• Ναυτιλία

    Kατάργηση του περιορισμού των 60 ωρών και ελεύθερη ζώνη για όλους ζητά ο εφοδιαστικός κλάδος από την ΑΑΔΕ

    • Του Λάμπρου Καραγεώργου


    Την επέκταση του καθεστώτος ελεύθερης ζώνης σε χρήση από πιστοποιημένες επιχειρήσεις, ζητούν από την ΑΑΔΕ επιχειρήσεις logistics του Πειραιά και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο (ΕΒΕΠ), προκειμένου να ενισχυθεί ο ρόλος του μεγάλου λιμανιού ως διεθνούς hub εφοδιασμού πλοίων.

    Μάλιστα, παράγοντες του λιμανιού επισημαίνουν ότι η ΑΑΔΕ είναι σε γνώση του αιτήματος, ωστόσο, μέχρις στιγμής, δεν υπάρχει κάποια θετική ανταπόκριση, παρά το γεγονός ότι και κυβερνητικά στελέχη, όπως ο Υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης, έχουν εκφραστεί θετικά στο αίτημα.

    Υπενθυμίζεται ότι, από τον προηγούμενο Σεπτέμβριο, ισχύει θεωρητικά το καθεστώς ελεύθερης ζώνης για κάθε ενδιαφερόμενο, όμως ο νομοθέτης εισήγαγε μια προϋπόθεση που αποτελεί βασικό ανασταλτικό παράγοντα για την επιτυχή εφαρμογή της επέκτασης. Τα εμπορεύματα που εισάγονται σε πιστοποιημένη εγκατάσταση πρέπει να παραμείνουν σε αδράνεια 60 ώρες προτού μπορέσουν να διακινηθούν προς εξαγωγή.

    Αυτό δημιουργεί μια εμπορική και διαχειριστική εμπλοκή, καθώς ο εγχώριος πάροχος των εμπορευμάτων, αλλά και οι εταιρείες που θα διακινήσουν τα εμπορεύματα αυτά βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα υπερβολικό χρονικό περιορισμό, που αποτελεί βασικότατο ανασταλτικό παράγοντα για κάθε επίδοξο αγοραστή.

    Η επίπτωση αυτής της αδυναμίας μπορεί να καταστήσει το λιμάνι του Πειραιά ακατάλληλο για αγορές σχετικές με τον εφοδιασμό των πλοίων.

    Θα πρέπει, λοιπόν, να καταργηθεί αυτός ο περιορισμός των 60 ωρών, προκειμένου να μην χάνεται χρόνος για τις συναλλαγές, να υπάρξει ισονομία και ανταγωνιστικό περιβάλλον, έτσι ώστε ο Πειραιάς να μπορεί να αναπτυχθεί ως ναυτιλιακό διαμετακομιστικό κέντρο.



    ΣΧΟΛΙΑ