Ναυτιλία

Π. Παππάς: Η «μανία» των scrubbers δίνει ώθηση στην αγορά των capesizes

  • Ιάσων Στατήρης
Πέτρος Παππάς

Πέτρος Παππάς. Επικεφαλής Star Bulk Carriers


Άνοδο των τιμών στην αγορά των capesizes αναμένει στο δεύτερο μισό του 2019 η Star Bulk Carriers, συμφερόντων του Έλληνα εφοπλιστή Πέτρου Παππά, με ώθηση από τη «μανία» του εξοπλισμού των πλοίων με scrubbers εν όψει της ενεργοποίησης των κανονισμών για τις εκπομπές ρύπων από την 1η Ιανουαρίου του 2020.

Ήδη οι τιμές ναύλωσης capesizes, που στις αρχές Απριλίου κινούνταν κάτω από τα 3.500 δολάρια ημερησίως, φλέρταραν πριν από δύο εβδομάδες με τα 33.000 δολάρια ημερησίως, ενώ πλέον κινούνται στην περιοχή των 24.000 δολαρίων.

«Είμαστε πολύ θετικοί για την αγορά των capesizes, τουλάχιστον για μέχρι το τέλος της χρονιάς, με την αγορά να έχει γίνει τόσο ισχυρή επειδή υπήρχαν πολύ λίγα capesizes στον Ατλαντικό για διάφορους λόγους», ανέφερε ο Πέτρος Παππάς στη διάρκεια του conference call για τα αποτελέσματα β’ τριμήνου 2019 της εταιρείας.

Όπως επεσήμανε, τα capesizes ήταν επικεντρωμένα στον Ειρηνικό Ωκεανό όταν περίπου 30 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι σιδηρομεταλλεύματος επέστρεψαν στην αγορά από το ορυχείο Brucutu της Vale, οι τιμές καυσίμων αυξήθηκαν και πολλά πλοία ήταν αγκυροβολημένα για να εξοπλιστούν με scrubbers.

«Οι κινεζικές γιάρδες είναι πολύ, πολύ απασχολημένες με όλα αυτά τα πλοία, οι χρόνοι αγκυροβόλησης και εγκατάστασης scrubbers γίνονται όλο και μεγαλύτεροι», πρόσθεσε. «Επομένως δεν θα με εξέπλησσε αν έβλεπα πλοία από εταιρείες που δεν έχουν προετοιμαστεί εξαιρετικά καλά και δεν έχουν προγραμματίσει ναυλώσεις να παραμένουν στα ναυπηγεία για περίπου 60 μέρες».

Ο ίδιος εξήγησε πως αυτό σημαίνει πως πολλά capesizes θα μείνουν εκτός αγοράς μέσα στους επόμενους πέντε μήνες, με δεδομένο ότι περίπου 60 VLCCs και 30 capesizes χρειάζεται ακόμα να εξοπλιστούν με scrubbers.

«Από χθες η αγορά έχει ανέβει κατά 2.000 δολάρια. Επομένως, κατά την άποψή μας, θα είναι μία ισχυρή αγορά με σκαμπανεβάσματα, αλλά αναμένω ότι θα βρίσκονται πάνω από τα 20.000 δολάρια στο εγγύς μέλλον», δήλωσε ο Πέτρος Παππάς, που προέβλεψε επίσης ότι η Κίνα σύντομα θα επιστρέψει στην αγορά για περισσότερο σιδηρομετάλλευμα, καθώς το απόθεμα της χώρας έχει υποχωρήσει στους 120 εκατομμύρια τόνους περίπου.

«Πιστεύουμε ότι αυτή η επιβράδυνση στη ζήτηση για κινεζικές εισαγωγές ωθήθηκε περισσότερο από την προσφορά παρά από τη ζήτηση», παρατήρησε, σύμφωνα με το TradeWinds.

Ο ίδιος εκτίμησε πως οι χαμηλότερες ταχύτητες, προκειμένου να αντιμετωπιστούν τα υψηλά κόστη των καυσίμων, επίσης ανεβάζουν τις τιμές, μειώνοντας τη διαθεσιμότητα πλοίων στους ναυλωτές.

«Με το πετρέλαιο ντίζελ στα 700 δολάρια ανά τόνο, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα επιβραδύνουν την ταχύτητα», ανέφερε, προσθέτοντας: «Και όπως έχουμε πει ξανά στο παρελθόν, η μείωση της ταχύτητας κατά έναν κόμβο ισοδυναμεί με μείωση της προσφοράς πλοίων της τάξεως του 7% περίπου, που είναι τεράστια».