• Ναυτιλία

    Έγγραφο από τα νησιά Μάρσαλ αθωώνει το πλοίο της ΝGM Energy για την πετρελαιοκηλίδα στη Βραζιλία

    O εφοπλιστής Νίκος Μουνδρέας, της NGM Energy


    Αλλάζουν τα δεδομένα στην υπόθεση του τάνκερ VLCC που διαχειρίζεται η ναυτιλιακή NGM Energy, συμφερόντων του εφοπλιστή Νίκου Μουνδρέα.  

    Ενώ πριν από 24 ώρες Βραζιλιάνος ερευνητής υποστήριζε οτι πλοίο της εταιρείας ήταν ύποπτο για τη δημιουργία της πετρελαιοκηλίδας που δημιουργήθηκε τον περασμένο Ιούλιο στη Βραζιλία και έχει προκαλέσει τεράστια μόλυνση στις ακτές της χώρας, εν τούτοις νεότερο έγγραφο απο τις αρχές των νήσων Μάρσαλ επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς του εφοπλιστή οτι το πλοίο του κατα την κρίσιμη εκείνη περίοδο βρισκόταν όχι στην Βραζιλία αλλά στην Ινδία. 

    Το mononews.gr επικοινώνησε με πηγή της ναυτιλιακής που παραδέχθηκε ότι πράγματι τo έγγραφο αυτό έχει αποσταλεί στις αρμόδιες αρχές. 

    Τι υποστήριζε ο ερευνητής 

    Ο Humberto Barbosa, συντονιστής του κέντρου Satellite Image Processing and Analysis Laboratory (Lapis) του πανεπιστημίου της Αλαγκόας, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των ευρημάτων του στη γερουσία της Βραζιλίας, υποστήριξε ότι το ύποπτο πλοίο είναι το χωρητικότητας 300,000-dwt VLCC Voyager I (κατασκευής 2003).

    Το τάνκερ ανήκει στην εταιρεία Sanibel Shiptrade με έδρα τα Νησιά Μάρσαλ και το διαχειρίζεται η NGM Energy.

    Ο Barbosa, ο οποίος έχει αναλύσει τις δορυφορικές εικόνες και τα δεδομένα της κυκλοφορίας των πλοίων την χρονική περίοδο του περιστατικού, έφτασε στο συμπέρασμα αυτό, αφού απέκλεισε άλλα 110 δεξαμενόπλοια που διέσχισαν την περιοχή κατά τη στιγμή του ατυχήματος.

    Η ναυτιλιακή αρνείται τους ισχυρισμούς

    Με δήλωση της μία εταιρεία δημοσίων σχέσεων που εκπροσωπεί της ιδιοκτήτρια εταιρεία του τάνκερ, επιβεβαίωσε ότι το πλοίο που κατονόμασε ο Barbosa είναι το Voyager I.  

    Ωστόσο, την ίδια ώρα, αμφισβήτησε τα ευρήματα του ερευνητή, λέγοντας το πλοίο ήταν πολύ μακριά από τη Βραζιλία όταν συνέβη το ατύχημα με την πετρελαιοκηλίδα.

    Ειδικότερα, η εταιρεία δημοσίων σχέσεων υποστήριξε ότι υπάρχουν ανεξάρτητα αποδεικτικά οπτικά στοιχεία δορυφόρου, έγγραφα του λιμένα και δηλώσεις τοπικών αξιωματούχων, που αποδεικνύουν ότι το Voyager Ι βρίσκονταν στον τερματικό σταθμό πετρελαίου Vadinar στο Γκουτζαράτ της Ινδίας, από τις 20 Ιουνίου έως τις 21 Αυγούστου.

    Η Lapis είχε υποστηρίξει ότι υποψιάζεται ένα VLCC που έφυγε ένα ασιατικό λιμάνι την 1η Ιουλίου και επέστρεψε εκεί στις 13 Αυγούστου μετά από μία μεγάλη διαδρομή στον Ατλαντικό, κατά τη μεγαλύτερη διάρκεια της οποίας είχε τους αναμεταδότες του κλειστούς.

    Το tradewinds υποστηρίζει ότι υπάρχουν έγγραφα του τερματικού σταθμού πετρελαίου Vadinar που δείχνουν ότι το Voyager I ήταν αγκυροβολημένο στις εγκαταστάσεις του από τις 20 Ιουνίου έως τις 20 Αυγούστου. 

    Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου διαστήματος, το πλοίο ήταν φορτωμένο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας, το οποίο εκφόρτωσε στις 15 Αυγούστου.

    Άλλες πηγές αναφέρουν ότι το τάνκερ είχε ανοιχτό τον αναμεταδότη του, βρίσκονταν αγκυροβολημένο στην ακτή και ήταν καθαρά ορατό από την ξηρά σε όλο το χρονικό διάστημα.

    “Θα συνεργαστούμε με τις αρχές της Βραζιλίας προκειμένου να αντικρούσουμε τους ψευδείς ισχυρισμούς, οι οποίοι στηρίχθηκαν σε ελλιπείς ενδείξεις”, υποστήριξαν οι εκπρόσωποι του πλοίου σε ανακοίνωση τους.

    Ο Βραζιλιάνος ερευνητής προχώρησε ανεξάρτητα στη διερεύνηση του θέματος από τη στιγμή που οι αρχές της χώρας του εξέφρασαν την πεποίθηση ότι ένα άλλο τάνκερ suezmax με ελληνική σημαία, συμφερόντων της ναυτιλιακής Delta Tankers του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη, είχε προκαλέσει τη μόλυνση.

    Ωστόσο, ο ίδιος είχε επισημάνει ότι δεν βρήκε αποδεικτικά στοιχεία που να στηρίζουν τον ισχυρισμό των αρχών έναντι του πλοίου Bouboulina, χωρητικότητας 164,000 dwt και κατασκευής 2006, της Delta Tankers, ενώ και η ναυτιλιακή με ανακοίνωση της αρνήθηκε τις κατηγορίες.

    Σημειώνεται ότι τρεις ακόμη ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές, κορυφαία ονόματα στον κλάδο των τάνκερ, μπήκαν στη συνέχεια στο μικροσκόπιο των αρχών της Βραζιλίας, καθώς τα πλοία τους θεωρήθηκαν ύποπτα.

    Πρόκειται για το χωρητικότητας  104,600-dwt Minerva Alexandra (κατασκευής 2000) της Minerva Marine, το χωρητικότητας  156,000-dwt Cap Pembroke (κατασκευής 2018) της Euronav, καθώς και τα Maran Apollo (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2016) και Maran Libra (χωρητικότητας 319,400 dwt, κατασκευής 2014) της Maran Tankers.

    Ωστόσο, και σε αυτές της περιπτώσεις οι εταιρείες αρνήθηκαν την εμπλοκή τους ενώ στα αρχεία των πλοίων τους δεν βρέθηκαν στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι υπήρξε διαρροή.Πάνω από 6.000 τόνοι αργού πετρελαίου έχουν μολύνει τις ακτές της Βραζιλίας. 

    Οι αρχές της χώρας δήλωσαν ότι μετά από έλεγχο που έκαναν το πετρέλαιο προέρχεται από τη Βενεζουέλα, ωστόσο το πλοίο από το οποίο προήλθε η διαρροή παραμένει άγνωστό.



    ΣΧΟΛΙΑ