F

Ναυτιλία

Γιάννης Μωραΐτης: Θέλουμε τα επαγγελματικά σκάφη στη Μαρίνα Αλίμου

WarningExclamation mark in a circleΑπαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη
μωραιτης reds

Γιάννης Μωραΐτης, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου & Διευθύνων Σύμβουλος REDS


Το 95% των νέων αιτήσεων για συμβόλαια είναι επαγγελματικά

Υψηλή ζήτηση από επαγγελματίες του θαλάσσιου τουρισμού έχει η Μαρίνα Αλίμου. Η Μαρίνα, που πέρασε στον έλεγχο της εταιρείας «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α.Ε.», θυγατρική του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που το τελευταίο διάστημα έχει απασχολήσει την επικαιρότητα, με τις αλλαγές στο μετοχικό του σχήμα, έχει δεχτεί εκατοντάδες αιτήσεις, άνω των 900, από σκάφη αναψυχής για νέα συμβόλαια ή για ανανεώσεις υπαρχόντων. Όπως αποκαλύπτει στο mononews.gr ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μωραΐτης, περισσότερο από το 95% των αιτήσεων αυτών αφορά επαγγελματικά σκάφη.

Ο αριθμός είναι τόσο μεγάλος, που η Μαρίνα αδυνατεί να καλύψει την όλη τη ζήτηση, με αποτέλεσμα όπως εξηγεί στο mononews.gr ο κ. Μωραΐτης, να δίνεται προτεραιότητα σε όσα σκάφη είχαν ήδη μόνιμα συμβόλαια ελλιμενισμού, με αντίστοιχα δηλωμένα σκάφη προς διακοπή ελλιμενισμού περίπου στα 30.

Απαντώντας σε ερώτηση του mononews.gr για τις διαμαρτυρίες του Συνδέσμου επαγγελματικών σκαφών άνευ πληρώματος ( Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.), ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κατηγορηματικά επισημαίνει ότι θέλουν τα επαγγελματικά σκάφη στο λιμάνι.

Ο κ. Μωραΐτης που βρίσκεται στο πηδάλιο της Μαρίνας ένα μήνα, αλλά ασχολείται με την παραχώρηση πάνω από 2,5 χρόνια, αφού ολοκληρώθηκε η παράδοση του λιμένα μετά την υπογραφή της Σύμβασης Παραχώρησης στις 13/5/2020 με το ΤΑΙΠΕΔ, ΕΤΑΔ και Ελληνικό Δημόσιο επισημαίνει ότι στόχος της εταιρείας, είναι να παραμείνουν τα επαγγελματικά σκάφη στο χώρο.

Να παραμείνουν, μεν, αλλά όχι με τις τιμές που υπήρχαν με το προηγούμενο καθεστώς δε. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, τα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής απολαμβάνουν εκπτώσεις από 30% έως 50% σε σχέση με τα δεδομένα τιμών ελλιμενισμού της αγοράς των Μαρίνων της Αττικής, αλλά είναι ανεβασμένα από 1,5 έως δύο φορές πάνω, κατά περίπτωση, σε σχέση με τα τιμολόγια που υπήρχαν την προηγούμενη περίοδο. Μία κίνηση που κρίνεται απαραίτητη προκειμένου να γίνουν τα έργα που θα αλλάξουν τελείως την εικόνα, μιας παρατημένης, δεν έχουν γίνει έργα για μια τουλάχιστον δεκαετία, Μαρίνας.

Σε βάθος χρόνου μάλιστα, όταν και θα έχουν ολοκληρωθεί τα συνολικά έργα της Μαρίνας και θα έχει επιτευχθεί η ωρίμανση αυτών, ο σχεδιασμός προβλέπει την εφαρμογή ενιαίου τιμολογίου τελών ελλιμενισμού δηλαδή εξίσωση των τιμολογίων ανάμεσα στα ιδιωτικά και τα επαγγελματικά σκάφη. Σχεδιασμός που θα εκτιμηθεί, από τα transit σκάφη, τα οποία ενδέχεται κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, να χρησιμοποιούν τις θέσεις παραβολής των επαγγελματικών σκαφών και τα οποία συνήθως ταξιδεύουν με πελάτες για τουλάχιστον μια εβδομάδα. Σε περίπτωση που το σχέδιο αυτό βρει εφαρμογή στη πράξη θα αξιολογηθεί η βέλτιστη αναλογία επαγγελματικών/ιδιωτικών σκαφών με εκ νέου εκπτώσεις στα επαγγελματικά σκάφη.

Παράλληλα όπως υπογράμμισε ο κ. Μωραΐτης στα σχέδια του παραχωρησιούχου είναι η ορθολογική κατά το δυνατόν χρήση της Μαρίνας από πλευράς διάταξης κατηγοριών σκαφών ανά μέγεθος, είδος και πλοιοκτησία. Τα επαγγελματικά σκάφη θα χρησιμοποιήσουν σαν βάση την περιοχή που αναπτύσσονται οι πλωτές εξέδρες (οι οποίες θα αλλαχθούν με νέες), ενώ υπάρχει γενικότερη στόχευση στην προσέλκυση σκαφών μεγαλύτερου μήκους που θα αφορά σκάφη από 20 μέχρι 25 μέτρα μήκος. Στην άλλη άκρη της Μαρίνας, κάτω από την περιοχή που θα αναπτυχθεί το boutique hotel, δυναμικότητας 120 περίπου κλινών, θα δοθεί προτεραιότητα στα ιδιωτικά σκάφη αναψυχής.

Όσον αφορά την τετραετή χρονική διάρκεια ολοκλήρωσης της επένδυσης, ο κ. Μωραΐτης επισημαίνει ότι η διαδικασία είναι χρονοβόρα, αφού χρειάζεται χρονικό διάστημα περίπου δύομιση ετών για να πάρουν το τελικό πράσινο φως και να ξεκινήσουν, και ακόμα περίπου 2 έτη για την υλοποίηση των έργων.

Ο ανταγωνισμός

Όσον αφορά στην ανάπτυξη νέων μαρινών, στο παραλιακό μέτωπο της Αθήνας, και το ενδεχόμενο υψηλού ανταγωνισμού στο κοντινό μέλλον ο κ. Μωραΐτης αναφέρει ότι νέες θέσεις σκαφών αναψυχής θα ήταν καλοδεχούμενες αφού υπάρχει ισχυρή ζήτηση και σίγουρα ακόμα περισσότερο στο μέλλον λόγω ανάπτυξης του παραλιακού μετώπου της Αττικής, παράλληλα και μέχρι τότε είναι και μία ευκαιρία για αποκέντρωση στην άμεση περιφέρεια που θα αναδιατάξει οικονομικές δυνάμεις και θα δώσει ώθηση σε νέες αγορές ή ισχυροποίηση υπαρχόντων αγορών. Ωστόσο σημείωσε ότι κατά την άποψή του μαρίνες, όπως είναι αυτές του Φαλήρου, του Φλοίσβου, του Αλίμου αλλά και του Άγιου Κοσμά, έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα να βρίσκονται σε απόσταση μιας «ανάσας» από το κέντρο της Αθήνας.

Η συμφωνία

Η μαρίνα Αλίμου είναι μία από τις σημαντικότερες στην Ελλάδα και μια από τις μεγαλύτερες μαρίνες στην Ανατολική Μεσόγειο. Η χερσαία ζώνη της έχει επιφάνεια περίπου 210.000 τ.μ., ενώ η θαλάσσια ζώνη της είναι επιφάνειας περίπου 428.000 τ.μ. Η μαρίνα Αλίμου προσφέρει σήμερα περίπου 1.100 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής διαφόρων μεγεθών και εξυπηρετεί σε μεγάλο βαθμό τις ανάγκες ελλιμενισμού της αγοράς ναύλωσης σκαφών αναψυχής της Αθήνας.

Η εταιρεία «Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α.Ε.» θα εκσυγχρονίσει τη μαρίνα και να την αναδείξει σε έναν κορυφαίου επιπέδου τουριστικό λιμένα υλοποιώντας εντός της επόμενης πενταετίας ένα επενδυτικό πρόγραμμα που θα ξεπεράσει τα 50 εκατ. ευρώ. Τα έργα ανάπτυξης, πέραν της ριζικής αναβάθμισης των υφιστάμενων λιμενικών υποδομών και της δραστηριότητας απόθεσης/συντήρησης σκαφών, θα αφορούν, επιπλέον, στην αναγέννηση της χερσαίας ζώνης της μαρίνας, μέσω της δόμησης 18.520 τ.μ. κτιριακών εγκαταστάσεων και τη διαμόρφωση ενός περιβάλλοντος χώρου υψηλής αισθητικής.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού, θα αναβαθμιστούν ριζικά οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές και η δραστηριότητα απόθεσης-συντήρησης σκαφών, ενώ θα αναγεννηθεί πλήρως η χερσαία ζώνη της μαρίνας, μέσω της δόμησης κτιριακών εγκαταστάσεων και της διαμόρφωσης του περιβάλλοντος χώρου.

Διαβάστε επίσης:

ΟΛΘ: Ο μαγνήτης των 106 εκατ. ευρώ στα ταμεία και τα σχέδια Σαββίδη για τις επόμενες κινήσεις στο λιμάνι και στο Πόρτο Καρράς

VesselsValue: Πώς θα επηρεάσει η προεδρία Μπάιντεν την αγορά των containerships

Έκοψαν ταχύτητα στις αγορές πλοίων οι Έλληνες εφοπλιστές



ΣΧΟΛΙΑ