• Ναυτιλία

    Κινητικότητα Ελλήνων εφοπλιστών για νεότευκτα τάνκερ: Ποιοι αγοράζουν

    • Δανάη Στρατή


    Στις παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax έχουν εστιάσει το τελευταίο διάστημα αρκετές ελληνικές ναυτιλιακές, στο πλαίσιο ανανέωσης του στόλου τους.

    Ναυλομεσίτες αποδίδουν το γενικότερο ενδιαφέρον για τον κλάδο των τάνκερ κατά κύριο λόγο στους νέους κανονισμούς του ΙΜΟ που θα τεθούν σε ισχύ από τις αρχές του 2020 και στο ενδιαφέρον που θα υπάρξει από τους ναυλωτές για πλοία κατάλληλα εξοπλισμένα.

    Πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, η οποία σύμφωνα με το report της Allied Shipbroking, προχώρησε σε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries, για την κατασκευή δύο τάνκερ suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt.

    Η τιμή τους, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ανέρχεται στα 64 εκατ. δολάρια έκαστο, ενώ θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και θα παραδοθούν στη ναυτιλιακή το 2021.

    Ιδιαίτερα δραστήριος εμφανίζεται από τις αρχές του έτους στο μέτωπο των νέων παραγγελιών ο ισχυρός εφοπλιστής Γιάννης Αγγελικούσης.

    Η ναυτιλιακή του Maran Tankers πρόσθεσε πριν από λίγο καιρό ένα ακόμη δεξαμενόπλοιο στο βιβλίο παραγγελιών της, ασκώντας την δεύτερη -και τελευταία- option που περιλάμβανε προηγούμενη συμφωνία της με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding.

    Πρόκειται για τάνκερ τύπου suezmax, χωρητικότητας 158,000 dwt, το τέταρτο της ίδιας κατηγορίας που προστίθεται στη λίστα με τα νεότευκτα της ναυτιλιακής στο ναυπηγείο Daehan. Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2020.

    Οι εφοπλιστές Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός, μέσω της ναυτιλιακής τους Enesel, είχαν παραγγείλει πέρυσι  δύο τάνκερ  suezmax στο ναυπηγείο Daehan Shipbuilding και φέτος ενεργοποίησαν την option για δύο ακόμα τάνκερ ίδιου τύπου, σύμφωνα με ναυτιλιακές πηγές. Η κίνηση αυτή φαίνεται να επιβεβαιώνεται από την ιστοσελίδα της Enesel, όπου γίνεται αναφορά σε τέσσερα υπό κατασκευή πλοία στα ναυπηγεία Daehan. 

    Τα suezmaxes θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers και η παράδοσή τους προγραμματίζεται ανάμεσα στα τέλη του 2020 και το πρώτο τρίμηνο του 2021.

    Στην παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων τύπου suezmax προχώρησε σύμφωνα με πληροφορίες, στο τέλος Μαΐου, η ναυτιλιακή Kyklades Maritime, συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου.

    Σύμφωνα με την Allied Shipbroking η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το νοτιοκορεάτικο ναυπηγείο Hyundai Samho για την κατασκευή δύο τάνκερ χωρητικότητας 158,000 dwt, τα οποία θα παραδοθούν το 2021.  Το τίμημα της συναλλαγής δεν έγινε γνωστό.

    Πρόκειται για τη δεύτερη παραγγελία που πραγματοποιεί η εταιρεία μέσα σε δύο μήνες, αφού στις αρχές Απριλίου είχε κλείσει συμφωνία με το Hyundai Heavy Industries για την κατασκευή δύο τάνκερ suezmax και ορισμένοι ναυλομεσίτες εκτιμούν ότι η νέα κίνηση αφορά την άσκηση προηγούμενων option.

    Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις η τιμή των νεότευκτων θα κυμανθεί στα 65 εκατ. δολάρια έκαστο, καθώς θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers.

    Στα ιαπωνικά ναυπηγεία Japan Marine United θα κατασκευαστεί το πρώτο νεότευκτο πλοίο της ναυτιλιακής Samos Steamship (συμφερόντων της οικογένειας Ιγγλέση) από το 2015. Πηγές αναφέρουν ότι η εταιρεία παρήγγειλε ένα τάνκερ suezmax χωρητικότητας 159.000 dwt, με ημερομηνία παράδοσης μέσα στο 2021, έναντι περίπου 62,5 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ παραμένει ασαφές το αν υπάρχουν options και για άλλο ή άλλα πλοία.

     



    ΣΧΟΛΙΑ