• Ναυτιλία

    Οδηγήθηκαν για σκραπ πλοία μεταφορικής ικανότητας 58.000 TEU

    • NewsRoom
    Ο Τζανλουίτζι Απόντε ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt

    Ο Τζιανλουίτζι Απόντε ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt


    Η Mediterranean Shipping Company, του Τζιανλουίτζι Απόντε, δεν είναι μόνο ο πρώτος παγκόσμιος μεταφορέας στον κόσμο όσον αφορά τη μεταφορική ικανότητα εμπορευματοκιβωτίων, αλλά τους πρώτους οκτώ μήνες του 2023 αποδείχθηκε μακράν ο πρώτος παίκτης της αγοράς επίσης στον αριθμό των πλοίων που πωλήθηκαν για διάλυση.

    Η εικόνα του φαινομένου προσφέρεται από την εταιρεία ανάλυσης Mds Transmodal με τους αριθμούς να δείχνουν πώς ο ελβετικός παγκόσμιος μεταφορέας, με 27.247 TEU που έχει αφαιρεθεί από την αγορά, είναι μακράν ο πρώτος πλοιοκτήτης ή πάροχος χωρητικότητας στον κόσμο για ποσότητα παροπλισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Το δεύτερο στη βαθμολογία, η Evergreen, ακολουθεί σε μεγάλη απόσταση και την ίδια περίοδο αφαιρέθηκε από την αγορά για διάθεση αριθμό πλοίων που ισοδυναμούν με χωρητικότητα 5.375 TEU.

    Τα πλοία που παροπλίστηκαν μόνο από την MSC μέχρι σήμερα το 2023 είναι ισοδύναμα με αυτά των οκτώ ναυτιλιακών εταιρειών που ακολουθούν στη συγκεκριμένη «κατάταξη» των πλοιοκτητών που διαλύουν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Συνολικά, η απόφαση των εταιρειών να οδηγήσουν πλοία για σκραπ έχει αφαιρέσει περίπου 58.000 TEU από τις γραμμές, ή μόλις το 0,26% της υφιστάμενης μεταφορικής ικανότητας και σε λειτουργία πλοίων, αριθμός πολύ μεγαλύτερος από τα 9.200 TEU του 2022.

    Το σχετικά χαμηλό (σε σύγκριση με τα τελευταία τρία χρόνια) μέσο επίπεδο ναύλων και η άφιξη νεότευκτων πλοίων που παραγγέλθηκαν από ασιατικά ναυπηγεία ευνοούν την επιτάχυνση της διάθεσης απαρχαιωμένων πλοίων περιορισμένης εμβέλειας.

    Οι MSC και Evergreen οι πλοιοκτήτες που έχουν πουλήσει τον μεγαλύτερο αριθμό πλοίων και διαθέτουν χωρητικότητα σε ναυπηγεία είναι οι Wan Hai (5.184 TEU), Cosco (4.282 TEU), DP World (4.140 TEU) και Transworld (3.326 TEU). Η Maersk βρίσκεται στην όγδοη θέση με μόλις 2.184 TEU.

    Διαβάστε επίσης:

    OceanPal (Σεμίραμις Παληού): Επενδύει σε δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών

    Υπογραφή συμφωνίας παραχώρησης 3 μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Λιμενικό Σώμα

    Θάνος Λιάγκος: Ο ΟΛΘ επεκτείνει τις υπηρεσίες συνδυασμένων μεταφορών στα Σκόπια



    ΣΧΟΛΙΑ