• Ναυτιλία

    Μειωμένες κατά 55% οι διαλύσεις τάνκερ φέτος


    Μία πρόσκαιρη αύξηση στις τιμές διάλυσης πλοίων τον περασμένο μήνα ελάχιστα ενίσχυσε τα εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα διαλύσεων τάνκερ φέτος, λόγω της «έκρηξης» των τιμών ναύλωσης στην αγορά.

    Σύμφωνα με στοιχεία του ναυλομεσίτη ανακυκλώσεων πλοίων Ed McIlvaney, μόνο 114 τάνκερ συνολικής χωρητικότητας 5,48 εκατ. dwt οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια στη διάρκεια των πρώτων 10 μηνών του 2019, όταν κατά την ίδια περίοδο του 2018 είχαν οδηγηθεί στα διαλυτήρια 246 πλοία, δηλαδή ο φετινός αριθμός είναι κατά 55% μειωμένος. Ωστόσο, η άνοδος των τιμών στις αρχές και στα μέσα Οκτωβρίου οδήγησαν σε μία αύξηση των διαλύσεων, με 56 πλοία να οδηγούνται στα διαλυτήρια των περασμένο μήνα, συνολικής χωρητικότητας 1,84 εκατ. dwt.

    «Το γεγονός ότι θεωρούμε έναν αριθμό κάτω από τα 2 εκατ. dwt ως ένδειξη ενός πιο ικανοποιητικού μήνα απλώς δείχνει πόσο πιεσμένη έχει υπάρξει η αγορά κατά το τελευταίο τρίμηνο», δήλωσε ο McIlvaney.

    Όσον αφορά στα άλλα πλοία πλην των τάνκερ που οδηγήθηκαν προς διάλυση, αυτά έφτασαν τα 462 στους πρώτους 10 μήνες του 2019, συνολικής χωρητικότητας 10,98 εκατ. dwt. Τα αντίστοιχα στοιχεία για το 2018 ήταν 447 πλοία χωρητικότητας 6,6 εκατ. dwt.

    Συνολικά, φέτος τα διαλυτήρια έχουν παραλάβει 576 πλοία χωρητικότητας 16,46 εκατ. dwt, ενώ πέρυσι είχαν παραλάβει έως τα τέλη Οκτωβρίου 693 πλοία χωρητικότητας 28,63 εκατ. dwt.

    Σύμφωνα με τη ναυλομεσιτική SSY, η αύξηση του στόλου των τάνκερ αργού κινείται στα υψηλότερα επίπεδα εδώ και έξι χρόνια, με τον στόλο να ενισχύεται κατά 1,1% σε όρους χωρητικότητας στο γ’ τρίμηνο 2019, με 18 πλοία χωρητικότητας 4,61 εκατ. dwt, αφού κατά την περίοδο αυτή παραδόθηκαν 21 πλοία και διαλύθηκαν μόνο τρία.

    «Της επέκτασης ηγήθηκε ο τομέας των VLCCs, που είδε ακόμα 15 μονάδες να παραδίδονται», αναφέρει η SSY, σύμφωνα με το TradeWinds. Πάντως, η ναυλομεσιτική προβλέπει μείωση των παραδόσεων νεότευκτων πλοίων τα επόμενα δυο χρόνια.



    ΣΧΟΛΙΑ