• Ναυτιλία

    Γιώργος Προκοπίου: Ενισχύει τον στόλο της Dynacom Tankers με δύο υπό κατασκευή VLCC

    • NewsRoom
    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Πηγή: Money Marine

    Γιώργος Προκοπίου, εφοπλιστής Πηγή: Money Marine


    Με την αγορά δύο υπό κατασκευή τάνκερ VLCC συνδέουν ναυλομεσιτικές πηγές την ναυτιλιακή  Dynacom Tankers  του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου.

    Ο τέταρτος πλουσιότερος Έλληνας, σύμφωνα με την λίστα του Forbes, λέγεται ότι πρόσθεσε δύο ακόμη δεξαμενόπλοια στο ναυπηγικό του πρόγραμμα μαμούθ, αξίας 3,86 δισ. δολαρίων. Μάλιστα, σύμφωνα με την VesselsValue είναι η πρώτη φορά που προχωρά στην εξαγορά υπό κατασκευή πλοίων που μεταπωλούνται, από το 2015.

    Όπως αναφέρει το tradewinds, παράγοντες της ναυπηγικής βιομηχανίας δήλωσαν ότι η Dynacom Tankers απέκτησε δύο μεταπωληθέντα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού πετρελαίου χωρητικότητας 306.000 dwt, τα οποία είχε παραγγείλει τον Σεπτέμβριο του 2023 η κινεζική εταιρεία πετροχημικών Hengli Group.

    Οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι η εταιρεία του κ. Προκοπίου πλήρωσε περίπου 122 εκατομμύρια δολάρια για κάθε πλοίο, τα οποία είναι εξοπλισμένα με scrubbers αλλά θα κινούνται με συμβατικά καύσιμα.

    Σύμφωνα με την S&P Global το κινεζικό ναυπηγείο Hengli HI -όπου κατασκευάζονται- έχει μόνο δύο VLCC, με αριθμούς T300k-1 και T300k-2, και προγραμματισμό παράδοσης τον Μάρτιο και τον Δεκέμβριο του 2025.

    Εάν επιβεβαιωθεί η εξαγορά, το βιβλίο παραγγελιών της Dynacom Tankers θα περιλαμβάνει 8 VLCCs.

    Σημειώνεται ότι η εταιρεία έχει ήδη παραγγείλει στο ναυπηγείο New Times Shipbuilding τέσσερα τάνκερ χωρητικότητας 320.000 dwt, που θα μπορούν να χρησιμοποιούν και καύσιμο LNG, ενώ έχει υπό κατασκευή άλλα δύο VLCCs στο ναυπηγείο CSSC Tianjin Shipbuilding.

    Η παραγγελία των έξι δεξαμενόπλοιων, τα οποία θα είναι όλα εξοπλισμένα με scrubbers, έγινε πέρυσι, με το κόστος τους να εκτιμάται σε περίπου 115 εκατομμυρίων δολαρίων έκαστο.

    Η παράδοση τους θα ξεκινήσει το 2026 και θα ολοκληρωθεί το 2027.

    Ο Γιώργος Προκοπίου δραστηριοποιείται ακόμη στην αγορά ξηρού φορτίου μέσω της ναυτιλιακής τους  Sea Traders  αλλά και στα πλοία μεταφοράς LNG, μέσω της Dynagas LNG Partners – που είναι εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο.

    Διαβάστε ακόμη:

    Neonyx Cruises: Η νέα εταιρεία κρουαζιέρας του Μάριου Ηλιόπουλου

    Μειωμένες οι αφίξεις κρουαζιερόπλοιων στην Κύπρο λόγω των συγκρούσεων στη Γάζα

    Θάνος Σοφιός (Breakwave Advisors): Ανακάμπτουν τα ναύλα στα capesize αλλά ο ενθουσιασμός εξασθενεί



    ΣΧΟΛΙΑ