• Ναυτιλία

    Κορκίδης: Ο Πειραιάς μπορεί να γίνει το «Dry Port» μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, μεταξύ Ασίας και Ευρώπης

    • NewsRoom
    Aπό αριστερά Γιώργος Ξηραδάκης ναυτιλιακός Σύμβουλος του Ε.Β.Ε.Π. και Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας (XRTC), Πρέσβης Xiao Junzheng, Βασίλης Κορκίδης, Γιάννης Μελάς βουλευτής Α΄Πειραιώς και Νήσων, Γιώργος Αλεξανδράτος Πρόεδρος Ναυτιλιακή ς Λέσχης Πειραιώς.

    Aπό αριστερά Γιώργος Ξηραδάκης ναυτιλιακός Σύμβουλος του Ε.Β.Ε.Π. και Πρόεδρος της Ένωσης Τραπεζικών και Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας (XRTC), Πρέσβης Xiao Junzheng, Βασίλης Κορκίδης, Γιάννης Μελάς βουλευτής Α΄Πειραιώς και Νήσων, Γιώργος Αλεξανδράτος Πρόεδρος Ναυτιλιακή ς Λέσχης Πειραιώς


    «Η επιτυχημένη, όπως αποδείχθηκε, επένδυση της COSCO στον Πειραιά έδωσε ώθηση στο λιμάνι, το οποίο αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην πέμπτη θέση στην κατάταξη των λιμένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στην 9η θέση διεθνώς στον δείκτη Xinhua-Baltic Shipping Centers Index (ISCD) και για τρίτη συνεχόμενη χρονιά σε αυτόν τον σημαντικό παγκόσμιο ναυτιλιακό δείκτη», επισήμανε ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Βασίλης Κορκίδης, μιλώντας σε εκδήλωση που έγινε στη Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά για τον ρόλο της Κίνας στην ανάπτυξη του Πειραιά.

    Αναλυτικότερα, ο Βασίλης Κορκίδης, αφού καλωσόρισε τον Κινέζο Πρέσβη στην Ελλάδα, κ. Xiao Junzheng, στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, είπε: «Για το λιμάνι του Πειραιά έχει αποδοθεί ο τίτλος «Το κεφάλι του Δράκου» από αξιωματούχους της κινεζικής κυβέρνησης και που καταδεικνύει επίσης τη σημασία του λιμανιού αφού είναι το σημείο συνάντησης δύο παγκόσμιων «παικτών της θάλασσας» τους νούμερο ένα στον κόσμο Έλληνες εφοπλιστές και τη κινεζική Cosco, μια εταιρεία κολοσσός στις θαλάσσιες μεταφορές».

    Στη συνέχεια, ο Βασίλης Κορκίδης, υπογράμμισε ότι «κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Πρέσβη στο Επιμελητήριο μας, δεν ξεχνάμε ότι όταν βρισκόμασταν ανάμεσα στα τρία μνημόνια με μέτρα λιτότητας της ΕΕ, κάτω από capital controls και αβέβαιο μέλλον, η Κίνα εμπιστεύτηκε την Ελλάδα, τον ελληνικό λαό, σεβάστηκε την ιστορία και τη φιλία μας και επένδυσε στη χώρα μας» και πρόσθεσε: «Είναι γεγονός ότι η διοίκηση και οι άνθρωποι του ΟΛΠ-COSCO έχουν δεσμευτεί να συνεχίσουν με αφοσίωση και υπευθυνότητα τη δυναμική πορεία βιώσιμης ανάπτυξης του Λιμένα Πειραιά. Μια αναπτυξιακή πορεία στην οποία η επιχειρηματική κοινότητα του Πειραιά ανυπομονεί να συμμετάσχει, στη βάση μιας συνεργασίας, αφού «κοινός στόχος» είναι η ανάπτυξη του λιμανιού και η ανάδειξή του σε παγκόσμιο ναυτιλιακό κέντρο».

    Ο Βασίλης Κορκίδης, είπε ότι από το 2017, όταν υποβλήθηκε το πρώτο Master Plan του ΟΛΠ μετά από διαδοχικά σχόλια, τροποποιήσεις, προτάσεις, δημόσιες διαβουλεύσεις και συνεδριάσεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), όπου καθορίστηκαν οι απαιτήσεις και οι ανάγκες, επιτεύχθηκε τελικά το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Το τελικό Master Plan , συνέχισε ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, φαίνεται να περιλαμβάνει τις προβλέψεις για τη λειτουργία και περαιτέρω ανάπτυξη του λιμανιού, λιμενικών ζωνών και υποζωνών, χρήσεις γης, συνθήκες δόμησης, νέες υποχρεωτικές και μη επενδύσεις, περιβαλλοντικές δεσμεύσεις κ.λπ. και επισήμανε:

    «Η σημαντικότερη περιβαλλοντική δέσμευση που  έχει τεθεί, για την πλήρη εφαρμογή του Ρυθμιστικού Σχεδίου είναι η απαίτηση εκπόνησης ολοκληρωμένης κυκλοφοριακής μελέτης κατά το στάδιο περιβαλλοντικής αδειοδότησης των έργων. Το παρόν Master Plan χωρίζεται σε 3 μέρη:

    1-Το πρώτο περιλαμβάνει το πρόγραμμα χωροταξικής οργάνωσης και ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά.

    2-Οι κατευθύνσεις και τα μέτρα για την προστασία του περιβάλλοντος.

    3-Το μνημόνιο περιλαμβάνει το τοπογραφικό διάγραμμα με τους όρους δόμησης και τις χρήσεις γης των λιμενικών ζωνών.

    Με βάση τα στοιχεία του Leading Maritime Cities 2022 (LMC) που δημοσιεύθηκαν στα μέσα Ιανουαρίου 2022, η Σιγκαπούρη έδωσε την πρώτη θέση στον Πειραιά στην κατηγορία «Shipping» και στη Σαγκάη για «Ports & Logistics» αντίστοιχα, ενώ έχασε κάποιο έδαφος στο «Maritime  Οικονομικών & Νομικών».  Με βάση τη συνολική βαθμολογία, ο Πειραιάς κατέλαβε την 12η και 1η θέση στην κατηγορία «ναυτιλία» ως ναυτιλιακό κέντρο, καθώς φιλοξενεί τον μεγαλύτερο εθνικό στόλο».

    Ο Βασίλης Κορκίδης, είπε ακόμη ότι πρέπει να «χτίσουμε» στα συναισθήματα εκτίμησης που διατηρεί η κινεζική επιχειρηματική κοινότητα προς την ελληνική ναυτιλία, αλλά και στις γιγάντιες επενδύσεις των Ελλήνων Εφοπλιστών που ναυπηγούν εμπορικά πλοία σε κινεζικά ναυπηγεία και συνέχισε: «Με βάση τα στοιχεία μέχρι το τέλος του 2021, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν ναυπηγήσει περίπου 1.300 πλοία συνολικής αξίας 60 δισ. δολαρίων σε κινεζικά ναυπηγεία. Είναι μια ευκαιρία να αναπτυχθεί συνεργασία σε αυτό το επίπεδο μεταξύ κινεζικών ναυπηγείων και ελληνικών εταιρειών που κατασκευάζουν κάθε είδους υλικά και αναλώσιμα για πλοία, καθώς και εταιρείες που ειδικεύονται στη ναυπηγική βιομηχανία των οποίων το επίπεδο τεχνογνωσίας είναι κορυφαίο. Το έργο πρέπει να επεκταθεί σε όσο το δυνατόν περισσότερες τοπικές επιχειρήσεις. Αυτό είναι το πιο σημαντικό μέρος οποιουδήποτε Master Plan για την ελληνική οικονομία καθώς και την τοπική κοινωνία και την επιχειρηματικότητα. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με μια προσέγγιση «εξωτερικής ανάθεσης» αντί της «εσωτερικής». Αυτή ήταν και εξακολουθεί να είναι η μόνη «προστιθέμενη αξία» που ζητήθηκε από το ΕΒΕΠ στην Cosco από την αρχή της επένδυσης στο λιμάνι του Πειραιά.

    Το γεγονός της μοριοδότησης του δείκτη ISCD, μπορεί να αποτελέσει το έναυσμα για περαιτέρω ανάπτυξη της συνεργασίας της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά με τον ΟΛΠ σε μια σχέση win-win που θα ωθήσει τον ΟΛΠ-COSCO στις πρώτες θέσεις της εν λόγω κατάταξης. Σήμερα, ο Πειραιάς είναι «πύλη» για τα κινεζικά προϊόντα και όχι μόνο στην Ευρώπη.  Αυτή η «πύλη» της επιχειρηματικής κοινότητας του Πειραιά «περιμένει να ανοίξει και τους δύο δρόμους» ώστε οι ελληνικές εταιρείες να αυξήσουν τις εξαγωγικές τους δραστηριότητες στην κινεζική αγορά. Ας αναπτύξουμε λοιπόν και ας αξιοποιήσουμε τη σχέση του επιχειρηματικού κόσμου με το λιμάνι, με μια ευρεία προοπτική και τον ρόλο που μπορεί να αναλάβει αυτή η σχέση για την από κοινού επίτευξη του στόχου που δεν είναι άλλος από την κοινή ανάπτυξη. Ο Πειραιάς μπορεί να γίνει το «Dry Port» μεταξύ Κίνας και Ελλάδας, μεταξύ Ασίας και Ευρώπης».

    Διαβάστε επίσης:

    Μαρίνα Χατζημανώλη στο 6ο Ετήσιο Φόρουμ Κυπριακής Ναυτιλίας Capital Link: Προτεραιότητά μας η μετάβαση σε μια πράσινη και ψηφιακή ναυτιλία

    Νέες πωλήσεις τάνκερ από τις ναυτιλιακές Maran Tankers, Thenamaris και Prime Marine



    ΣΧΟΛΙΑ