρόσφατο κινητήρα οικονομίας καυσίμου που θα τεθεί σε παραγωγή το 2024, γεννήτρια άξονα καθώς και σύστημα “εναλλακτικής θαλάσσιας δύναμης” (alternative marine power-AMP) που μειώνει τις ενεργειακές απαιτήσεις των πλοίων. Τα παραπάνω θα διασφαλίσουν την καλύτερη, στην κατηγορία τους, κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών ρύπου», τόνισε ο κ. Παππάς.

    Στο μέτωπο των πωλήσεων, η Star Bulk πραγματοποιεί κινήσεις όταν υπάρξει κατάλληλη ευκαιρία και έχει ήδη συμφωνήσει την πώληση πέντε πλοίων, μειώνοντας την μέση ηλικία του στόλου της και βελτιώνοντας την απόδοση του.

    Συγκεκριμένα, τον Σεπτέμβριο συμφώνησε την πώληση του Star Zeta, το οποίο παραδόθηκε τον Οκτώβριο στο νέο ιδιοκτήτη.

    Επίσης το τελευταίο δίμηνο έκλεισε την πώληση των πλοίων Star Athena, Star Glory, Star Theta και Star Jennifer, τα οποία θα παραδώσει στους αγοραστές σταδιακά μέχρι το τέλος του έτους.

    Τα συνολικά ακαθάριστα έσοδα από την πώληση των παραπάνω πέντε πλοίων θα ανέλθουν 72,5 εκατ. δολάρια με αντίστοιχο κέρδος 15,6 εκατ. δολαρίων, που θα καταγραφεί στο τέταρτο τρίμηνο του 2023.

    Τα αποτελέσματα

    Τα καθαρά κέρδη το τρίτο τρίμηνο του 2023 ανήλθαν στα 43,7 εκατ. δολάρια έναντι 109,7 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2022.

    Τα έσοδα διαμορφώθηκαν στα 223,1 εκατ. δολάρια, επίσης μειωμένα σε σχέση με τα 364,1 εκατ. δολάρια που εμφάνισε το τρίτο τρίμηνο του 2022.

    Το ημερήσιο ισοδύναμο χρονοναύλωσης το τρίτο τρίμηνο του 2023 διαμορφώθηκε στα 15.068 δολάρια έναντι 24.365 δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, γεγονός που αποτυπώνει τις πιο αδύναμες συνθήκες της αγοράς.

    Ωστόσο, ο κ. Παππάς επισήμανε: «Παραμένουμε αισιόδοξοι για τις προοπτικές της αγοράς ξηρού χύδην φορτίου λόγω της ολοένα και ευνοϊκότερης δυναμικής της προσφοράς, της βελτίωσης του μακροοικονομικού κλίματος και των μεγάλων επενδυτικών αναγκών παγκοσμίως για υποδομές που έχουν στόχο την πράσινη μετάβαση του κόσμου. Σκοπεύουμε να παραμείνουμε επικεντρωμένοι στην ενεργή διαχείριση του εξοπλισμένου με scrubber στόλου μας για να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες της αγοράς και να συνεχίσουμε να δημιουργούμε αξία για τους μετόχους μας».

    Διαβάστε ακόμη:

    MSC Cruises: Δύο νέα κρουαζιερόπλοια προηγμένης τεχνολογίας

    Arcadia Shipmanagement: Παραγγελία νέων τάνκερ μετά από οκτώ χρόνια

    Αποεπένδυση ΤΧΣ: Άνω των 6 δισ. δολ. τα ελληνικά ναυτιλιακά δάνεια που κατέχουν Alpha Bank και Εθνική



    ΣΧΟΛΙΑ