• Ναυτιλία

    Κώστας Λυμπουσάκης: Εκφράζουμε την πλειοψηφία των εταιρειών των ρυμουλκών και των ναυαγοσωστικών

    Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Ρυμουλκών, Κώστας Λυμπουσάκης

    Ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Ρυμουλκών, Κώστας Λυμπουσάκης


    Διχασμένες είναι οι εταιρείες που διαχειρίζονται ρυμουλκά και ναυαγοσωστικά, όσον αφορά το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας τους και πλέον αυτές οι απόψεις παίρνουν τη μορφή σύγκρουσης.

    Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ρυμουλκών ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ, Κώστας Λυμπουσάκης, με αφορμή πρόσφατες δηλώσεις προέδρου άλλης ένωσης ρυμουλκών, επισημαίνει ότι “οι απόψεις αυτές εκφράζουν μια μικρή πλειοψηφία πλοιοκτητών ρυμουλκών” και τονίζει με κατηγορηματικό τρόπο ότι “ σε καμία περίπτωση δεν συμμερίζεται ούτε τις απόψεις, ούτε τις προτάσεις, πολλώ δε μάλλον ούτε και τον τρόπο με το οποίο η Ένωσή αυτή έχει επιλέξει να υπερασπίζεται τα συμφέροντα των μελών της”.

    Στη συνέχεια, ο Κώστας Λυμπουσάκης, τονίζει:

    “Διότι η εν λόγω Ένωση διά του Προέδρου της, υπερθεματίζει και αποθεώνει για την αρτιότητά τους όσους Κανονισμούς Οργανισμών Λιμένος – που εκδίδονται κατ εξουσιοδότηση του ΠΔ 83/2022 – περιλαμβάνουν επιτηδευμένες, ατεκμηρίωτες υπερβολικές και πέραν των εξουσιοδοτικών διατάξεων προϋποθέσεις ρυμούλκησης, οι οποίες εναρμονίζονται όμως αποκλειστικά με τα συμφέροντά τους. Αντίθετα, καταγγέλλουν για “έλλειμμα ασφάλειας” όποιους Οργανισμούς, όπως εν προκειμένω ο Τερματικός Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα Πειραιά (PCT), λειτουργούν και αποφασίζουν με γνώμονα τις πραγματικές τους ανάγκες, τις αντικειμενικές συνθήκες του λιμένα του οποίου έχουν την ευθύνη, στοχεύοντας στην ομαλή παροχή ασφαλών ρυμουλκικών υπηρεσιών και κατ’ επέκταση στην απρόσκοπτη λειτουργία του Τερματικού Σταθμού”.

    Επίσης, ο Κώστας Λυμπουσάκης, τονίζει ότι η συγκεκριμένη Ένωση “δεν παρέλειψε ακόμη και να στραφεί απαξιωτικά και κατά του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, επειδή «τόλμησε», ως επίσημος σύμβουλος του ΥΝΑΝΠ, να παρέμβει προς επίλυση του αδιεξόδου που δημιούργησε η προβληματική εφαρμογή του ΠΔ 83/2022, ώστε να προκύψει ένα σαφές κανονιστικό πλαίσιο που θα συμβάλλει πραγματικά στον εκσυγχρονισμό του κλάδου ρυμούλκησης και όχι να λειτουργεί ως εργαλείο εξυπηρέτησης ιδιωτικών συμφερόντων” και στη συνέχεια, προσθέτει:

    “Σε κάθε περίπτωση δεν συμφωνούμε και δεν συνηγορούμε με την τρομολαγνεία που καλλιεργεί η συγκεκριμένη Ένωση, θέλοντας να υπερασπιστεί το νομοθετικό της «καλλιτέχνημα», το ΠΔ 83/2022, το οποίο έχει γίνει πονοκέφαλος για το Υπουργείο Ναυτιλίας και για την ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα με τις τόσες άστοχες, ασαφείς και λανθασμένες ρυθμίσεις που περιλαμβάνει. Βεβαίως δεν απορούμε που η εν λόγω Ένωση αγνοεί σκοπίμως τα προβλήματα εφαρμογής του, με αποκορύφωμα την αδυναμία δραστηριοποίησης στη χώρα μας νεότευκτων ρυμουλκών που έχουν κατασκευαστεί σε ναυπηγεία διεθνούς κύρους καθώς και σωρεία άλλων ρυθμίσεων που έχουν προβληματίσει τους επιστημονικούς φορείς της ναυτιλίας. Αντί όλης αυτής της δήθεν ανησυχίας και κινδυνολογίας στην οποία επιδίδεται η εν λόγω Ένωση, καλύτερα θα ήταν να υποβάλλει στο Υπουργείο Ναυτιλίας τις προτάσεις τους για τη βελτίωση – διόρθωση – τροποποίηση του ΠΔ 83/2022 που αποτελεί το προβληματικό «τέκνο» της. Ας αφήσει επιτέλους στην άκρη την εσκεμμένη επίθεση κατά των Φορέων όταν κρίνει ότι δεν εξυπηρετούν τα ιδιοτελή συμφέροντά της”.

    Διαβάστε επίσης:

    H Μύκονος υποδέχθηκε το Celestyal Discovery

    Η 9η Διεθνής Διάσκεψη Our Ocean Conference θα γίνει το διήμερο 16-17 Απριλίου στο ΚΠΙΣΝ

    Φόρουμ Δελφών: Η ομιλία της Μελίνας Τραυλού συγκεντρώνει παγκόσμιο ενδιαφέρον



    ΣΧΟΛΙΑ