• Ναυτιλία

    Πάνος Λασκαρίδης – Πέτρος Παππάς: Nέες κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

    Πάνος Λασκαρίδης, Πέτρος Παππάς

    Πάνος Λασκαρίδης, Πέτρος Παππάς


    Στα ναυπηγεία για παραγγελίες νεότευκτων bulkers στράφηκαν δύο ακόμη ελληνικές ναυτιλιακές, στοιχηματίζοντας στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς ξηρού φορτίου τα επόμενα χρόνια.

    Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η Star Bulk συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παππά και η Lavinia, συμφερόντων του εφοπλιστή Πάνου Λασκαρίδη έκλεισαν συμφωνίες με κινεζικά ναυπηγεία για την ενίσχυση των στόλων τους.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Allied Shipbroking αναφέρει ότι η Lavinia θα κατασκευάσει τέσσερα bulker χωρητικότητας 82,000 dwt στο ναυπηγείο Qingdao Yangfan.

    Επίσης με μία δεύτερη συμφωνία παρήγγειλε δύο ακόμη φορτηγά πλοία ίδια χωρητικότητας, στο ναυπηγείο COSCO Yangzhou.

    Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2026.

    Με το ναυπηγείο Qingdao Yangfan έχει κλείσει συμφωνία και η Star Bulk, για την κατασκευή δύο μεσαίου μεγέθους bulkers, τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 82.000 dwt έκαστο, τα οποία θα παραλάβει το 2026.

    Οι τιμές των νεότευκτων δεν έχουν γίνει γνωστές.

    Ωστόσο, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές το κόστος κατασκευής ενός συμβατικού kamsarmax σε κινεζικό ναυπηγείο κυμαίνεται στα 35 εκατ. δολάρια.

    Υψηλότερες είναι οι τιμές των bulk carriers διπλού καυσίμου.

    Πρόσφατα η Safe Bulkers, του Πόλυ Β. Χατζηιωάννου υπέγραψε συμβόλαια για την απόκτηση δύο νεότευκτων πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου τύπου kamsarmax, χωρητικότητας 81.200 dwt, τα οποία θα παραλάβει το τελευταίο τρίμηνο του 2026 και το πρώτο τρίμηνο του 2027.

    Τα bulkers θα μπορούν να λειτουργούν με μεθανόλη και καύσιμα. Έχουν σχεδιαστεί για να πληρούν τις απαιτήσεις του Δείκτη Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης που σχετίζονται με τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, τη Φάση EEDI 3, και να συμμορφώνονται με τον κανονισμό NOx-Tier III.

    Αν και η εταιρεία δεν αποκάλυψε την τιμή τους, σύμφωνα με την Allied Shipbroking, θα κυμανθεί στα 45 εκατ. δολάρια και θα κατασκευαστούν σε ιαπωνικό ναυπηγείο.

    Στην παραγγελία  δύο φορτηγών πλοίων διπλού καυσίμου χωρητικότητας 81.200 dwt, με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης τύπου kamsarmax προχώρησε πρόσφατα και η Diana Shipping, της Σεμίραμις Παληού.

    Υπενθυμίζεται ότι νωρίτερα φέτος και η ναυτιλιακή Dynacom του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου υπέγραψε συμφωνία με κινεζικό ναυπηγείο για τη κατασκευή 8 bulkers ίδιας περίπου χωρητικότητας -85,000 dwt-, με κόστος 37 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2025 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

    Διαβάστε ακόμη:

    Capital Link: Για να φτάσει η ναυτιλία στο net-zero το 2050, όλοι οι φορείς πρέπει να συνεργαστούν

    Τζέρι Καλογηράτος: Οι ναυτιλιακές εταιρείες γνωρίζουν που βρίσκονται και που θέλουν να πάνε

    Πάνος Λασκαρίδης: Πάνω από 30 εκατ. ευρώ οι δωρεές του προς το Πολεμικό Ναυτικό!



    ΣΧΟΛΙΑ