Ναυτιλία

Γιώργος Οικονόμου: Προς πώληση δύο από τα νεότερης κατασκευής φορτηγά πλοία του στόλου του εφοπλιστή

  • Newsroom
Οικονόμου ναυτιλία

Γιώργος Οικονόμου, εφοπλιστής DryShips


Την πώληση δύο μεγάλων φορτηγών πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου εξετάζει, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, ο ισχυρός Έλληνας εφοπλιστής Γιώργος Οικονόμου .

Ναυλομεσιτικές πηγές υποστηρίζουν ότι ο πλοιοκτήτης αναζητά αγοραστές για δύο μοντέρνα newcastlemaxes, τα χωρητικότητας 209,000-dwt Netadola και Xanadu (κατασκευής 2017 αμφότερα), τα οποία κατασκευάστηκαν στο ναυπηγείο Jiangsu New Yangazijiang, στην Κίνα.

Η εξέλιξη αυτή προκαλεί αίσθηση δεδομένου ότι τα περισσότερα πλοία ξηρού φορτίου που έχουν αλλάξει χέρια το τελευταίο διάστημα είναι παλαιότερης κατασκευής, με τις ηλικίες τους να κυμαίνονται στα 10 με 16 έτη.

Όπως αναφέρει το tradewinds, ένα από τα δύο πλοία στα οποία μπαίνει πωλητήριο, το Netadola, ανήκε σε εταιρεία συμφερόντων του κ. Οικονόμου και πουλήθηκε το Μάϊο του 2019 στην Dryships, όταν η εταιρεία ήταν ακόμη εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Νέα Υόρκης.

Ειδικότερα, το πλοίο ανήκε στην Cardiff Marine και πουλήθηκε στην Dryships έναντι 50 εκατ. δολαρίων. Τότε, η εκτιμώμενη αξία του σύμφωνα με τη VesselsValue ανέρχονταν στα 51,5 εκατ. δολάρια.

Σύμφωνα με την ίδια εταιρεία, η τρέχουσα αξία των Netadola και Xanadu, εκτιμάται στα 84 εκατ. δολάρια. Και τα δύο πλοία είναι εξοπλισμένα με scrubbers, σύμφωνα με την Clarksons.

Τον Οκτώβριο 2019, ο Γιώργος Οικονόμου απέκτησε τον πλήρη έλεγχο της ναυτιλιακής Dryships και προχώρησε στην έξοδο της από  την αγορά του Nasdaq, όπου ήταν εισηγμένη επί 14 χρόνια.

Με βάση τα τότε στοιχεία, ο στόλος της εταιρείας αποτελούνταν από 32 πλοία. Στην αγορά ξηρού φορτίου δραστηριοποιείται με 9 Newcastlemax φορτηγά πλοία, 5 Kamsarmax, 6 Panamax. Επίσης, διαθέτει ένα VLCC, 2 Suezmax τάνκερ, 3 Aframax τάνκερ και 6 Offshore Support Vessels.

Κινητικότητα στα μεγάλα φορτηγά πλοία

Σημειώνεται ότι το τελευταίο διάστημα παρατηρείται μεγάλη κινητικότητα στις αγοραπωλησίες πλοίων συγκεκριμένου τύπου και χωρητικότητας.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι πωλητήριο έχει βάλει ιαπωνική εταιρεία και στο χωρητικότητας 208,000-dwt Shin-Ei (κατασκευής 2009).

Άλλες πηγές αναφέρουν ότι η ελληνική ναυτιλιακή Samos Steamship πούλησε πρόσφατα το χωρητικότητας 229,200-dwt Vathy (κατασκευής 2004).

Επίσης, η ιαπωνική Doun Kisen προχώρησε σε συμφωνία για την πώληση του χωρητικότητας 206,300-dwt Azul Victoria (κατασκευής 2006) στην τιμή των 13,8 εκατ. δολαρίων.

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση


ΣΧΟΛΙΑ