• Ναυτιλία

    Πάνος Λασκαρίδης: Η επέκταση στα τάνκερ και οι κινήσεις για πιο «πράσινο» στόλο

    • NewsRoom
    Πάνος Λασκαρίδης, εφοπλιστής

    Πάνος Λασκαρίδης, εφοπλιστής


    Την ισχυροποίηση του στόλου του με νεότευκτα bulkers και τη σταδιακή ενίσχυση του με μεταχειρισμένα τάνκερ δρομολογεί ο ισχυρός εφοπλιστής Πάνος Λασκαρίδης.

    Μετά τις κινήσεις διαχωρισμού των επιχειρήσεων του ομίλου Λασκαρίδη που πραγματοποίησαν πριν από δύο χρόνια ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης, ο πρώτος ανάλαβε επικεφαλής των ναυτιλιακών της οικογένειας Laskaridis Shipping και Lavinia Bulk.

    Σε συνέντευξη του στο tradewinds, ο κ. Λασκαρίδης αναφέρθηκε στα επόμενα σχέδια ανάπτυξης του στόλου των εταιρειών του και στην “συντηρητική” πορεία που ακολουθεί προς την απανθρακοποίηση, ενώ υποστήριξε για μία ακόμη φορά ότι είναι πολύ νωρίς να μιλάμε για τα επόμενα καύσιμα των πλοίων.

    «Πιστεύω, και είμαι πεπεισμένος, ότι τα νέα καύσιμα βρίσκονται ακόμα σε πρώιμο στάδιο», επισήμανε.

    «Αυτά είναι πράγματα για εισηγμένες εταιρείες και για άτομα που επενδύουν χρήματα άλλων – δεν θα δείτε οικογενειακές εταιρείες να παραγγέλνουν εντυπωσιακά πλοία, αλλά εκείνα που θεωρούνται πιο σύγχρονα σήμερα», πρόσθεσε.

    Πρόσφατα η Lavinia Bulk, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, έκλεισε συμφωνία με τον ναυπηγείο Qingdao Yangfan για την κατασκευή τεσσάρων bulkers, χωρητικότητας 82,000 dwt στο ναυπηγείο Qingdao Yangfan.

    Επίσης με μία δεύτερη συμφωνία παρήγγειλε δύο ακόμη φορτηγά πλοία ίδια χωρητικότητας, στο ναυπηγείο COSCO Yangzhou.

    Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.

    Τα έξι πλοία θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα πιο σύγχρονα πρότυπα απόδοσης καυσίμου και περιβαλλοντικά πρότυπα για πλοία με συμβατικά καύσιμα, και όχι διπλού καυσίμου.

    Ο Λασκαρίδης υποστήριξε στο tradewinds ότι τα στοιχήματα μεγάλης κλίμακας σε μελλοντικά πλοία αφορούν κατά κύριο λόγο τις μεγάλες εταιρείες με τα τεράστια πορτοφόλια που μπορούν να πειραματιστούν και όχι τους μικρότερους ιδιώτες πλοιοκτήτες.

    Ο εφοπλιστής ακολουθεί μία πιο συντηρητική πορεία προς την απαλλαγή του στόλου του από τις εκπομπές άνθρακα.

    Εστιάζει στην ανάπτυξη σχεδίων βελτιστοποίησης του καυσίμου και της απόδοσης για τα περισσότερα από 50 bulkers των εταιρειών του, μεγεθών από ultramax έως newcastlemax, μέσης ηλικίας περίπου οκτώ ετών.

    Στα σχέδια αυτά περιλαμβάνονται η εκτεταμένη ψηφιοποίηση που βασίζεται σε προηγμένες αναλύσεις δεδομένων πλοίων υψηλής συχνότητας, οι προσαρμοσμένες μονάδες τεχνητής νοημοσύνης, οι πλατφόρμες δοκιμών κυψελών καυσίμου με τη βιομεθανόλη ως φορέα υδρογόνου, καθώς και η συμμετοχή σε έργα εφαρμοσμένης έρευνας που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ σε συνεργασία με ναυτιλιακά επιστημονικά ιδρύματα και βασικούς μελλοντικούς παράγοντες του ναυτιλιακού κλάδου.

    Ωστόσο, επισήμανε, όπως έχει κάνει και άλλες φορές στο παρελθόν, ότι είναι η μείωση της ταχύτητας που τελικά θα φέρει τη ναυτιλία πιο κοντά στην επίτευξη των ενδιάμεσων στόχων απαλλαγής από τις εκπομπές άνθρακα.

     «Στο τέλος όλα καταλήγουν στη μείωση ταχύτητας», τόνισε στο tradewinds.

    Eπέκταση στα τάνκερ

    Εκτός από τα bulkers, στον στόλο της οικογένειας Λασκαρίδη περιλαμβάνονται και περίπου 25 reefers (πλοία ψυγεία), τα οποία, όπως επισήμανε ο εφοπλιστής, σταδιακά θα μειωθούν και θα αποσυρθούν λόγω παλαιότητας.

    Πρόκειται για μία εξειδικευμένη επιχείρηση που ανέπτυξε με τον αδελφό του Θανάση Λασκαρίδη για περισσότερα από 40 χρόνια.

    Όπως δήλωσε στο tradewinds, «ακόμη φέρνει καλά χρήματα, αλλά έχει ημερομηνία λήξης. Αυτή η αγορά βρίσκεται πλέον στα χέρια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και είναι κάτι με το οποίο τα παιδιά μας δεν μπορούν και δεν θα ασχοληθούν».

    Παράλληλα, η Laskaridis Shipping διαθέτει 10 μικρά δεξαμενόπλοια και ένα MR που παρέχει υπηρεσίες ανεφοδιασμού καυσίμων στον παγκόσμιο αλιευτικό στόλο.

    Ο κ. Λασκαρίδης δήλωσε ότι σκέφτεται να επεκταθεί περαιτέρω στα τάνκερ με αγορές μεταχειρισμένων, μεγέθους αρχικά μέχρι MR.

    «Θα επεκταθούμε γιατί τα δεξαμενόπλοια είναι μία άλλη κατηγορία, που θα υπάρχουν για πολύ καιρό», είπε.

    Ωστόσο, οποιαδήποτε τέτοια κίνηση θα είναι μελετημένη και με μέτρο, δεδομένης της σχετικής έλλειψης εμπειρίας της εταιρείας στον συγκεκριμένο κλάδο.

    «Δεν είμαστε ειδικοί στα δεξαμενόπλοια — πρέπει να περάσουμε από μια περίοδο μάθησης και να το αναπτύξουμε σταδιακά», διευκρίνισε ο εφοπλιστής.

    Διαβάστε ακόμη:

    Λέων Πατίτσας: Πόσο πουλάει το πλωτό παλάτι του ο εφοπλιστής (φωτογραφίες)

    Γιώργος Οικονόμου: Επεκτείνει χρονικά την δημόσια προσφορά για τις μετοχές της Performance

    Πέτρος Παππάς: Η Oaktree μειώνει στο 7,2% το ποσοστό της στην Star Bulk



    ΣΧΟΛΙΑ