• Ναυτιλία

    Μειωμένες οι παραγγελίες νέων πλοίων από τους Έλληνες εφοπλιστές στο α’ εξάμηνο 2019. Ποιοι έχουν ξοδέψει τα περισσότερα


    Μείωση παρουσίασαν οι νέες παραγγελίες πλοίων των Ελλήνων εφοπλιστών κατά το πρώτο εξάμηνο 2019 σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ενώ το ενδιαφέρον τους επικεντρώνεται σε τάνκερ και πλοία μεταφοράς LNG, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε η VesselsValue.

    Η εξέλιξη αυτή εντάσσεται στη γενικότερη εικόνα συρρίκνωσης που εμφανίζουν οι νέες παραγγελίες παγκοσμίως, υποχωρώντας μάλιστα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους σε ιστορικό χαμηλό.

    Συνολικά οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν παραγγείλει το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019, 33 νεότευκτα έναντι 95 κατά το πρώτο εξάμηνο του 2018.

    Από τις 33 νέες παραγγελίες, οι 21 αφορούν σε δεξαμενόπλοια, οι 10 σε πλοία LNG και μία μόνο σε φορτηγό πλοίο, ενώ δεν έχει καταγραφεί καμία παραγγελία στον κλάδο των containerships.

     

     

    Όσον αφορά του πλοιοκτήτες που έχουν πραγματοποιήσει τις μεγαλύτερες σε αξία παραγγελίες, στην πρώτη θέση βρίσκεται ο Γιάννης Αγγελικούσης με τη Maran Gas, η οποία έχει κλείσει σταδιακά συμφωνίες για την κατασκευή πέντε πλοίων LNG συνολικής αξίας 565 εκατ. δολαρίων. Όλα τα πλοία κατασκευάζονται στο αγαπημένο ναυπηγείο του ισχυρού εφοπλιστή, Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME).

    Ακολουθεί η εταιρεία Dynagas Holding, του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου, η οποία, όπως έγινε γνωστό στο τέλος Μαΐου, έκλεισε συμφωνία με τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries, για την κατασκευή δύο πλοίων πλοία μεταφοράς LNG, χωρητικότητας 180,000 cbm, τα οποία θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2022. Η τιμή τους συνολικά θα ανέλθει, σύμφωνα με τη VesselsValue, στα 390 εκατ. δολάρια, ενώ η συμφωνία προβλέπει και option για την κατασκευή δύο ακόμα ίδιων πλοίων.

    Δύο πλοία μεταφοράς LNG έχει παραγγείλει στο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries και η ναυτιλιακή Capital Gas, συμφερόντων του εφοπλιστή Β. Μαρινάκη. Το κόστος τους, σύμφωνα με τη VesselsValue θα ανέλθει στα 365 εκατ. δολάρια.

    Η εταιρεία άσκησε δύο από τις option που περιλαμβάνονται στην αρχική συμφωνία που έκλεισε με την Hyundai Heavy Industries (HHI) τον Ιούλιο 2018, για την κατασκευή τεσσάρων νεότευκτων πλοίων, αξίας 744 εκατ. δολ. H Capital Gas έχει τη δυνατότητα αύξησης του στόλου της μέχρι τα 10 πλοία.

     

    Πηγή: VesselsValue

     

    Η Minerva Marine, συμφερόντων του  Ανδρέα Μαρτίνου έχει παραγγείλει τρία πλοία (τάνκερ και LNG) κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, συνολικής αξίας 290 εκατ. δολαρίων. Πληροφορίες αναφέρουν ότι έχει παραγγείλει δύο νεότευκτα δεξαμενόπλοια aframax χωρητικότητας 115,000-dwt τα οποία θα παραδοθούν το 2021, ενώ υπάρχει option για δύο ακόμη πλοία. Η κατασκευή των πλοίων θα γίνει στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding της Νοτίου Κορέας.

    Επίσης, η ναυτιλιακή ισχυροποιεί τη θέση της και στην αγορά LNG στην οποία εισήλθε για πρώτη φορά το Μάρτιο του 2018. Σύμφωνα με την Allied Shipbroking, η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Samsung Heavy Industries (SHI) για την κατασκευή πλοίου μεταφοράς LNG χωρητικότητας 174,000 cbm, το οποίο θα παραλάβει το 2022. Πρόκειται το για πέμπτο πλοίο LNG του στόλου της Minerva Marine.

    Η πεντάδα κλείνει με την Evalend Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. H εταιρεία στις αρχές του έτους προχώρησε σε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) για την κατασκευή αρχικά δύο και στη συνέχεια και τρίτου τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300,000-dwt. Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue το κόστος των τριών πλοίων θα ανέλθει στα 279 εκατ. δολάρια.

    Τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με scrubbers και θα κατασκευαστούν σύμφωνα με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του ΙΜΟ. Η παράδοση τους  προγραμματίστηκε για το δεύτερο εξάμηνο του 2020.



    ΣΧΟΛΙΑ