• Ναυτιλία

    Οι Έλληνες εφοπλιστές πλήρωσαν 1,27 δισ. δολ. για τάνκερ – Ποιοι ξόδεψαν τα περισσότερα


    Πάνω από 1 δισ. δολ. έχουν ξοδέψει οι Έλληνες εφοπλιστές για την ανανέωση των στόλων τους με τάνκερ από τις αρχές του 2018. Παράλληλα, αρκετοί από αυτούς έχουν οδηγήσει τα παλαιά δεξαμενόπλοια τους στα διαλυτήρια, με αποτέλεσμα να σημειωθεί φέτος ρεκόρ διαλύσεων τάνκερ.

    Σύμφωνα με στοιχεία του VesselsValue, οι Έλληνες πλοιοκτήτες έχουν διαθέσει 1,27 δισ. δολ. για αγορές μεταχειρισμένων δεξαμενόπλοιων κατά το εννεάμηνο Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου 2018, ενώ έχουν αλλάξει χέρια 57 πλοία.

    Ακολούθησαν οι Κινέζοι εφοπλιστές που ξόδεψαν 978 εκατ. δολ. και οι Νορβηγοί με 688 εκατ. δολ.

    Από τους Έλληνες ξεχώρισε ο Διαμαντής Διαμαντίδης και η εταιρία του Delta Tankers, η οποία απέκτησε μεγάλο αριθμό πλοίων από το στόλο της χρεοκοπημένης Toisa, που βγήκαν σε πλειστηριασμό από την Clarkson. Συγκεκριμένα, ο γνωστός πλοιοκτήτης ξόδεψε 137 εκατ. δολ. για την εξαγορά τεσσάρων τάνκερ.

    Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Φιλίπ Εμπειρίκος (Aeolos Management), ο οποίος διέθεσε 133 εκατ. δολ. για την εξαγορά του ίδιου αριθμού πλοίων.

    Ο εφοπλιστής Σπύρος Πολέμης, στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου του με μοντέρνα τάνκερ, βρέθηκε στην τρίτη θέση της λίστας με τους πιο δραστήριους Έλληνες αγοραστές, καθώς διέθεσε 126 εκατ. δολ. για να εξαγοράσει δύο suezmax από τον Ευάγγελο Πιστιόλη.

    Έντονη δραστηριότητα έχει επιδείξει και η Ionic Shipping, με επικεφαλής το Σπύρο Βλασσόπουλο. Η ναυτιλιακή εξαγόρασε τέσσερα τάνκερ έναντι 110 εκατ. δολ.

    Ακολουθεί ο Ανδρέας Χατζηγιάννης (Hellenic Tanker), ο οποίος πλήρωσε 98 εκατ. δολ. για να εξαγοράσει έξι τάνκερ, συμπεριλαμβανομένων τεσσάρων VLCC.

    Όσον αφορά τις διαλύσεις, ο Αδαμάντιος Πολέμης υπήρξε ο πιο δραστήριος, στέλνοντας τέσσερα τάνκερ στα διαλυτήρια και ακολούθησε ο Γιώργος Προκοπίου, που πούλησε για scrap τρία δεξαμενόπλοια της Dynacom.

    Αδαμάντιος Πολέμης
    Αδαμάντιος Πολέμης, εφοπλιστής New Shipping

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Γ. Οικονόμου: Οι νέες καταγγελίες των παλιών μετόχων της DryShips

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Οι αδελφοί Στεφάνου ξαναχτυπούν: Τρίτο capesize για την Sea Gate Navigation!

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Β. Βαλέντης: Αναχρηματοδότηση δανείου για την Pyxis Tankers

     



    ΣΧΟΛΙΑ