F

Ναυτιλία

Νίκος Μουνδρέας: Σε τροχιά αναδιάρθρωσης του στόλου της η NGM Energy

Μουνδρέας

Ο Νίκος Μουνδρέας με τα παιδιά του Γιώργο και Ναταλία


Ένας από τους ισχυρούς παίκτες της second hand αγορά παραμένει και φέτος η ναυτιλιακή  NGM Energy, συμφερόντων της οικογένειας Μουνδρέα

Ο εφοπλιστής Νίκος Μουνδρέας είναι γνωστός για τις γρήγορες αλλά καλά μελετημένες κινήσεις του στην αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, έχοντας πραγματοποιήσει μπαράζ συμφωνιών κατά τη διάρκεια της πολυετούς πορείας του στον κλάδο της ναυτιλίας. Μάλιστα, δεν είναι λίγες οι φορές που έχει καταφέρει να πουλήσει πλοία σε τιμές υψηλότερες από αυτές που τα αγόρασε.

Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δραστηριοποιείται τόσο στην αγορά ξηρού φορτίου όσο και στα τάνκερ, οι κινήσεις της φέτος έχουν εστιαστεί στην δεύτερη κατηγορία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η NGM από τις αρχές του έτους έχει προχωρήσει στην εξαγορά δύο δεξαμενόπλοιων suezmax, ενώ έχει πουλήσει αντίστοιχα δύο παλαιότερα τάνκερ suezmax και ένα τάνκερ LR2.

Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές η εταιρεία πούλησε το χωρητικότητας 105,500 LR2 Amalfi, κατασκευής 2003, στην τιμή των 11,3 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία του πλοίου κατά την ημερομηνία πώλησης του ήταν χαμηλότερη, στα 10,3 εκατ. δολάρια.

Πρόσφατα πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι πούλησε τα χωρητικότητας 150,000 dwt τάνκερ suezmax A Melody και A Symphony, κατασκευής 2001, σε αγοραστές από την Ασία, στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων έκαστο. Πρόκειται για μία αρκετά συμφέρουσα κίνηση, σύμφωνα με ναυλομεσίτες, καθώς η εταιρεία είχε αγοράσει τα δύο αδελφά πλοία στα μέσα του 2019, καταβάλλοντας 12 εκατ. δολάρια για το καθένα.

Νωρίτερα η εταιρεία είχε εξαγοράσει δύο αντίστοιχης χωρητικότητας τάνκερ, πολύ νεότερης κατασκευής. Σύμφωνα με την Intermodal η NGM Energy, εξαγόρασε τα χωρητικότητας 158,574 dwt τάνκερ suezmax, Suez Fuzeyya και Suez Vasilis κατασκευής 2011, στην τιμή των 25 εκατ. δολαρίων έκαστο. Ωστόσο, κατά άλλες, ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες πούλησε σύντομα το Suez Fuzeyya στην Ridgebury Tankers.

Σημειώνεται ότι ο εφοπλιστής πραγματοποιεί κινήσεις αναδιάρθρωσης του στόλου του, πουλώντας παλαιότερα πλοία και αντικαθιστώντας τα με νεότερα, από τους τελευταίους μήνες του 2020.

Πέρυσι τον Οκτώβριο πούλησε το τάνκερ του στόλου του που είχε μπει στη «μαύρη» λίστα των ΗΠΑ καθώς πραγματοποιούσε συναλλαγές με πετρέλαιο της Βενεζουέλας. Πρόκειται για το χωρητικότητας 309,200 dwt τάνκερ VLCC Voyager I που κατασκευάστηκε το 2003 στο ναυπηγείο Samsung, και απέκτησαν αγοραστές από τη Μέση Ανατολή. To πλοίο έχει μετονομαστεί σε Phoenix X.

Παράλληλα, παρέλαβε πέρυσι το καλοκαίρι το χωρητικότητας 156,500 dwt νεότευκτο τάνκερ suezmax Bella Ciao, το οποίο κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο New Times Shipbuilding.

Στο τέλος του 2020 η NGM εξαγόρασε το Aframax Pamisos (105,300 dwt, κατασκευής 2011, στο ναυπηγείο Sumitomo) έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Κινήσεις στην αγορά ξηρού φορτίου

Σημαντικές κινήσεις έχει πραγματοποιήσει η NGM και στον κλάδο ξηρού φορτίου. Πηγές αναφέρουν ότι από πέρυσι το καλοκαίρι μέχρι τις αρχές του 2021 έχει προχωρήσει σε αγορές έξι πλοίων capesize, πριν ξεκινήσει η ξέφρενη άνοδος των τιμών τους.

Κατά τις πληροφορίες της VesselsValue, η ναυτιλιακή απέκτησε φέτος το Cape Saturn, χωρητικότητας 175,900 dwt, κατασκευής 2003, στην τιμή των 11 εκατ. δολαρίων. Η αξία του αποτιμάται στα 10,82 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την Intermodal, στις αρχές του έτους η εταιρεία της οικογένειας Μουνδρέα εξαγόρασε το χωρητικότητας 176.000 dwt Han Fu Star (κατασκευής 2012) έναντι 18,1 εκατ. δολαρίων.

Πέρυσι, σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η ναυτιλιακή εξαγόρασε το capesise Cologny, χωρητικότητας 180,600 dwt, κατασκευής 2011, έναντι 22 εκατ. δολαρίων.

Παράλληλα,  κατά την Lion Shipbrokers Limited, ενίσχυσε το στόλο της με το χωρητικότητας 181,458 dwt, Pacific Endurance, το οποίο κατασκευάστηκε το 2011 στην Ιαπωνία ανήκε στην ιαπωνική εταιρεία Keishin Kaiun και πουλήθηκε στην τιμή των 19,1 εκατ. δολαρίων.

Στον στόλο της NGM κατέληξε κατά πληροφορίες και το χωρητικότητας 172,424 dwt Mineral Antwerpen, που κατασκευάστηκε στο ναυπηγείο Daewoo της Νοτίου Κορέας. Ανήκε στην ταϊβανέζικη Sincere Navigation και άλλαξε χέρια στην τιμή των 10 εκατ. δολαρίων.

Διαβάστε ακόμα:

Meadway Shipping & Trading: Οι αδελφοί Δελαπόρτα χωρίζουν τον στόλο της εταιρείας

Μαρία Αγγελικούση: Όλα τα βλέμματα στραμμένα στη νέα επικεφαλής του κορυφαίου ναυτιλιακού ομίλου και στις προκλήσεις που έρχονται

Π. Παναγιωτίδης: Η ελληνική ναυτιλιακή που εξαγόρασε το ένατο πλοίο της από τις αρχές του έτους

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ