• Ναυτιλία

    Ν. Μαρτίνος: Και τέταρτη παραγγελία νεότευκτου πλοίου LPG για την Thenamaris

    Νικόλας Μαρτίνος, εφοπλιστής Thenamaris


    Ένα ακόμα νεότευκτο πλοίο LPG φέρεται να παρήγγειλε η ναυτιλιακή Thenamaris, συμφερόντων του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, εξασκώντας την οψιόν που προβλεπόταν από παλιότερη παραγγελία της.

    Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, η Thenamaris έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Mipo της Νοτίου Κορέας για την κατασκευή ενός πλοίου μεταφοράς LPG, χωρητικότητας 38,000 cbm, το οποίο θα παραλάβει το 2022. Η αρχική παραγγελία της εταιρείας υποβλήθηκε τον Αύγουστο του 2019, ενώ δύο μήνες αργότερα η εταιρεία ενεργοποίησε την πρώτη της οψιόν για ένα τρίτο πλοίο ίδιων προδιαγραφών, πριν ενεργοποιήσει και τη δεύτερη οψιόν, με τη συνολική της παραγγελία να ανέρχεται πλέον στα τέσσερα πλοία.

    Σημειώνεται ότι η Thenamaris σήμερα διαθέτει τέσσερα πλοία LPG, επίσης χωρητικότητας 38.000 cbm το καθένα, τα οποία είχε παραγγείλει το 2014 και το 2015 από το ίδιο ναυπηγείο και παραδόθηκαν το 2017 και το 2018. Έτσι, όταν στα τέλη του 2021 θα έχουν παραδοθεί και τα τέσσερα υπό κατασκευή πλοία, η Thenamaris θα διαθέτει οκτώ πλοία αυτού του τύπου.

    Είναι αξιοσημείωτο ότι η Thenamaris είναι μία από τις λίγες εταιρείες που επεκτείνονται με νεότευκτα πλοία στον συγκεκριμένο κλάδο. Σύμφωνα με στοιχεία της Clarksons που επικαλείται το TradeWinds, οι παραγγελίες πλοίων LPG με χωρητικότητα μεταξύ 20.000 και 45.000 cbm αντιπροσωπεύουν μόλις το 5,8% του ενεργού στόλου τέτοιων πλοίων, όταν το αντίστοιχο ποσοστό για το σύνολο των πλοίων LPG είναι στο 12% και για το σύνολο των πλοίων LNG στο 26%.

    Η Thenamaris ακολουθεί μία συντηρητική στρατηγική ναυλώσεων στον τομέα αυτό, προτιμώντας να απασχολεί τα πλοία της με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Τον περασμένο μήνα φέρεται να συμφώνησε για τη ναύλωση του πλοίου της Seashine (χωρητικότητας 38.000 cbm, κατασκευής 2018) από την Qatar Chemical and Petrochemical Marketing and Distribution (Muntajat) για έναν χρόνο, έναντι 900.000 δολαρίων το μήνα, ενώ το αδελφό του πλοίο Seasuccess ναυλώθηκε από την Mitsui & Co επίσης για έναν χρόνο μετά την παράδοσή του, και στη συνέχεια και πάλι για έναν χρόνο από τη νορβηγική Yara International, έναντι 575.000 δολαρίων το μήνα.



    ΣΧΟΛΙΑ