• Ναυτιλία

    Οι τελευταίες κινήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών στην second hand αγορά – Τι αγόρασαν και τι πούλησαν

    (επάνω) Β. Μαρινάκης, Θ. Μαρτίνος, Β. Βαρδινογιάννης (μέση) Γ. Αλαφούζος, Μ. Αγγελικούση, Ν. Βαφειάς (κάτω) Θ. Μαρτίνος, Λ. Κολλάκης


    Μπαράζ αγορών κατά κύριο λόγο, αλλά και πωλήσεων, μεταχειρισμένων πλοίων πραγματοποιούν τις τελευταίες εβδομάδες οι Έλληνες εφοπλιστές.

    Μπορεί η ναυλαγορά ξηρού φορτίου να καταγράφει άνοδο και ο αντιπροσωπευτικός δείκτης Baltic Dry Index να εκτοξεύτηκε τις προηγούμενες ημέρες στα υψηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, ωστόσο οι περισσότερες κινήσεις στη second hand αγορά επικεντρώθηκαν στα δεξαμενόπλοια.

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue, η Chartworld Shipping του εφοπλιστή Λου Κολλάκη εξαγόρασε, από την Kyoei Tanker, το τάνκερ LR2  Champion Prosperity (χωρητικότητας 115,100 dwt, κατασκευής 2009) στην τιμή των 19,8 εκατ. δολαρίων.

    Η Brave Maritime του εφοπλιστή Νίκου Βαφειά απέκτησε το aframax τάνκερ Capricorn Voyager (χωρητικότητας 104,600 dwt και  κατασκευής 2007) έναντι 16,5 εκατ. δολαρίων, σύμφωνα με ναυλομεσίτες. Η VV αποτιμά την αξία του στα 15,52 εκατ. δολάρια. Το πλοίο ανήκε σε ιαπωνική εταιρεία αλλά το διαχειρίζεται η Chevron.

    H  Thenamaris του εφοπλιστή Νικόλα Μαρτίνου, εξαγόρασε από την Xihe Group, το χωρητικότητας 108,900 dwt τάνκερ LR2, Ocean Voyager, που κατασκευάστηκε το 2009, αναφέρει η Intermodal. Η τιμή της συναλλαγής ανήλθε στα 17,2 εκατ. δολάρια, με την αξία του πλοίου να εκτιμάται στα 17,08 εκατ. δολάρια από την VV.

    Σύμφωνα με την VesselsValue, το χωρητικότητας 37,300 dwt τάνκερ MR1 Krisjanis Valdemars (κατασκευής 2007 στο ναυπηγείο Hyundai Mipo) πουλήθηκε στη ναυτιλιακή Avin International, συμφερόντων της οικογένειας Βαρδινογιάννη, έναντι 10 εκατ. δολαρίων. Η αξία του εκτιμάται στα 10,86 εκατ. δολάρια.

    Στην εξαγορά δύο ακόμη πλοίων προχώρησε η ναυτιλιακή  Castor Maritime, συμφερόντων του εφοπλιστή Πέτρου Παναγιωτίδη, που έχει αναδειχθεί σε έναν εκ των πρωταγωνιστών της second hand αγοράς πλοίων φέτος, έχοντας ενισχύσει τον στόλο της με 11 μεταχειρισμένα πλοία από τις αρχές του 2021.

    Τελευταία αποκτήματα είναι ένα φορτηγό πλοίο τύπου kamsarmax, που κατασκευάστηκε το 2015 σε ναυπηγείο της Κίνας, στην τιμή των 23,5 εκατ. δολαρίων, καθώς και ένα aframax τάνκερ, κατασκευασμένου το 2005 σε κορεάτικο ναυπηγείο, στην τιμή των 14,8 εκατ. δολαρίων.

    Στην εξαγορά δύο υπό κατασκευή τάνκερ τύπου MR προχώρησε η ναυτιλιακή Eastern Mediterranean Maritime (Eastmed), συμφερόντων του εφοπλιστή Θανάση Μαρτίνου. Πρόκειται για δύο πλοία που είχε παραγγείλει αρχικά η γαλλική Socatra, στο ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, Hyundai Mipo Dockyard (HMD).

    Στα εβδομαδιαία τους report η Allied Shipbroking και η Seasure Shipbroking αναφέρουν ότι η ελληνική εταιρεία απέκτησε τα χωρητικότητας 50,000 dwt τάνκερ Hull 2860 και Hull 2861 στην τιμή των 34,8 εκατ. δολαρίων έκαστο. Η παράδοση τους έχει οριστεί για το 2022.

    Σε ελληνικών συμφερόντων εταιρεία κατέληξε το VLCC Toba (300,000 dwt, κατασκευής 2004) που πουλήθηκε στην τιμή των 26 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VesselsValue αγοραστής είναι Eastmed του κ. Μαρτίνου. Μάλιστα, η τιμή εξαγοράς είναι συμφέρουσα αφού το πλοίο αποτιμάται στα 28,45 εκατ. δολάρια.

    Ποιοι πούλησαν

    Στην πώληση τριών τάνκερ LR2 του στόλου της στην κρατική εταιρεία πετρελαίου του Αζερμπαϊτζάν Socar, προχώρησε η ναυτιλιακή Okeanis Eco Tankers, συμφερόντων της οικογένειας  Αλαφούζου.

    Στο εβδομαδιαίο της report η Seasure Shipbroking αναφέρει ότι η ελληνική εταιρεία πούλησε τα χωρητικότητας 114,400 dwt τάνκερ μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου, Nissos SchinoussaNissos Therassia και Nissos Heraclea (όλα κατασκευής 2015), στην τιμή των 40 εκατ. δολαρίων έκαστο, σύνολο 120 εκατ. δολάρια. Σύμφωνα με την VesselsValue, η αξία των πλοίων εκτιμάται 110,73 εκατ. δολάρια.

    Στη τιμή των 195 εκατ. δολαρίων, πούλησε δύο containerships του στόλου της η Capital Product Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη, εξασφαλίζοντας σημαντικά κέρδη. Πρόκειται για δύο πλοία μεταφορικής ικανότητας 9,288 teu το καθένα, τα CMA CGM Magdalena και Adonis τα οποία κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Daewoo το 2015 και 2016 αντίστοιχα.

    Σύμφωνα με την Seasure Shipbroking, η Thenamaris πούλησε το χωρητικότητας 1,732 teu boxship Seaboxer 3 (κατασκευής 2010) στην τιμή των 15 εκατ. δολαρίων, με την αξία του να εκτιμάται στα 14,3 εκατ. δολάρια.

    Με βάση τα στοιχεία της Intermodal, η Maran Tankers του ομίλου Αγγελικούση πούλησε το VLCC τάνκερ Maran Carina, κατασκευής 2003 σε άγνωστο αγοραστή, έναντι 24 εκατ. δολαρίων. Σημειώνεται ότι η ναυτιλιακή έχει πουλήσει από τον περασμένο Νοέμβριο επτά VLCC του στόλου της, κατασκευής μεταξύ 1999 και 2003, αναφέρουν στοιχεία της VesselsValue.

    Διαβάστε ακόμα:

    Σεμίραμις Παληού: Συμφωνία με διπλάσια ναύλα για bulker της Diana Shipping

    Φίλιππος και Αντώνης Λαιμός: Νέες παραγγελίες τάνκερ από την Enesel

    Πωλήσεις με λογιστικό κέρδος 26,2% για την Capital Partners του Βαγγέλη Μαρινάκη

    Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση



    ΣΧΟΛΙΑ