• Ναυτιλία

    Γιώργος Γιουρούκος: Έσοδα 448 εκατ. δολαρίων για την Global Ship Lease

    Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease

    Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease


    Η εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία Global Ship Lease Inc. του Γιώργου Γιουρούκου ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το προηγούμενο έτος 2021.

    Αναλυτικότερα, η εταιρεία είχε έσοδα 153,5 εκατομμύρια δολάρια το τέταρτο τρίμηνο 2021, ενώ τα λειτουργικά έσοδα για όλο το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ήταν 448 εκατομμύρια δολάρια. Τα κέρδη ήταν 66,1 εκατομμύρια για το τέταρτο τρίμηνο 2021, ενώ για όλο το χρόνο ήταν 170,7 εκατομμύρια δολάρια. Τα κέρδη ανά μετοχή για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2021 ήταν 4,86 δολάρια.

    Το μέρισμα που θα δοθεί είναι 0,25 δολάρια ανά κοινή μετοχή Κατηγορίας Α για το τέταρτο τρίμηνο του 2021 που θα καταβληθεί στις 4 Μαρτίου 2022 σε κοινούς μετόχους από τις 22 Φεβρουαρίου 2022.

    Ο Γιώργος Γιουρούκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος της Global Ship Lease, δήλωσε: «Πρώτα πρέπει να αναγνωρίσουμε τη φρικτή κατάσταση στην Ουκρανία και να εκφράσουμε τα συλλυπητήρια μας σε όλους όσους επλήγησαν, συμπεριλαμβανομένων των πολλών ναυτικών που ανησυχούν τόσο πολύ για τις οικογένειές τους.

    Κάνουμε ό,τι μπορούμε για να τους στηρίξουμε. Η σύγκρουση εισάγει σημαντική αβεβαιότητα στην πορεία της οικονομικής ανάκαμψης και πρόσθετη πολυπλοκότητα στις αλυσίδες εφοδιασμού σε όλη την περιοχή. Καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 και συνεχίζοντας σε μια εποχικά αδύναμη περίοδο του νέου έτους, ο συνδυασμός σταθερά ισχυρής ζήτησης και περιορισμένης προσφοράς πλοίων οδήγησε την αγορά ναύλωσης πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σε επίπεδα που δεν παρατηρήθηκαν πάνω από μια δεκαετία.

    Αντιμετωπίζοντας την ισχυρή ζήτηση για μεταφορά εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια, τόσο διαρθρωτικά όσο και σχετιζόμενα με την πανδημία, συμφόρηση και ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που σφίγγουν περαιτέρω την αγορά και την πραγματική προοπτική να προκύψει έλλειψη χωρητικότητας πλοίων, οι πελάτες της εταιρείας τακτικών γραμμών μας επιδίωξαν ολοένα μεγαλύτερες διάρκειας ναύλωσης σε όλο και πιο ελκυστικές τιμές.

    Ο υψηλής ποιότητας στόλος μεσαίου και μικρότερου εμπορευματοκιβωτίου της GSL μας έχει φέρει σε πολύ ισχυρή θέση να επωφεληθούμε από αυτό το περιβάλλον, εξασφαλίζοντας πολυάριθμες ναυλώσεις σε διάρκεια και τιμές που είναι πολλαπλάσιες από αυτές που θα ήταν διαθέσιμες πριν από 12-18 μήνες και αδιανόητο τα προηγούμενα χρόνια. Σε αυτό το περιβάλλον, η GSL έχει εισέλθει σε έναν θετικό κύκλο βελτιωμένων μακροπρόθεσμων εσόδων από ναυλώσεις».

    «Προχωρώντας προς τα εμπρός», πρόσθεσε ο κ. Γιουρούκος, «τα θεμελιώδη μεγέθη της προσφοράς και της ζήτησης στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων φαίνονται ότι θα παραμείνουν θετικά τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα. Παρά τη συνεχιζόμενη ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομικής δραστηριότητας, με θετικές συνέπειες για τις εμπορικές ροές για τα εμπορευματοκιβώτια, ένας περιορισμένος αριθμός νέων πλοίων μεσαίου και μικρότερου μεγέθους έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί τα επόμενα δύο χρόνια.

    Ο συνδυασμός του αυξανόμενου κόστους νέας κατασκευής, της μακροχρόνιας παράδοσης λόγω της έλλειψης χωρητικότητας των ναυπηγείων και της συνεχιζόμενης αβεβαιότητας σχετικά με τους μακροπρόθεσμους περιβαλλοντικούς κανονισμούς και την τεχνολογία πρόωσης αποθαρρύνουν τις κερδοσκοπικές παραγγελίες που ήταν χαρακτηριστικό γνώρισμα των προηγούμενων περιόδων της αγοράς εμπορευματοκιβωτίων.

    Εν τω μεταξύ, η επιτακτική ανάγκη να συνεχιστεί η απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές αναμένεται να οδηγήσει τη συνεργασία μεταξύ των διαχειριστών τακτικών γραμμών και των πλοιοκτητών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για τη βελτίωση των υφιστάμενων πλοίων ώστε να ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες απαιτήσεις τόσο των ρυθμιστικών αρχών όσο και των τελικών καταναλωτών, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική μείωση των ταχυτήτων των πλοίων και, συνεπώς, στην αποτελεσματική λειτουργία του στόλου».

    Ουσιαστική βελτίωση της οικονομικής απόδοσης της GSL

    Ο Ian Webber, Διευθύνων Σύμβουλος της Global Ship Lease, σχολίασε: «Η προσθήκη άνω των 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων συμβατικών εσόδων και η επέκταση του στόλου μας περισσότερο από 50% από τις αρχές του 2021 – συμβάλλοντας σημαντικά στον υπερδιπλασιασμό των προσαρμοσμένων EBITDA από το τέταρτο τρίμηνο του 2020 έως το τέταρτο τρίμηνο του 2021 – έθεσαν την GSL σε θέση να βελτιώσει ουσιαστικά την οικονομική μας απόδοση με τρόπους που θα ωφελήσουν την εταιρεία σε διαρκή βάση για τα επόμενα χρόνια.

    Καθώς οι αξιολογήσεις πιστοληπτικής ικανότητας σε ολόκληρο τον κλάδο των τακτικών γραμμών αντικατοπτρίζουν ολοένα και περισσότερο τη βελτιωμένη οικονομική κατάσταση των αντισυμβαλλομένων μας, καταφέραμε να αναχρηματοδοτήσουμε χρέος άνω των 400 εκατομμυρίων δολαρίων, να μειώσουμε το κόστος του χρέους μας από 6,3% σε 4,7% και να αντισταθμίσουμε το σύνολο του κυμαινόμενου επιτοκίου μας χρέους, όλα αντικατοπτρίζονται στις επαναλαμβανόμενες αναβαθμίσεις της πιστοληπτικής μας ικανότητας.

    Χωρίς λήξη χρέους μέχρι τα μέσα του 2024 και υψηλό βαθμό ορατότητας των εσόδων μας τα επόμενα χρόνια, σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επιδιώκουμε ευκαιρίες για την εξάλειψη του χρέους με σχετικά υψηλότερο κόστος και τη διατήρηση μιας συνετής δομής χρέους. Από αυτό το ισχυρό θεμέλιο, πιστεύουμε ότι μπορούμε να υποστηρίξουμε βιώσιμα όχι μόνο τις τρέχουσες κεφαλαιακές ανάγκες της επιχείρησής μας, αλλά και την πειθαρχημένη αναπτυξιακή μας στρατηγική».

    Διαβάστε επίσης:

    Γιώργος Γιουρούκος: Συμφωνία της Global Ship Lease με ναύλα αυξημένα κατά 300%

    Ξεπέρασε τα 10 δισ. δολάρια η κεφαλαιοποίηση των εισηγμένων ναυτιλιακών εταιρειών

    Pyxis Tankers: Πούλησε δύο πλοία με κέρδος 3,1 εκατ. δολάρια



    ΣΧΟΛΙΑ