• Ναυτιλία

    Ναυτιλία βλέπουν George Soros και Michael Burry

    WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη

    George Soros – Michael Burry


    Ψήφο εμπιστοσύνης στη ναυτιλιακή βιομηχανία δίνουν δύο από τους πλέον γνωστούς επενδυτές σε παγκόσμιο επίπεδο. Ο δισεκατομμυριούχος George Soros, για τον οποίο έχουν «χυθεί τόνοι μελάνι» για να περιγράψουν κάθε φορά πως επιτυγχάνει υψηλά κέρδη από τις επενδύσεις του, αλλά και ο Michael Burry, γνωστός ως ο «mr Big Short”, μέσα στο 2020 έκαναν νέες κινήσεις στη ναυτιλία.

    Το Soros Fund Management, κατέβαλε 39,3 εκατ. δολάρια για τo 2,75% των «senior unsecured convertible notes» που διαθέτει η Golar LNG και οι οποίες λήγουν τον επόμενο χρόνο. Το  Soros Fund Management κατέχει αυτή τη περίοδο 40,25 εκατ. notes της ναυτιλιακής εταιρείας, που αντιστοιχεί στο 10%.

    Φυσικά δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Soros τοποθετείται στη ναυτιλία. Στο παρελθόν έχει επενδύσει κεφάλαια και σε πολλές ελληνικές ναυτιλιακές εισηγμένες στις αμερικανικές χρηματιστηριακές αγορές, όπως η Diana Shipping συμφερόντων οικογένειας Παληού, η Navios συμφερόντων Αγγελικής Φράγκου, στην Safe Bulkers του Πόλυς Β. Χατζηιωάννου αλλά και στην Dryships του Γιώργου Οικονόμου.

    Κέρδη, προφανώς βλέπει και ο Michael Burry, ο «mr. Big Short». Τους τελευταίους μήνες επένδυσε κεφάλαια σε εταιρείες όπως Golden Ocean Group, Genco Shipping & Trading και Scorpio Tankers.

    Σε έναν άλλο τομέα, την κρουαζιέρα, που η πανδημία του κορονοίου, την «γονάτισε» μέσα στο 2020, συνεχίζει και στηρίζει το Miller Value Partners του Bill Miller. Με την τελευταία του κίνηση έφτασε να κατέχει στο χαρτοφυλάκιό του συνολικά 3,87 εκατ. μετοχές της  Norwegian Cruise Line Holdings, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες στο κόσμο,  συνολικής αξίας 106,8 εκατ. δολαρίων.

    Αλλά και η καναδική  Fairfax Financial Holdings ενίσχυσε την παρουσία στην Atlas Corp.

    Πουλάνε

    Και ενώ ορισμένα από τα πιο γνωστά ονόματα στα διεθνή χρηματιστήρια, μπαίνουν στη ναυτιλία, μεγάλοι παίκτες, όπως για παράδειγμα η Oaktree, μειώνουν την έκθεσή τους στον κλάδο.

    Ειδικότερα η Oaktree έδωσε περίπου το 33% της συμμετοχής της στην Star Bulk Carriers του Πέτρου Παππά.  Η Oaktree, πριν από την πώληση, διέθετε μετοχές αξίας 570 εκατ. δολαρίων στην Star Bulk που διαχειρίζεται ένα στόλο από 119 bulk carries. Παράλληλα η  Oaktree πούλησε και το το 8% των μετοχών που διαθέτει στην Eagle Bulk. To fund διαθέτει τώρα  3,9 εκατ. μετοχές της Eagle που αντιστοιχούν στο 31% του μετοχικού της κεφαλαίου.

    Τον προηγούμενο μήνα και η GoldenTree Asset Management, ο δεύτερος μεγαλύτερος μέτοχος της Eagle, μετά την Oaktree πούλησε περισσότερες από 3,6 εκατ. μετοχές της εταιρείας, με το μετοχικό της ποσοστό να διαμορφώνεται στο 24%.

    Τέλος στην Genco οι τρεις μεγαλύτεροι μέτοχοί της, μείωσαν σημαντικά την συμμετοχή τους.  Η Strategic Value Partners, πούλησε το σύνολο της συμμετοχής  της, αξίας 60 εκατ. δολαρίων, το Apollo Management Holdings πούλησε το 90% της συμμετοχής του, ενώ η Centerbridge Partners, από 20% του μετοχικού κεφαλαίου που διέθετε στα τέλη του 2020, σήμερα βρίσκεται στο 15%.



    ΣΧΟΛΙΑ