• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές που ξόδεψαν 651 εκατ. δολάρια για την απόκτηση μεγάλων τάνκερ


    Στα 651 εκατ. δολάρια ανέρχονται τα κεφάλαια που διέθεσαν από τις αρχές του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές για να προσθέσουν στους στόλους τους πολύ μεγάλα δεξαμενόπλοια VLCC, τόσο από την αγορά μεταχειρισμένων όσο και μέσω νέων παραγγελιών, σύμφωνα με τα στοιχεία που επεξεργάστηκε για το mononews η VesselsValue.

    Ειδικότερα, έξι ναυτιλιακές έχουν εξαγοράσει συνολικά από τη second hand αγορά επτά τάνκερ VLCC, συνολικής αξίας 279,5 εκατ. δολαρίων.

    H Delta Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Διαμαντή Διαμαντίδη ενίσχυσε το στόλο της με δύο VLCC από τις αρχές του έτους, καταβάλλοντας συνολικά 120,1 εκατ. δολάρια. Η συγκεκριμένα εταιρεία έχει δείξει αυξημένη δραστηριότητα στο συγκεκριμένο κλάδο από το 2018. Πρόσφατα, ο γνωστός πλοιοκτήτης εξαγόρασε το χωρητικότητας 318,000-dwt πλοίο Brightoil Glory (κατασκευής 2012)  της Brightoil Petroleum, το οποίο έβγαλε σε πλειστηριασμό το Ανώτατο Δικαστήριο του Χονγκ Κονγκ. Η τιμή πώλησης του πλοίου ανήλθε, σύμφωνα με πηγές στα 58 εκατ. δολάρια.

     

    Πηγή: VesselsValue

    Στα μέσα Ιουλίου, η Transmed Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Χαράλαμπου Μυλωνά, εξαγόρασε το VLCC Aquarius Wing (χωρητικότητας 299.990 dwt, κατασκευής 2005) από την NS United. Η τιμή πώλησης ανήλθε στα 34,8 εκατ. δολάρια.

    Η μικρή ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Smart Tankers φέρεται να αγόρασε το πλοίο S Glory (χωρητικότητας 318.700 dwt, κατασκευής 2007) από τη Sinokor τον περασμένο Απρίλιο, έναντι 30,5 εκατ. δολαρίων.

    Στο στόλο της ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακής Altomare, κατέληξε, σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές,  το χωρητικότητας 310,000-dwt δεξαμενόπλοιο Toyo, κατασκευής 2005, το οποίο, πουλήθηκε στην τιμή των 28 εκατ. δολαρίων. Η τιμή θεωρείται συμφέρουσα, καθώς σύμφωνα με την εταιρεία αποτιμήσεων πλοίων VesselsValue, η αξία του υπολογίζεται στα 30,71 εκατ. δολάρια.

    Στην εξαγορά μεταχειρισμένου VLCC προχώρησε, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue και η NGM Energy, της οικογένειας Μουνδρέα, καταβάλλοντας τίμημα 27,5 εκατ. δολαρίων.

     

    Η μοναδική ελληνική ναυτιλιακή που έχει προχωρήσει σε νέες παραγγελίες δεξαμενόπλοιων VLCC είναι η ναυτιλιακή Evalend Shipping, συμφερόντων του εφοπλιστή Κρίτωνα Λεντούδη. Στις αρχές του 2019, η εταιρεία έκλεισε συμφωνία με το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (ΗΗΙ) για την κατασκευή δύο, σε πρώτη φάση, τάνκερ μεταφοράς αργού πετρελαίου, χωρητικότητας 300,000-dwt, με option και για άλλα.

    Σύμφωνα με τη VesselsValue, η εταιρεία έχει παραγγείλει τέσσερα τάνκερ, συνολικής αξίας 372 εκατ. δολαρίων. Τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με scrubbers και θα συμμορφώνονται με τα πρότυπα εκπομπών Tier III του ΙΜΟ.

     



    ΣΧΟΛΙΑ