• Ναυτιλία

    Γ. Χατζής: Η νέα κίνηση της Newport Shipping και οι εξελίξεις στην αγορά των handysizes


    Μετά από ένα υποτονικό φετινό ξεκίνημα, οι Έλληνες εφοπλιστές ανεβάζουν στροφές όσον αφορά στις εξαγορές πλοίων τύπου handysize, με μία σειρά νέων deals να αποκαλύπτονται αυτήν την εβδομάδα.

    Σύμφωνα με το εβδομαδιαίο report της Allied Shipbroking, η Newport Shipping του εφοπλιστή Γιώργου Χατζή αγόρασε από την Celeste Holding της Σιγκαπούρης το πλοίο King Canola (χωρητικότητας 28.207 dwt, κατασκευής 2013 στο ναυπηγειο Imabari). Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 8,4 εκατ. δολάρια, και φαίνεται πως η ελκυστική τιμή του πλοίου ήταν ο λόγος για τον οποίο η ελληνική ναυτιλιακή προχώρησε σε αυτό το deal, σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών ναύλωσης στην αγορά, που στις 28 Ιουνίου έφτασαν σε υψηλό τριών μηνών, σύμφωνα με την Clarksons, στα 6.708 δολάρια ημερησίως.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι, σύμφωνα με Αμερικανούς ναυλομεσίτες, η Celeste Holding είχε επιχειρήσει χωρίς επιτυχία τους τελευταίους μήνες να πουλήσει το συγκεκριμένο πλοίο πρώτα έναντι 10 εκατ. δολαρίων και στη συνέχεια έναντι 9,1 εκατ. δολαρίων. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα τέλη του περασμένο έτους ένα handysize ίδιας παλαιότητας, ελαφρώς μεγαλύτερης χωρητικότητας, πωλείτο γύρω στα 14 εκατ. δολάρια.

    Σημειωτέον ότι η Newport δείχνει μια προτίμηση σε πλοία handysize χωρητικότητας γύρω στα 28.000 dwt, ιαπωνικής κατασκευής, και το King Canola θα γίνει το όγδοο τέτοιο πλοίο της εταιρείας, που διαθέτει επίσης δύο panamaxes και ένα kamsarmax.

    Μία άλλη ελληνική εταιρεία, η Cosmoship Maritime, αγόρασε τον περασμένο μήνα το τέταρτο handysize της, το RHL Novare (χωρητικότητας 31.800 dwt, κατασκευής 2011), έναντι ποσού άνω των 8 εκατ. δολαρίων.

    Επίσης, ελληνική εταιρεία φέρεται να συνδέεται με την απόκτηση του πλοίου Daiwan Brave (χωρητικότητας 34.400 dwt, κατασκευής 2014) από την Wisdom Marine Lines της Ταϊβάν.

    Εξάλλου, δύο χαμηλού προφίλ ελληνικές εταιρείες προχώρησαν πρόσφατα σε πωλήσεις των τελευταίων πλοίων τους handysize: η Sitinas Shipping φέρεται να πούλησε το πλοίο Star Masaya (χωρητικότητας 42.700 dwt, κατασκευής 1998) σε κινεζική εταιρεία έναντι 4 εκατ. δολαρίων περίπου, ενώ η Naviera Ulises φέρεται να πούλησε το Gea (χωρητικότητας 33.600 dwt, κατασκευής 2005) στη δανέζικη Janchart Shipping έναντι περίπου 6,9 εκατ. δολαρίων.



    ΣΧΟΛΙΑ