F

Ναυτιλία

Γ. Χατζηπατέρας: Αυξημένος τζίρος και κέρδη για την Dorian LPG

Γιάννης Χατζηπατέρας

Γιάννης Χατζηπατέρας. Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Dorian LPG


Στη ναύλωση ενός νεότευκτου πλοίου VLGC, εξοπλισμένου με scrubbers, προχώρησε η ναυτιλιακή Dorian LPG, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιάννη Χατζηπατέρα, θέλοντας να επωφεληθεί από τη διαφορά μεταξύ των τιμών των οικολογικών και των πιο επιβλαβών για το περιβάλλον καυσίμων.

Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, ναύλωσε το πλοίο Future Diamond (χωρητικότητας 80.000 dwt), που πρόσφατα παραδόθηκε από τα ναυπηγεία Hyundai Heavy Industries στην ιαπωνική JX Ocean, έως το πρώτο τρίμηνο του 2023. Η εταιρεία δε γνωστοποίησε το οικονομικό σκέλος της συμφωνίας.

Η Dorian LPG γνωστοποίησε εξάλλου ότι ολοκλήρωσε την εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού των ρύπων σε τρία ακόμα από τα 19 ιδιόκτητα πλοία της, με την Fearnley Securities να επισημαίνει ότι σύντομα πάνω από τα μισά της πλοία θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers, επιτρέποντάς της να εκμεταλλευθεί το spread των τιμών των καυσίμων.

Αυξημένος τζίρος και κέρδη

Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της Dorian LPG για το τρίμηνο που ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2019, η εταιρεία κατέγραψε κέρδη 35,6 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 6,21 εκατ. δολαρίων κατά την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ παράλληλα ο τζίρος της αυξήθηκε στα 85,4 εκατ. δολάρια, από τα 55,1 εκατ. δολάρια έναν χρόνο νωρίτερα, καθώς η μέση τιμή ναύλωσης των πλοίων της ανήλθε στα 43.410 δολάρια ημερησίως, έναντι 30.108 δολαρίων για το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018.

Πάντως, τόσο τα κέρδη όσο και ο τζίρος που ανακοίνωσε η εταιρεία ήταν κατώτερα των προσδοκιών των αναλυτών, με τον Γιάννη Χατζηπατέρα να δηλώνει ωστόσο αισιόδοξος: «Οι τιμές είναι καλές και οι παραγγελίες VLGCs είναι σταθερές. Με έναν νεαρό, αποδοτικό ως προς τα καύσιμα στόλο, που πάνω από τον μισό θα είναι εξοπλισμένος με scrubbers μέσα στους επόμενους μήνες, ο IMO 2020 έχει ενισχύσει τη θέση μας στην αγορά».

Ο ίδιος υπογράμμισε πως το προσαρμοσμένο EBITDA της Dorian LPG υπερδιπλασιάστηκε, όμως η Fearnleys σχολιάζει, σύμφωνα με το TradeWinds, πως τα 58 εκατ. δολάρια του EBITDA είναι πολύ χαμηλότερα των προσδοκιών, καθώς η μέση τιμή ναύλωσης των πλοίων της είναι πολύ χαμηλότερη από τα προβλεπόμενα 52.000 δολάρια ημερησίως, και χαρακτηρίζει τις επιδόσεις της εταιρείας κατώτερες από αυτές άλλων εταιρειών της ίδιας αγοράς.

Σύμφωνα με τους αναλυτές Espen Landmark Fjermestad και Peder Nicolai Jarlsby Fearnleys, η εξήγηση για τις επιδόσεις αυτές κρύβεται εν μέρει στην επίπτωση που είχαν οι εγκαταστάσεις scrubbers στην τοποθέτηση του στόλου της εταιρείας. Ωστόσο, οι ίδιοι τονίζουν πως τα αυξημένα έσοδα και κέρδη της Dorian της επιτρέπουν να ενισχύσει τόσο την καθαρή της αξία, όσο και τη ρευστότητά της.


ΣΧΟΛΙΑ