F

Ναυτιλία

Κέρδη για τους Έλληνες εφοπλιστές φέρνει το asset play στα containerships

Μαρινάκης

Βαγγέλης Μαρινάκης, εφοπλιστής


Την επιτυχημένη παραδοσιακή «συνταγή» να αγοράζουν σε καλές τιμές και να πουλάνε με μεγάλο περιθώριο κέρδους, συνεχίζουν οι Έλληνες εφοπλιστές.

Το λεγόμενο asset play, στο οποίο οι greeks θεωρούνται κορυφαίοι, αποφέρει μεγάλα κέρδη το τελευταίο διάστημα, ειδικά στην αγορά των containerships που τους τελευταίους μήνες έχει εκτοξευτεί.

Η ζήτηση για περισσότερη χωρητικότητα από εταιρείες τακτικών γραμμών κολοσσούς, όπως είναι η Mediterranean Shipping Company, έχει αποφέρει κέρδη εκατομμυρίων στα ταμεία των Ελλήνων εφοπλιστών.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες των brokers,  η MSC αγόρασε δύο containerships από την International Maritime Enterprises, συμφερόντων οικογένειας Εμπειρίκου έναντι περίπου 200 εκατ. δολαρίων.

Τα δύο πλοία Skyros και Symi I τα οποία έχουν ναυπηγηθεί το 2014, σε μια περίοδο που η αγορά ήταν χαμηλά και που τα ναυπηγεία προσπαθούσαν με κάθε τρόπο να προσελκύσουν νέα συμβόλαια για ναυπηγήσεις, μπορούν να μεταφέρουν 9.000 κιβώτια το καθένα.

Υψηλά κέρδη από συμφωνία με την MSC κατέγραψε πριν από λίγες μέρες και η Capital του Βαγγέλη Μαρινάκη η οποία πούλησε δύο containerships του στόλου της, στους ιταλοελβετική ναυτιλιακή εταιρεία συμφερόντων της οικογένειας Απόντε, έναντι 195 εκατ. δολαρίων.

Πρόκειται για τα πλοία ‘CMA CGM Magdalena’ 115.639 τόνων dw Eco-Flex, ναυπήγησης 2016 στα Daewoo-Mangalia Heavy Industries. και το M/V ‘Adonis’ χωρητικότητας 115.145 τόνων dw Eco-Flex, ναυπήγησης 2015 στα Daewoo-Mangalia Heavy Industries.

Από την συναλλαγή η Capital κατέγραψε κέρδος  ύψους 51 εκατ. δολαρίων, με βάση την αξία τους το πρώτο τρίμηνο του 2021, ενώ αν υπολογιστούν και τα έσοδά από την διαχείρισή τους, τα κέρδη για τον Έλληνα εφοπλιστή έφτασαν τα 97 εκατ. δολάρια.

Την ίδια στιγμή η MSC τρέχει ένα επενδυτικό μεγάλο επενδυτικό πρόγραμμα αφού έχει αγοράσει 40 πλοία από την second hand τους τελευταίους έξι μήνες.

Αναφορικά με την International Maritime Enterprises, έχει καταγραφεί ότι στις αρχές της χρονιάς πούλησε ακόμα ένα containership, το 18 ετών Naxos που μπορεί να μεταφέρει 5.500 containers έναντι 25,5 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας κέρδος 14,5 εκατ. δολαρίων αφού το είχε αγοράσει ένα χρόνο πριν έναντι 11 εκατ. δολαρίων.


ΣΧΟΛΙΑ