Μετά από έναν ισχυρό Αύγουστο, τον πιο ισχυρό τα τελευταία χρόνια για τις spot τιμές στα μεγάλα φορτηγά πλοία, ο Σεπτέμβριος ξεκινά με εξίσου θετικές προοπτικές για τα capesize, επισημαίνει ο Γιάννης Κάρτσωνας, διευθύνων σύμβουλος της Breakwave Advisors.

Στον Ατλαντικό, η σταθερή ζήτηση έχει απορροφήσει την πλεονάζουσα προσφορά πλοίων που είχε συσσωρευτεί τις προηγούμενες εβδομάδες, διατηρώντας τις τιμές σε υψηλά επίπεδα.

1

Στον Ειρηνικό, οι ισχυρές εξαγωγές σιδηρομεταλλεύματος (iron ore) από την Αυστραλία συνεχίζουν να ενισχύουν τη ζήτηση και να προσελκύουν πλοία για μεταφορά φορτίου, περιορίζοντας έτσι την διαθεσιμότητα.

Η εποχικότητα λειτουργεί επίσης υποστηρικτικά για περεταίρω άνοδο των ναύλων, καθώς παραδοσιακά ο Σεπτέμβριος καταγράφει μερικές από τις καλύτερες μηνιαίες επιδόσεις στα έσοδα των Capesize. Η αισιοδοξία αυτή αποτυπώνεται και στην καμπύλη των συμβολαίων μελλοντικής εκπλήρωσης (freight futures curve), με τα συμβόλαια του Σεπτεμβρίου να διαπραγματεύονται περίπου 3.000 δολάρια υψηλότερα από τα τρέχοντα spot επίπεδα.

Για τα Panamax, αν και δεν αποκλείεται μια ήπια διόρθωση, οι τιμές των ναύλων παραμένουν σε ιστορικά υψηλά για την εποχή, ενόψει μάλιστα μιας περιόδου που παραδοσιακά είναι ισχυρή για τα μεσαίου μεγέθους φορτηγά πλοία.

Συνολικά, παραμένουμε θετικοί για τις προοπτικές της dry bulk αγοράς καθώς κινούμαστε προς το τέταρτο τρίμηνο, επισημαίνει ο κ. Κάρτσωνας.

Παρά τους κινδύνους που απορρέουν από την πορεία της κινεζικής οικονομίας και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις, πιστεύουμε ότι η σχέση κινδύνου-απόδοσης εξακολουθεί να ευνοεί περαιτέρω κέρδη, ακόμη και στα τρέχοντα υψηλά επίπεδα των τιμών spot.

Οι Breakwave Advisors προσφέρουν υπηρεσίες Διαχείρισης Επενδύσεων (Asset Management) στους τομείς του Shipping και των Commodities. Έχουν την έδρα τους στη Νέα Υόρκη και είναι οι δημιουργοί του Breakwave Dry Bulk Shipping ETF (NYSE: BDRY) και του Breakwave Tanker Shipping ETF (NYSE: BWET).

Διαβάστε επίσης:

Nαυτιλιακό συνέδριο ξεκινά στην Ύδρα με θέμα: «Αντιπαραθέσεις και Γεωπολιτική στη Ναυτιλία»

Xclusiv: Οι Έλληνες εφοπλιστές ναυπηγούν 634 πλοία

Ακαδημία Εμπορικού Ναυτικού Κύμης: 880.000 ευρώ από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας για τον εκσυγχρονισμό της σχολής