• Ναυτιλία

    Γιάννης Κούστας: Ένα ακόμη πλοίο για το στόλο της Danaos Corp

    Δρ Γιάννης Κούστας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Danaos Corporation


    Έχοντας λάβει ώθηση από την περσινή μεγάλη αναδιάρθρωση του χρέους της, η ναυτιλιακή Danaos Corp, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Κούστα, προχώρησε στην τρίτη της εξαγορά μεγάλου containership μέσα σε μόλις πέντε μήνες.

    Στο εβδομαδιαίο της report η VesselsValue αναφέρει ότι η Danaos Corp εξαγόρασε το post-panamax SM Charleston (χωρητικότητας 8,214 teu και κατασκευής 2005, στο ναυπηγείο Hyundai Samho) έναντι 23,5 εκατ. δολαρίων. Σύμφωνα με την VVμ η αξία του πλοίου διαμορφώνεται στα 21,64 εκατ. δολάρια.

    Πρόκειται για ένα από τα πέντε πλοία στα οποία η κορεατική SM Lines είχε βάλει πωλητήριο τον περασμένο μήνα. Δύο άλλα πλοία της εταιρείας, χωρητικότητας 6.500 teu και κατασκευής 2008, φέρονται να οδεύουν προς την κορεατική KMTC έναντι περίπου 20,5 εκατ. δολαρίων το καθένα.

    Σημειώνεται ότι η Danaos Corp παραδοσιακά έχει δείξει μία προτίμηση για τα πλοία μεγέθους post-panamax, με χωρητικότητα γύρω στα 8.000 teu, καθώς τα πλοία αυτά διαθέτουν μεγάλη χωρητικότητα, αλλά παράλληλα μπορούν να αξιοποιηθούν σε μία ευρεία ποικιλία διαδρομών, σε αντίθεση με τα μεγαλύτερα containerships, που περιορίζονται εκ των πραγμάτων σε διαδρομές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης. Και μετά την αναδιάρθρωση του χρέους της πέρυσι, στο πλαίσιο της οποίας η Danaos παραχώρησε μερίδιο 47,5% στους πιστωτές της για να λάβει ελάφρυνση χρέους ύψους 550 εκατ. δολαρίων, η εταιρεία έχει επιβεβαιώσει την απόκτηση δύο τέτοιων πλοίων από τον περασμένο Οκτώβριο: πρόκειται για το YM Utopia (χωρητικότητας 8.200 teu, κατασκευής 2008) και το Conti Champion (χωρητικότητας 8.000 teu, κατασκευής 2005), για το καθένα από τα οποία η Danaos εκτιμάται ότι δαπάνησε πάνω από 50 εκατ, δολάρια. Αμφότερα τα πλοία έχουν έκτοτε ναυλωθεί για δύο χρόνια το καθένα και η εταιρεία αναμένει ότι από αυτές τις ναυλώσεις τα λειτουργικά της κέρδη θα ενισχυθούν κατά 12 εκατ. δολάρια ετησίως.

    Επιπλέον, ένα ακόμα post-panamax, το Parsifal (χωρητικότητας 8.500 teu, κατασκευής 2006), αποκτήθηκε από την Gemini Shipholdings, θυγατρική της Danaos, τον Ιούνιο του 2019 έναντι περίπου 25 εκατ. δολαρίων.

    Εκτιμήσεις για τον κοροναϊό

    Όπως σημειώνει το TradeWinds, η απόκτηση του SM Charleston αποδεικνύει εμπράκτως ότι ο Γιάννης Κούστας δεν ανησυχεί υπέρμετρα για την επιδημία του κοροναϊού και τη ζημιά που μπορεί να προκαλέσει στην παγκόσμια οικονομία.

    Κατά τη ανακοίνωση των αποτελεσμάτων τέταρτου τριμήνου 2019, ο γνωστός εφοπλιστής σχολίασε τις επιπτώσεις του κοροναϊού στην ναυτιλία, επισημαίνοντας ότι: «Η αγορά θα εξισορροπήσει μόνη της, βασιζόμενη στο μέτριο ρυθμό ανάπτυξης του εμπορίου, σε συνδυασμό με την επιβράδυνση της ανάπτυξης του στόλου και τη μείωση της ταχύτητας των πλοίων λόγω των νέων πρωτοβουλιών για το περιβάλλον. Οι εκτιμήσεις για το παγκόσμιο ΑΕΠ και την ανάπτυξη του εμπορίου είναι ρευστές λόγω της αβεβαιότητας γύρω από τις επιπτώσεις της εξάπλωσης του κοροναϊού στην Κίνα. Ωστόσο, αναμένουμε ότι αυτή η δυναμική θα είναι βραχυπρόθεσμη και θα οδηγήσει σε αύξηση της ζήτησης όταν οι εφοδιαστικές αλυσίδες επανέλθουν σε φυσιολογικά επίπεδα. Εν τω μεταξύ, οι διακοπές λειτουργίας και οι επιβραδύνσεις στα ναυπηγεία της Κίνας θα οδηγήσουν σε καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων κατασκευών, στις εγκαταστάσεις scrubbers και στις προγραμματισμένες επιθεωρήσεις».



    ΣΧΟΛΙΑ