• Ναυτιλία

    Οι γεωπολιτικές εντάσεις εκτοξεύουν τα VLCCs προς τα 100.000 δολάρια ημερησίως

    ναυτιλία


    Οι γεωπολιτικές εντάσεις ωθούν τις τιμές spot για τάνκερ VLCC προς τα 100.000 δολάρια ημερησίως, σύμφωνα με αναλυτές.

    Οι πρόσφατες επιθέσεις με drones σε πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας, σε συνδυασμό με τις αμερικανικές κυρώσεις στα τάνκερ της κινεζικής Cosco έντεκα μέρες μέρα, ανέβασαν τις τιμές spot για τα μεγάλα τάνκερ, που ήδη σε κάποιες διαδρομές ξεπερνούν και τα 70.000 δολάρια, με τους αναλυτές να βλέπουν στον ορίζοντα ακόμα και τις 100.000 δολάρια.

    «Μία εβδομάδα γεμάτη δράση στην αγορά των VLCCs, με τις τιμές ναύλωσης να εκτοξεύονται», αναφέρει στην πιο πρόσφατη έκθεσή της η Fearnleys, επισημαίνοντας ότι η άνοδος των τιμών επηρεάζει θετικά και τα μικρότερα τάνκερ. «Όλες οι αγορές στα suezmaxes είναι ακόμα εξαιρετικά bullish», σύμφωνα με τη Fearnleys.

    Ο Joakim Hannisdahl της Cleaves Securities δήλωσε στο Splash ότι οι επιθέσεις στη Σαουδική Αραβία και οι κυρώσεις στα τάνκερ της Cosco έχουν δημιουργήσει την «τέλεια καταιγίδα» για τα τάνκερ. «Πιστεύω τώρα ότι θα μπορούσαμε να δούμε τα VLCCs να φτάνουν το ορόσημο των 100.000 δολαρίων ημερησίως εγκαίρως για τα Χριστούγεννα», ανέφερε.

    Αξιοσημείωτο είναι ότι η άνοδος των τιμών δεν αφορά μόνο στη Μέση Ανατολή, αλλά είναι παγκόσμιο φαινόμενο, με τη διαδρομή Αμερικανικός Κόλπος/Καραϊβική – Κίνα να φτάνει πρόσφατα στο υψηλότερο σημείο των τελευταίων έξι ετών.

    «Αυτήν τη στιγμή δεν είναι τα θεμελιώδη μεγέθη που καθορίζουν την αγορά, είναι μόνο η γεωπολιτική και η τεράστια αβεβαιότητα για το τι θα γίνει μετά», δήλωσε ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, προσθέτοντας: «Οποιοσδήποτε ναυλωτής που προσπαθεί απελπισμένα να αποφύγει το ρίσκο από το σημερινό περιβάλλον υψηλού ρίσκου, είναι πιθανό να χρειαστεί να πληρώσει ακριβά γι’ αυτό».

    Σε σημείωμά του προς τους πελάτες του, ο Michael Webber, πρώην αναλυτής της Wells Fargo και πλέον ιδρυτής της δικής του εταιρείας, υποστήριξε πως η χρονική στιγμή των κυρώσεων κατά της Cosco είναι η ιδανική. «Πιστεύουμε πως η σημερινή δομική δυναμική στα τάνκερ είναι μεταξύ των ισχυρότερων της τελευταίας δεκαετίας», σημείωσε.

    Από την πλευρά της, η Rebecca Galanopoulos Jones, της Alibra Shipping σχολίασε: «Οι ενδείξεις στην αγορά δείχνουν ότι η αγορά spot μπορεί να συνεχίσει να ανεβαίνει, και είναι πιθανό αυτό το κλίμα να περάσει κάπως και στην αγορά των χρονοναυλώσεων, μειώνοντας παράλληλα την έκθεση στη μεταβλητότητα της αγοράς spot».



    ΣΧΟΛΙΑ