• Ναυτιλία

    Ράλι στην αγορά των VLCCs μετά τις επιθέσεις στη Σαουδική Αραβία

    ναυτιλία


    Έντονα ανοδικά κινούνται οι τιμές ναύλωσης τάνκερ VLCC λόγω της ισχυρής ζήτησης μετά τις πολλαπλές επιθέσεις με drones στις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις της Σαουδικής Αραβίας που έβγαλαν νοκ-άουτ τη μισή παραγωγική ικανότητα της χώρας το Σαββατοκύριακο.

    Στον δείκτη Baltic Exchange, οι τιμές spot για ναύλωση ενός VLCC στη διαδρομή Κόλπος – Κίνα αυξήθηκαν κατά 7.925 δολάρια τη Δευτέρα και έκλεισαν στα 32.367 δολάρια, στο υψηλότερο επίπεδό τους για τον Σεπτέμβριο. Ακόμα μεγαλύτερη ήταν η άνοδος των τιμών για τη διαδρομή ΗΠΑ – Κίνα, από τα 28.354 δολάρια την Παρασκευή, στα 37.203 δολάρια τη Δευτέρα.

    Σύμφωνα με στοιχεία του Bloomberg, τουλάχιστον 13 VLCCs ναυλώθηκαν στην αγορά spot τη Δευτέρα. Οι Vitol, Equinor, Occidental Petroleum και Atlantic Trading & Marketing φέρονται να είναι ενεργές στην αγορά του Αμερικανικού Κόλπου, ενώ στη Μέση Ανατολή είναι η Unipec που ναύλωσε τάνκερ VLCC.

    Ορισμένοι αναλυτές εκτιμούν ότι οι ναυλωτές πιθανόν να σπεύδουν να εξασφαλίσουν φορτία αργού πετρελαίου, φοβούμενοι ότι οι διαταραχές στην προμήθεια πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή θα παραταθούν, εν μέσω αυξημένων γεωπολιτικών εντάσεων.

    «Ο κόσμος νομίζει ότι αυτή είναι απλά η αρχή περισσότερων προβλημάτων και υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος ότι αυτό θα οδηγήσει σε πόλεμο με το Ιράν», δήλωσε ο αναλυτής της Banchero Costa, Ralph Leszczynski, μιλώντας στο TradeWinds. «Οι αγοραστές θα βιαστούν να εξασφαλίσουν φορτία, φοβούμενοι ελλείψεις προμηθειών τον επόμενο μήνα. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερους ναυτιλιακούς όγκους και υψηλότερες τιμές τάνκερ βραχυπρόθεσμα», πρόσθεσε ο ίδιος.

    Πάντως, το θετικό κλίμα στην αγορά των VLCCs δεν έχει μεταφερθεί και στις αγορές των τάνκερ παραγώγων του πετρελαίου. Στη διαδρομή Μέση Ανατολή-Ιαπωνία, οι τιμές ναύλωσης για τάνκερ LR2 έπεσαν τη Δευτέρα στα 10.042 δολάρια (-1.251 δολάρια συγκριτικά με την Παρασκευή) και των LR1 στα 9.125 δολάρια (-842 δολάρια).

    Υπάρχουν εν τω μεταξύ αναφορές σχετικά με την πρόθεση της Σαουδικής Αραβίας να εισαγάγει περισσότερα πετρελαϊκά προϊόντα μετά τις επιθέσεις. Αν πράγματι αυτό συμβεί, αναμένεται να αυξηθεί η προσφορά για πλοία στη Μέση Ανατολή.

    «Πιστεύουμε ότι η επίπτωση της επίθεσης θα είναι ένα πιο σταθερό περιβάλλον μεταφορών», δήλωσε ο Ulrik Andersen, διευθύνων σύμβουλος της Avance Gas, που διαθέτει 14 πλοία VLGC. «Οι σαουδαραβικές εξαγωγές συνιστούν περίπου 10 φορτία τη μέρα, που αναμένουμε ότι θα αντικατασταθούν από τις ΗΠΑ, καθώς η ζήτηση παραμένει αμετάβλητη».



    ΣΧΟΛΙΑ