Ναυτιλία

Όταν οι εφοπλιστές κάνουν business: Το «χρυσό» deal του Ευάγγελου Πιστιόλη με τον Σπύρο Πολέμη

Ευάγγελος Πιστιόλης

Ευάγγελος Πιστιόλης, εφοπλιστής Top Ships


Στην πώληση των δύο -υπό κατασκευή- suezmax πλοίων του προχώρησε ο Έλληνας εφοπλιστής Ευάγγελος Πιστιόλης με το deal να «κλειδώνει» μετά την συμφωνία που είχε με την επίσης ελληνικών συμφερόντων, ναυτιλιακή εταιρεία Polembros Shipping, της οποίας ηγείται ο εφοπλιστής Σπύρος Πολέμης.

Η ημερομηνία παράδοσης των δύο suezmaxes από τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία Hyundai Samho Heavy Industries έχει προγραμματιστεί για τον Φεβρουάριο και τον Μάρτιο του 2019. Σημειώνεται πως τα δύο πλοία θα έχουν scrubbers ώστε να συμμορφώνονται πλήρως με τους νέους κανονισμούς του IMO.

Όσον αφορά την τιμή των δύο πλοίων δεν έχει γίνει γνωστή, όμως πηγές της αγοράς αναφέρουν πως το κάθε δεξαμενόπλοιο κόστισε περίπου 65 εκατ. δολάρια, ενώ άλλοι εκτιμούν πως η τιμή ήταν χαμηλότερη.

Όπως και να έχει η συγκεκριμένη συναλλαγή είναι από τις σημαντικότερες αυτή τη στιγμή στην αγορά του πετρελαίου και επιπλέον αποφέρει στον κ. Πιστιόλη ένα σημαντικό κέρδος.

Ο ηγέτης της Top Ships είχε υπογράψει πέρυσι τον Δεκέμβριο ένα συμβόλαιο με τα νοτιοκορεάτικα ναυπηγεία για την κατασκευή δύο πλοίων. Στη συμφωνία υπήρχε και η option για την κατασκευή ακόμη δύο πλοίων, με το κάθε ένα να κοστολογείται σε λιγότερα από 60 εκατ. δολάρια.

Αυτή τη στιγμή η αξία για τέτοιου τύπου νεότευκτα πλοία έχει αυξηθεί κατά 10%.

Σημειώνεται, όπως είχε γράψει το mononews.gr, πως αυτή τη βδομάδα η Top Ships ανακοίνωσε πως έφτασε σε συμφωνία με κινεζική εταιρεία leasing για την πώληση και επαναναύλωση (sale-and-leaseback) των δύο νεότευκτων πλοίων, με την αξία του deal να ανέρχεται στα 92,5 εκατομμύρια δολάρια.

Βάσει της συμφωνίας, η Top Ships θα πουλήσει στην κινεζική εταιρεία τα δύο νεότευκτα πλοία μετά την παραλαβή τους από τα ναυπηγεία Samho Heavy Industries της Νότιας Κορέας, τον Απρίλιο και τον Μάιο του 2019. Η Top Ships θα έχει διαρκείς οψιόν επαναγοράς των πλοίων μετά από τρία χρόνια, ενώ στο μεταξύ τα πλοία θα είναι ναυλωμένα από μεγάλη πετρελαϊκή εταιρεία για 36 μήνες έναντι 25.000 δολαρίων ημερησίως για το καθένα.

«Η επιτυχής ολοκλήρωση αυτής της συναλλαγής θα σηματοδοτήσει δύο πολύ σημαντικά ορόσημα: σημαντική μείωση των μη χρηματοδοτούμενων κεφαλαιακών μας απαιτήσεων, καθώς αυτή η χρηματοδότηση θα καλύψει περίπου το 84% των εναπομεινασών δόσεων προς τα ναυπηγεία που απαιτούνται για την παραλαβή των πλοίων suezmax… και είσοδος στην κινεζική χρηματοδοτική αγορά», δήλωσε ο Ευάγγελος Πιστιόλης.

Τα δύο πλοία στα οποία αφορά η συμφωνία θα ονομαστούν Eco Bel air και Eco Beverly Hills και η χρηματοδότησή τους θα καλυφθεί κατά 55% μέσω της συμφωνίας sale-and-leaseback.

Τα  ναυπηγεία της Polembros

Αξίζει να αναφερθεί πως οι γιάρδες της Hyundai είναι οι αγαπημένες της Polembros. Τέσσερα από τα πέντε πλοία που παρέλαβε η εταιρεία το 2016 και το 2017 κατασκευάστηκαν εκεί.

Αυτή τη στιγμή η ναυτιλιακή του κ. Πολέμη αποτελείται από επτά suezmaxes και πέντε  aframaxes. Επίσης είναι της ανήκουν ακόμη οκτώ bulk carriers τα οποία αναμένεται να μεταφερθούν στον στόλο της Polembros Bulkers, μίας καινούργιας εταιρείας που δημιουργήθηκε τον Μάιο.

Πολέμης
Σπύρος Πολέμης, εφοπλιστής Polembros Shipping

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Α. Φράγκου: Αλλαγή πλεύσης για τη Navios Containers. Τα νέα σχέδια για την εισαγωγή των μετοχών της στο Nasdaq

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:  Αδ. Πολέμης: Ένα ακόμη πλοίο της New Shipping στα διαλυτήρια

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ:  Στα διαλυτήρια η… πέτρα του σκανδάλου ανάμεσα σε Βαφειά και Geden


ΣΧΟΛΙΑ