• Ναυτιλία

    Όμιλος Λιβανού: Η Sun Enterpises επιστρέφει στα τάνκερ aframax

    • Δανάη Στρατή


    Η ναυτιλιακή Sun Enterprises, συμφερόντων της οικογένεια Λιβανού, προχώρησε, σύμφωνα με πληροφορίες, στην παραγγελία δύο νεότευκτων τάνκερ, μετά από σχετική συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan.

    Πηγές αναφέρουν ότι πρόκειται για δύο πλοία μεταφοράς πετρελαίου χωρητικότητας 115,000-dwt, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα παραδοθούν στην εταιρεία πριν από το τέταρτο τρίμηνο του 2021. Το κόστος τους εκτιμάται ότι θα κυμανθεί λίγο πάνω από τα 50 εκατ. δολάρια έκαστο.

    Η κίνηση αυτή σηματοδοτεί την επιστροφή της Sun Enterprises στον τομέα των aframax μετά από απουσία άνω της μίας δεκαετίας.

    Σύμφωνα με τη VesselsValue, η Sun Enterprises πούλησε το τελευταίο της aframax -το χωρητικότητας 91,700-dwt Meandros (κατασκευής 1988)- πριν από 11 χρόνια στην Shanghai Zhenhua Shipping έναντι 17 εκατ. δολαρίων. Η κινέζικη εταιρεία το μετονόμασε σε Zhen Hua 28.

    Οι νέες παραγγελίες

    Τον περασμένο Απρίλιο η μητρική S Livanos ανέθεσε στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard (HMD) να κατασκευάσει δύο δεξαμενόπλοια τύπου MR χωρητικότητας 50.000 dwt, τα οποία θα παραδοθούν στην εταιρεία στα τέλη του 2020. Η Sun Enterprises θα καταβάλλει 37,5 εκατ. δολάρια για κάθε τάνκερ, ενώ η συμφωνία περιλαμβάνει και την option για ένα ακόμη πλοίο.

    Η προηγούμενη κίνηση της ναυτιλιακής στον κλάδο των MR ήταν πριν από 16 χρόνια, όταν παρήγγειλε στο ναυπηγείο STX Offshore & Shipbuilding τέσσερα πλοία, αξίας 27,5 εκατ. δολαρίων έκαστο. Το χωρητικότητας 47,000-dwt Evros (κατασκευής 2005), καθώς και τα Axios και Aliakmon (κατασκευής 2006) περιλαμβάνονται ακόμη στο στόλο της εταιρείας.

    Ο στόλος της Sun Enterprises αποτελείται από ένα VLCC, τρία suezmaxes, οκτώ post-panamaxes και τρία MR τάνκερ. Επίσης, έχει υπό κατασκευή ένα ακόμη VLCC, χωρητικότητας 300,000-dwt  — Hull No 5176 — στο ναυπηγείο Japan Marine United, το οποίο αναμένεται να παραλάβει το 2020.

     



    ΣΧΟΛΙΑ